2014-04-20, 11:47
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Reuters har kompletterat sin rapport nu. Enligt denna var vägspärren beväpnad och besvarade elden när de angreps.

http://uk.reuters.com/article/2014/04/20/uk-ukraine-crisis-idUKBREA3D0C420140420
Du menar att Reuters har skrivit en helt ny artikel nu, i stället för den en vecka gamla artikeln som du försökte lura oss med nyss.
2014-04-20, 11:48
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Avakov har ju bekräftat att regeringen angrepp vägspärren och att det dog folk på båda sidor. Vilka som deltog i attacken ger sig väl. Är det reguljära soldater lär Kiev inte ha något att dölja.
http://www.reuters.com/article/2014/04/13/us-ukraine-crisis-casualties-idUSBREA3C06L20140413

Jaså! Den trettonde april! Reuters visste alltså om att attacken skulle ske och skrev därför artikeln en vecka i förväg. De visste exakt vilka och hur många som skulle dö. Jag börjar nästan tro att det var Reuters som planerade attacken!

Coincidence? I think not...
2014-04-20, 11:55
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jaså! Den trettonde april! Reuters visste alltså om att attacken skulle ske och skrev därför artikeln en vecka i förväg. De visste exakt vilka och hur många som skulle dö. Jag börjar nästan tro att det var Reuters som planerade attacken!

Coincidence? I think not...
Är du dum på riktigt, eller bara på låtsas?
Deadly gun attack in eastern Ukraine shakes fragile Easter truce
BY GLEB GARANICH
SLAVIANSK, Ukraine Sun Apr 20, 2014 10:25am BST
2014-04-20, 11:59
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
BY GLEB GARANICH

Ja, det har skett en attack.
Men i ditt förra inlägg försökte du tydligt ljuga genom att blanda in Avakov och Ukrainas regering i det hela, genom att länka till gamla artiklar och tillskriva dem felaktig information.
2014-04-20, 12:02
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
BY GLEB GARANICH

Jag, likt Rysslands soldater på Krim, är bara på låtsas.

Citat:
Avakov har ju bekräftat att regeringen angrepp vägspärren och att det dog folk på båda sidor. Vilka som deltog i attacken ger sig väl. Är det reguljära soldater lär Kiev inte ha något att dölja.
http://www.reuters.com/article/2014/04/13/us-ukraine-crisis-casualties-idUSBREA3C06L20140413

KIEV Sun Apr 13, 2014 5:32am EDT

Visserligen länkar du till en korrekt i ett senare inlägg, men det var det här som du sket ur dig först.
2014-04-20, 12:04
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ja, det har skett en attack.
Men i ditt förra inlägg försökte du tydligt ljuga genom att blanda in Avakov och Ukrainas regering i det hela, genom att länka till gamla artiklar och tillskriva dem felaktig information.
Jag tog artikeln från Twitter idag och kollade inte datum på den, eftersom uppgifterna verkade stämma. Varför skulle jag ljuga? Jag vill veta vad som hände. Ska vara mera vaksam i framtiden
2014-04-20, 12:07
Medlem
postkrans avatar
"KIEV, April 20, /ITAR-TASS/. Ukraine’s Interior Ministry has confirmed a murder of one man in the fire attack in Slavyansk on Sunday night.
“In the town of Slavyansk in Donetsk region on April 20, at about 03:00 /04:00 Moscow time/, at a security stations at the entrance to the town, happened an armed clash between two groups of civilians. One man dies and three got gunshot wounds. The injured have been taken to hospital,” press service of Ukraine’s interior ministry reports on Sunday."

http://en.itar-tass.com/world/728829
2014-04-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Nej. Det jag skrev var att ytterst lite hänt sedan Sovjet blev Ryska Federationen vad avser steget från planekonomi.

Det är dock otroligt att någon kan gå i försvar för en diktator med foliehatt, men historien är full av slika knähundar. Förhoppningsvis rasar det korrupta, planekonomiska korthuset samman innan Putin hunnit mobilisera ytterligare, men han hinner dessvärre göra tillräckligt mycket skada till dess.

Apropå dubbeltänket: hur försvarar ni det faktum att Rysk nationell enighet går Hitlers/Putins ärenden i Donetsk?

Jag citerar dig"Ryssland är än i dag en planekonomisk mardröm med speciella ekonomiska zoner där handel kan bedrivas, eller vissa platser där turister tillåts, liksom i Kina, Burma eller Etiopien."

Det var detta som jag ville ha svar på och som jag inte har fått utav dig.

Att klistra på epitet på personer för att ens egna argument varit felaktiga är ganska löjeväckande.
2014-04-20, 12:10
Medlem
Masturblijas avatar
Hoppas det blir ett storkrig mellan ryssland, alla som stödjer dem i europa samt västvärlden. Det är dags att söva ner den här sjuka björnen.
2014-04-20, 12:11
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Jag tog artikeln från Twitter idag och kollade inte datum på den, eftersom uppgifterna verkade stämma. Varför skulle jag ljuga? Jag vill veta vad som hände. Ska vara mera vaksam i framtiden

För att du vill förmedla din bild av sanningen? Tror dock inte att du och de flesta pro-ryska skribenter i denna tråd ljuger per se men ni rycker allt för ofta efter den källan som passar er världsbild bäst och ignorerar annan fakta. Ni är, för att använda skolverkets termer, inte så speciellt nyanserade.

Givetvis stämmer även det för pro-väst skribenterna i denna tråd, de är kanske inte heller alltid så nyanserade i sin rapportering och beskrivning utav händelserna.

Det viktigaste är dock att man inte (o)medvetet sprider direkt desinformation, som du gjorde.

Ett tips till dig är att nästa gång kolla upp 1) när källan är publicerad 2) vem det är som har publicerat den 3) ifall den är äkta och 4) om det är en primär eller sekundärkälla.

Sådär, nu vet du och ni andra precis hur ni skall göra när ni förmedlar information från Ukrainakrisen
2014-04-20, 12:12
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
"KIEV, April 20, /ITAR-TASS/. Ukraine’s Interior Ministry has confirmed a murder of one man in the fire attack in Slavyansk on Sunday night.
“In the town of Slavyansk in Donetsk region on April 20, at about 03:00 /04:00 Moscow time/, at a security stations at the entrance to the town, happened an armed clash between two groups of civilians. One man dies and three got gunshot wounds. The injured have been taken to hospital,” press service of Ukraine’s interior ministry reports on Sunday."

http://en.itar-tass.com/world/728829
Intressant! Det var dock flera döda enligt Reuters som var på platsen
[QUOTEA Reuters cameraman at the scene said he saw the bodies of two local fighters, one with what appeared to be gunshot wounds to the head and face. One of the dead was dressed in camouflage fatigues, the other in civilian clothes.][/quote]
Kanske Högra Sektorn är inblandad?
2014-04-20, 12:13
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Låter som en bra idé att vara mer vaksam, i synnerhet på det twitterflödet/hashtaggen som du läste på. Ha det gärna i bakhuvudet framöver - kolla alltid vem som levererar ett budskap, och varför...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in