2014-04-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Precis. Det fanns ju "nationalister" och "patrioter" runt om i Europa som stod på fel sida under andra världskriget och Tyskland hade all rätt i världen att köra över dem. Riktiga nationalister förstod vad som stod på spel, välkomnade tyska armén och sökte sig till Waffen SS - idiotnationalister gick med i "motståndsrörelser".

Liknelsen med andra världskriget och den enorma ödeskamp som det kriget utgjorde är helt klart relevant. Då fanns Tyskland med allierade på ena sidan och det var till stor del ganska klart vad de stod för, om man hade lite koll. Kommunismen var ett stort och levande hot för många i Europa då bolsjevikrevolutionen i Ryssland och revolutionsförsök runtom i Europa låg ganska nära i tiden. Media var mer varierad och folks yttrandefrihet var större, så det fanns möjlighet att sprida olika budskap om t.ex. judefrågan. Folk var inte heller alls lika hjärntvättade som idag. Samtidigt så framstod nog inte hotet från den internationella judenheten som direkt överhängande för många i dåtidens Europa. Nästan ingen kunde föreställa sig ett framtida Europa översvämmat av MENA-folk, negrer och asiater. Nästan ingen kunde föreställa sig ett samhälle så bisarrt, surrealistiskt och sjukt som dagens västerländska samhälle. När Tyskland invaderade och ockuperade vissa länder så var det därför ganska naturligt för många att vilja slåss mot Tyskland. I ett större perspektiv så hade de fel, men kan i många fall ursäktas med att de inte visste bättre.

Idag är skiljelinjerna kanske inte lika tydliga, samtidigt som de i vissa avseenden är tydligare än då. Det är dock anmärkningsvärt att personer som kallar sig för nationalister trots överflödet av information på internet inte har större förståelse för hur samhället och världen fungerar. Varför blev de ens nationalister kan man ju fråga sig? Kände de bara i magen att de inte gillade kaxiga och skräniga spännblattar eller hur gick det till? Läste de ingenting på nätet eller på annat håll som fick dem att fundera och omvärdera systemets bild av verkligheten? Att bli nationalist är ju idag också att bli dissident. Om man inte kommer från en icke-tänkande subkulturell bakgrund eller råkar vara uppvuxen i en av de mycket få svenska familjer som pryder födelsedagstårtorna med hakkors, så började man ju inte som nationalist. För de allra flesta så har vägen mot nationalismen inneburit en process av uppvaknande, omvärderingar och lärande. Hur kan folk gå igenom denna process utan att snappa upp helt centrala och klassiska budskap och teman? Jag förstår inte riktigt hur det går till.
Citera
2014-04-16, 17:45
Medlem
För de "nationalister" i tråden som har kallat anti-NWO-revolutionärerna i östra Ukraina för "terrorister" eller "Putin-agenter":

Citat:
There is no large Russian military presence in East Ukraine, head of EU intelligence, Commodore Georgij Alafuzoff, has said. The spy chief has dismissed multiple accusations from the West alleging Russian involvement in the unrest in the region.

In an interview with Finnish national news broadcaster, Yle, Alafuzoff said the Russian military had nothing to do with the seizing of government buildings in eastern Ukraine.

“In my opinion, it’s mostly people who live in the region who are not satisfied with the current state of affairs,” said Alafuzoff, referring to the situation in East Ukraine. He went on to say that the people are worried for the welfare of those who speak Russian as their first language in the region.

http://rt.com/news/eu-no-russian-interference-ukraine-844/

Alafuzoff är finländare för övrigt.
Citera
2014-04-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
För de "nationalister" i tråden som har kallat anti-NWO-revolutionärerna i östra Ukraina för "terrorister" eller "Putin-agenter":

http://rt.com/news/eu-no-russian-interference-ukraine-844/

Alafuzoff är finländare för övrigt.

