Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Jag tog artikeln från Twitter idag och kollade inte datum på den, eftersom uppgifterna verkade stämma. Varför skulle jag ljuga? Jag vill veta vad som hände. Ska vara mera vaksam i framtiden
För att du vill förmedla din bild av sanningen? Tror dock inte att du och de flesta pro-ryska skribenter i denna tråd ljuger
per se men ni rycker allt för ofta efter den källan som passar er världsbild bäst och ignorerar annan fakta. Ni är, för att använda skolverkets termer, inte så speciellt
nyanserade.
Givetvis stämmer även det för pro-väst skribenterna i denna tråd, de är kanske inte heller alltid så nyanserade i sin rapportering och beskrivning utav händelserna.
Det viktigaste är dock att man inte (o)medvetet sprider direkt desinformation, som du gjorde.
Ett tips till dig är att nästa gång kolla upp 1) när källan är publicerad 2) vem det är som har publicerat den 3) ifall den är äkta och 4) om det är en primär eller sekundärkälla.
Sådär, nu vet du och ni andra precis hur ni skall göra när ni förmedlar information från Ukrainakrisen