2014-04-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför gick han då inte fri idag?
Kan du tala om det? Om ingenting skulle binda honom till att ha med Vatchareeyas död att göra?

Ja, pga falska antaganden. Det kan även bero på att hot förekommit, lathet och bristande kunskaper. Alternativa GM bör utredas.

Påhittade antaganden är givetvis inte samma sak som en indiciekedja/indicier.
Senast redigerad av zemixon 2014-04-16 kl. 21:33.
Citera
2014-04-16, 21:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad brukar du säga, jo det är experter som dömer, och dom lyssnar inte på stollar här på tråden som tur är.

Precis, och det har dom ju gjort i detta fallet. Och han anses skyldig. Det kanske du missade?
Jag vänder mig emot rubriceringen enbart. Så respekt ges till själva bedömandet av skulden, men att man inte tar till sig sakkunnig fullt ut blir expert mot expert, så det kan man tvista om- Nej, skulle stollarna få råda vore hela familjen Berg oskyldigt dömda på tyckande. Så experterna har sopat ut planteringshistorian till sälla marker.
Citera
2014-04-16, 21:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, det är den alternativa gärningen man resonerar om. Uppsåtet. Det går inte att styrka.
Vem menar du att man är? Om hovrätten inte hade kunnat styrka uppsåt, hade KJ inte kunnat dömas för mord, som är ett uppsåtsbrott.
Citera
2014-04-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, i det här skedet har mordvapnet ingen större betydelse, "vem som helst" hade kunnat hålla i detta - vem som helst av de inblandade, vill säga.

På samma sätt som DNAt från VBs vad kan komma ifrån precis VEM SOM HELST som är man.

=

Alternativa GM bör utredas vidare! DNAt på VBs vad måste matchas med alternativa GMs DNA.
Citera
2014-04-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte självklart, nej, och frågan om hurpass mycket domstolar ska sitta och hitta på förmildrande omständigheter som den tilltalade aldrig har hävdat är kontroversiell. Å andra sidan är det ju åklagaren som ska belägga sina gärningspåståenden. I det här fallet förefaller det som om KJ:s diagnoser har spelat en stor roll, och att det här till dels har varit ett sätt att ge honom en större knäppskallerabatt än de vid det här laget rätt sedvanliga två åren vid mord.

Att ha ett NeuroPykiatriskFunktionsstörning är något man föds med. Jag tycker att det är föraktfullt och nedsättande att kleta på epitetet knäppskalle.

För det andra BF framförde just hans klients nedsättning nog så många gånger (enl KJs önskan) - det var bara det att ingen lyssnade.

Tyvärr tror jag att man helt enkelt inte är insatta i vad NPF innebär, vilket även visas i den här tråden.
Citera
2014-04-16, 21:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Dags för ett prejudikat om du frågar mig. Nu är jag inte ironisk, men tom. du min gode Hamilkar blir ambivalent och frågande. Det skall inte behövas, eller hur ?
Större chans för PT här än i Mariafallet. Men fortfarande så lite att HD med all sannolikhet inte tar ärendet.

Om det alls överklagas. Det vet vi ju inte än. Som jag har skrivit tidigare är det riskfyllt att överklaga för KJ, om han mot förmodan skulle beviljas PT.
Citera
2014-04-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
VBs blod påträffades i KJs ev olåsta bil som innan hade används av andra än han själv- absolut- det är ett faktum!! but THAT'S IT!! resten är påhittade antaganden däremot.

Ingenting binder KJ till styckmordet på VB- för det var som sagt ett MORD inte dråp.

Blodet är den enda besvärade omständigheten.... MEN det är ingenting som säger att ett brott förekommit och definitivt inte att KJ skulle vara inblandad.
Citera
2014-04-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, i det här skedet har mordvapnet ingen större betydelse, "vem som helst" hade kunnat hålla i detta - vem som helst av de inblandade, vill säga.

Så vem som helst, med nära relation till VB, kan vara GM mao.
Citera
2014-04-16, 21:41
Bannlyst
Citat:
Vem menar du att man är? Om hovrätten inte hade kunnat styrka uppsåt, hade KJ inte kunnat dömas för mord, som är ett uppsåtsbrott.

Som vanligt ordvrängeri, trist nivå.

Man = HR
Dömdes KJ för mord, då ?
Citera
2014-04-16, 21:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
På samma sätt som DNAt från VBs vad kan komma ifrån precis VEM SOM HELST som är man.
Sluta ljuga! Det kan inte komma från vilken man som helst. Den helt förkrossande majoriteten av alla män har en helt annan Y-profil.

Citat:
Alternativa GM bör utredas vidare! DNAt på VBs vad måste matchas med alternativa GMs DNA.
Efter lagakraftvunnen dom????
Citera
2014-04-16, 21:43
Bannlyst
Citat:
Större chans för PT här än i Mariafallet. Men fortfarande så lite att HD med all sannolikhet inte tar ärendet.

Om det alls överklagas. Det vet vi ju inte än. Som jag har skrivit tidigare är det riskfyllt att överklaga för KJ, om han mot förmodan skulle beviljas PT.

Ett prejudikat är inte för ett specifikt mål, utan har till syfte att gagna hela rättssytemet i sina bedömningar. Vart PT hamnar är egalt, det borde du förstå att chansen för detta ökar iom. de spretiga domarna mellan VB-MJ-Ida oavsett vem som överklagar.
Citera
2014-04-16, 21:43
Medlem
Citat:

Nu handlar det väl snarare om dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in