2014-04-17, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Ange källa tack.
Jag har endast detta från i måndags som "säger" "Ukraine's hryvnia surges 8 pct vs dollar after hefty rate hike"
http://www.reuters.com/article/2014/04/15/ukraine-crisis-currency-idUSL6N0N720J20140415

Enligt din egen källa:

"The further trend is unpredictable. The rates are not key factors which can help the hryvnia to stabilise,"
Det är ingen tvivel om att dagens utveckling (som blir bara värre för varje dag)kommer göra Ukraina fattigt.
2014-04-17, 09:24
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, och tre döda, femton sårade och ett sextiotal arresterade visar väl på relativt god prestation?

Skjuta ned halvcivilister är ingen konst. Om de vill ha bättre resultat - enligt dina måttstockar - är det ju bara bomba, då kan man få tusentals döda på en gång.
2014-04-17, 09:24
Medlem
zizacons avatar
OT rensat håll topic / Mod
2014-04-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, och tre döda, femton sårade och ett sextiotal arresterade visar väl på relativt god prestation?

Jag lägger ner vidrare konversation med dig. Du verkar inte ens inse att vad vi nu ser är en de facto seperation av östra Ukraina. De måste vara härligt att leva i egen fantsivärld som du gör!
Mitt sista inlägg i frågan:
2014-04-17, 09:26
Medlem
birgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Det har skrivits en hel del i denna tråd.

Bl.a. har man gripit ryska agenter, GRU, spetsnaz m.m.
Dessa haft konkreta planer och instruktioner.

om du anger "denna tråd" som källa så du är helt (vill inte svära)
däremot i svenska SVT frågades nyligen vad gör CIA i Ukraina
sen finns det videofilm med amerikaner som tycker om att starta "revolutioner" i WT länder...
vad gör ryssar i östra Ukraina jjjjaa samma som engelska soldater i Nordirland, skyddar rysktalande folk mot odjur..
2014-04-17, 09:26
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Det har skrivits en hel del i denna tråd.

Bl.a. har man gripit ryska agenter, GRU, spetsnaz m.m.
Dessa haft konkreta planer och instruktioner.

Fantasier.

Här är hårda fakta. Kolla på bilderna från nattens sammandrabbing. Med ditt tränade öga, säg mig ser du någrta spetsnaz eller andra elitförband?

Länken jag glömde:
http://www.0629.com.ua/news/517713
2014-04-17, 09:28
Medlem
fridaynightouts avatar
Det är bra att ukrainsk militär sätter hårt mot hårt mot dessa WT-alkisar med vapen.
2014-04-17, 09:29
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Det är bra att ukrainsk militär sätter hårt mot hårt mot dessa WT-alkisar med vapen.

Men var är de ryska elitförbanden och spetsnaz?

Det är ingen konst skjuta ned WT. Det kan jag göra varje dag i den stad jag bor.
2014-04-17, 09:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jo, som sagt, jag kan tänka mig att han är bra i sig, men det kan ju även en diktator vara. Men du måste ju medge att det finns ett delaktighetsproblem i öst om en ovanligt populär kandidat inte skrapar ihop fler röster än vad v+mp gör i Sverige?

Nja, jag blev snarare förvånad över att han skrapade ihop såpass många röster i öst, mer än kandidaterna från PoR motsvarande. Det kan tyckas litet, och det visar naturligtvis att Öst inte har någon stark kandidat, men det är ändå ett ganska hoppfullt inledande resultat. Jag har dock inte sett hur han pollas i omgång 2 i öst.
2014-04-17, 09:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jo, som sagt, jag kan tänka mig att han är bra i sig, men det kan ju även en diktator vara. Men du måste ju medge att det finns ett delaktighetsproblem i öst om en ovanligt populär kandidat inte skrapar ihop fler röster än vad v+mp gör i Sverige?

Och lika mycket som Reinfeldt fick... Det finns flera kandidater i demokratiska val, du kanske är mer van vid ryska val där Ledaren får 97%? Poroshenko är mycket duktig och kan helt klart lyckas ena landet.
2014-04-17, 09:55
Medlem
bernad_laws avatar
Lite om bevisen som Ukraina i Geneve kommer lägga fram för ryska agenter i verksamhet diskuterades på CNN. Man intervjuar bland annat den feta kossan till agent:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2014/04/17/pkg-damon-russian-provocateur.cnn.html
2014-04-17, 10:01
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Och lika mycket som Reinfeldt fick... Det finns flera kandidater i demokratiska val, du kanske är mer van vid ryska val där Ledaren får 97%? Poroshenko är mycket duktig och kan helt klart lyckas ena landet.

Fast även om vi bortser från att Sverige inte har presidentval, så har Reinfeldts politik både 2006 och 2010 haft stöd av minst 40 % av de röstberättigade iom allianssamarbetet.

Du tycker inte det är något problem med att han vinner och ändå bara har 15 % stöd i öst?
Jag har redan sagt att jag tycker han verkar bra. Kan du ge någon förklaring till varför du tror att jag gillar val där "Ledaren får 97 %" eller gillar du bara att trolla? Skärp dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in