Men dra på trissor, har rt.com, denna opartiskhetens pärla i Universum, sagt att rysk militär är långt bort från Ukraina så är vi förstås tvungna att lita på detta till döddagar.
Senast redigerad av GrownUpAlphabet 2014-04-16 kl. 18:00.
Citera
2014-04-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Men dra på trissor, har rt.com, denna opartiskhetens pärla på i Universum, sagt att rysk militär är långt bort från Ukraina så är vi förstås tvungna att lita på detta till döddagar.

Det är inte RT som har sagt det, det är chefen för EUs underrättelsetjänst.

Om du kan bevisa att uttalandet är fabricerat (eller vad du nu antyder) så tar jag självklart tillbaka det.
Citera
2014-04-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Men dra på trissor, har rt.com, denna opartiskhetens pärla på i Universum, sagt att rysk militär är långt bort från Ukraina så är vi förstås tvungna att lita på detta till döddagar.

Men din hjälplösa idiot, det är inte RT som säger något utan EU:s underrättelsechef Alafuzoff.

OT: Att EU hade en egen underrättelsetjänst var mer än vad jag visste men förvånad blir man ju inte.
Citera
2014-04-16, 18:05
Medlem
LFEs avatar
Inga kommenterar kring det faktum att landet styrs av utländskt utbildade oligarker från någon av er?
Att IMF nu dirigerar Ukraina. Imf som till skillnad från världsbanken är ett direkt policyverktyg för global nyliberalism till skillnad från världsbanken som faktiskt är lite mer normalt funtade.

Hur kan ni vara så jävla blinda?
Senast redigerad av LFE 2014-04-16 kl. 18:23.
Citera
2014-04-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Inga kommenterar kring det faktum att landet styrs av utländskt utbildade oligarker från någon av er?
Att IMF som till skillnad från världsbanken är ett direkt policyverktyg för global nyliberalism till skillnad från världsbanken som faktiskt är lite mer normalt funtade.

Jag och några andra har försökt berätta hur saken ligger till i snart två månader, och har belagt allting. Några verkar ha fattat och bara tystnat medan andra verkar bortom räddning och helt enkelt sakna förståelse för vad det är som pågår i världen.

Global nyliberalism = global nyjudaism.
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-16 kl. 18:16.
Citera
2014-04-16, 19:27
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Att IMF nu dirigerar Ukraina. Imf som till skillnad från världsbanken är ett direkt policyverktyg för global nyliberalism till skillnad från världsbanken som faktiskt är lite mer normalt funtade.

Tror du "nationalisterna" bryr sig, de får åka ner och spela martyrer för den vita rasen
Citera
2014-04-16, 22:18
Medlem
Citat:
Det mesta tyder på att de får sin vilja igenom den här gången då det "nationalistiska" partiet i regeringen vill gå in i NATO samt olika nationalister nu angriper östukrainare som inte vill stå under juden Jatsenjuks styre.

Med "östukrainare" så menar du givetvis ryssar som hellre vill stå under judelakejen Putins styre.

Visst, det kanske går åt helvete i Ukraina, det vet jag inte och har aldrig påstått att jag vet. Tycker fortfarande det finns många okända faktorer i det här fallet som vi bara kan spekulera i.

Citat:
Det handlar om nyanser och perspektiv. Jag och några andra som verkar pro-Putin gillar såklart inte en del saker som händer i Ryssland. Men det intressanta för oss är vad Ryssland kan betyda för att NWO försvagas, störtas eller förhindras på olika sätt.

Vilket inte gör så mycket skillnad om Putin bara är en annan aspekt av NWO.

Citat:
Så Putins stöd till Iran, Syrien och de dubbelt iscensatta (av NWO) Ukraina-färgrevolutionerna är bara en bluff och ett skådespel för att lura... Vem? Putin tror på en multipolär värld. Judarna vill ha en unipolär värld. Skillnaden är otroligt stor.

Givetvis finns det en maktkamp mellan väst och Ryssland, det har jag aldrig förnekat, detta gör även att Ryssland försöker underminera väst när man kan men det betyder inte att det kommer att bli ett radikalt annorlunda system om Ryssland helt plötsligt skulle ersätta väst.

Citat:
Läs dessa artiklar:

http://www.dailystormer.com/storming-sunday-round-up-february-23-2014/
http://www.dailystormer.com/daily-stormer-comments-section-going-totally-fascist/

Jag hinner tyvärr inte just nu men ska försöka få tid till det senare.

Citat:
Som vi såg så ses Motgift som ett slags offentligt språkrör för SvP enligt Sveriges Radio. Oavsett vad du och jag tycker så kommer de användas som det. Därför bör Motgiftarna akta sig i ännu högre grad för vansinniga, bisarra eller konstiga ställningstaganden eller torgföranden av märkliga teorier.

Ja men absolut, där håller jag helt med. Jag har dock svårt att se vad detta har att göra med Ukraina, även om motgift gänget är rabiata i sitt stöd till nationalisterna i Ukraina så lär det inte göra någon större skillnad för genomsnittssvensken som vill ha ett stopp på invandringen och tycker SD börjar påminna om folkpartiet. De flesta genomsnittssvenskar har säkert aldrig hört talas om Radio Motgift och har sannolikt svårt att komma ihåg namnet SvP utan att blanda ihop det med SD i nuläget.

Citat:
För att muslimer avskyr judar mer än allt annat? Om de förstod att de framdrev den globaljudiska agendan hade de naturligtvis lagt av. De är dock för korkade och hjärntvättade för sådana kloka åsikter.

Jo men det ju också politik på en lite högre nivå än vad som jag åsyftade. Sen så kan man säkert få fram även sådan information om man bara är medveten om problematiken och vet vad man ska leta efter, något som sannolikt inte stämmer för dessa muslimer.

Citat:
Inte speciellt. Folk går inte in på Flashbacks "nazistavdelning" för att läsa vad du tycker. Många går däremot in för att läsa vad RexNemorensis, Europeisch, Ahrkantos, baggebo1, Varnagel, -Wasteland-, Straybullet och några andra tycker.

Citat:
Min "vapendragare" beskrev läget på ett ganska adekvat sätt i mina ögon.

Du ser dig också som en enögd i de blindas rike?

Citat:
Alla som samarbetar med NWO och framdriver deras agenda borde fördömas och tas avstånd ifrån.

Ja absolut men faktum kvarstår att politik ibland kräver att man gör tillfälliga allianser med personer som man inte gillar när båda har något att vinna på det. Om du inte är villig att erkänna detta utan kräver någon form av kategoriskt avståndstagande i alla lägen så finns det inte så mycket mer att säga men faktum är att du med den inställningen aldrig kommer att lyckas med att genomföra din politik.

Citat:
Som sagt, gå in på mitt, RexNemorensis, baggebo1s och några andras postarkiv så kan du förstå. Tråden "Nationalist och geopolitik - en paradox." innehåller mycket nyttig info och många bra länkar.

Det kanske jag gör när jag har lite mer tid, vi får se.
Citera
2014-04-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Det som hade skrämt nyliberaloligarkerna på allvar hade varit om "extrem" vänstern och högern tagit en paus i rygghuggandet och startat en tillfällig allians för att bekämpa fanskapet.

Marxistiska "Borotba" verkar ha ganska bra koll i alla fall:

Citat:
As Sergei Kirichuk, leader of progressive movement ‘Borotba’, explained:

“We have extensive invasion of western imperialism here. Imperialists were acting through huge network of NGOs and through the western-oriented politicians integrated into western establishment. Western diplomats declared that they invested more that 5 billions of dollars to ‘development of democracy in Ukraine’. What kind of investment is it? How was this amount spent? We don’t really know, but we can see the wide net of the US agents operating inside many key organizations and movements.

We can see that those ‘western democracies’ had not been concerned at all about growing of the far-right, Nazi movements. They had been ready to use the Nazis as a real armed force in overthrowing of Yanucovich.

President Yanucovich was actually totally pro-western politician, to start with. And his ‘guilt’ consisted only of his attempt to minimize the devastating aftermath that would come after implementation of the free trade zone with EU, on which the West was insisting.”

http://www.globalresearch.ca/ukraine-lies-and-realities-we-can-see-the-wide-net-of-the-us-agents-operating-in-many-key-organizati ons/5377957

Det är förresten en intressant artikel som alla borde läsa.
Citera
2014-04-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Med "östukrainare" så menar du givetvis ryssar som hellre vill stå under judelakejen Putins styre.

Källa på att Putin som till en början understöddes av judar som sedermera kastades ut eller fängslades är "judelakej"? Det du, och andra, torgför är en bisarr och obevisbar teori som enbart går ut på begreppet "kontrollerad opposition". I det här fallet finns det tyvärr inte mycket som tyder på det då Putin står emot NWO i alla väsentliga och för världen stora frågor. Så beter sig inte kontrollerad opposition.

Det är ju personer som du som är kategoriska som tror att enbart helt antisemitiska, etniska rena stater kan vara genuina motpoler. Med det resonemanget är alltså Iran och Syrien exempelvis "judelakejer" då de länderna är långt ifrån homogena. Löjligt trams är det bara.

Citat:
Givetvis finns det en maktkamp mellan väst och Ryssland, det har jag aldrig förnekat, detta gör även att Ryssland försöker underminera väst när man kan men det betyder inte att det kommer att bli ett radikalt annorlunda system om Ryssland helt plötsligt skulle ersätta väst.

Det är ingen som vill att Ryssland skall "ersätta väst", vad vi vill är att Ryssland fortsätter stå emot NWO och förhindrar, saboterar och på andra sätt försvårar deras framfart medan europeiska nationalister fortsätter att arbeta med sina projekt så gott de kan.

Citat:
Ja men absolut, där håller jag helt med. Jag har dock svårt att se vad detta har att göra med Ukraina, även om motgift gänget är rabiata i sitt stöd till nationalisterna i Ukraina så lär det inte göra någon större skillnad för genomsnittssvensken som vill ha ett stopp på invandringen och tycker SD börjar påminna om folkpartiet. De flesta genomsnittssvenskar har säkert aldrig hört talas om Radio Motgift och har sannolikt svårt att komma ihåg namnet SvP utan att blanda ihop det med SD i nuläget.

Där har du nog rätt faktiskt, men det är ändå allvarligt när viktiga röster för en organisation spårar ur och hamnar helt fel samt hoppar i galen tunna.

Citat:
Du ser dig också som en enögd i de blindas rike?

Jag är normalt en ganska ödmjuk och sansad person men så verkar det vara i det här fallet.

Citat:
Ja absolut men faktum kvarstår att politik ibland kräver att man gör tillfälliga allianser med personer som man inte gillar när båda har något att vinna på det. Om du inte är villig att erkänna detta utan kräver någon form av kategoriskt avståndstagande i alla lägen så finns det inte så mycket mer att säga men faktum är att du med den inställningen aldrig kommer att lyckas med att genomföra din politik.

Man kan göra allianser med olika nationer som inte delar ens egen ideologi. Om tillfället var rätt skulle jag exempelvis kunna tänka mig något slags samarbete i vissa specifika frågor med Ryssland, Iran, Venezuela, Syrien och andra liknande stater. Men att ha en "tillfällig allians" med din ras största dödsfiende kan aldrig leda till något gott. Det fungerar inte så. Antingen använder de några av sina ekonomiska organ för att förslava dig eller så mutar de olika personer i din "sida".

Alla som inte kategoriskt förkastar allt som har med NWO att göra är naiva.
Citera
2014-04-17, 00:16
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Marxistiska "Borotba" verkar ha ganska bra koll i alla fall:

President Yanucovich was actually totally pro-western politician, to start with. And his ‘guilt’ consisted only of his attempt to minimize the devastating aftermath that would come after implementation of the free trade zone with EU, on which the West was insisting.”

http://www.globalresearch.ca/ukraine-lies-and-realities-we-can-see-the-wide-net-of-the-us-agents-operating-in-many-key-organizati ons/5377957

Det är förresten en intressant artikel som alla borde läsa.

Jäpp, samma skit överallt.
Senast redigerad av durrutti 2014-04-17 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in