Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Det va citat utdragna ur domen vilken ska läsas i hela stycken och inte anpassat till din agenda.
Alltså tog du inte helheten, och domen finns i tråden så det kan citeras däremot inte artiklar i för stora utdrag. Nej, just det ingen alternativteoretiker blev nöjda i dag det vet jag redan om.
Rättsläkaren har emellertid inte kunnat göra något bestämt uttalande om hur långdraget dödsförloppet har varit eller om Vatchareeya Bangsuan, mot bakgrund av att strypvåld eventuellt förekommit, varit medvetslös
Så om rättsläkaren sagt att det va utdraget men inte kunnat svara på om kanske va medvetslös då hon utsattes för strypförsök, så hade man sagt jahapp då kanske hon inte led.

Jag vet inte om jag är någon fullblodsalternativteoretiker. 28/5 skrev jag att KJs lägenhet inte var någon mordplats, men att commander Johansson tagit livet av VB. Sen är det en del som köpt benämningen/titeln. Tidigare uppskattade jag att det var 60% chans att KJ mördat och styckat, men kanske 90% att han varit med vid fp1 och 2.
Så ser jag på det än idag. Sen när KJ inte betraktades som allvarligt psykiskt sjuk kanske det hela sjönk till fifty-fifty. För närvarande tror jag att han inte var ensam om detta. Tror även att de/den som gjorde detta var påverkad av någon typ av nätdrog. Sen detta med MB är ett kapitel för sig. Micke i förhören och han tog VBs mammas händer efter hans vittnesförhör gjorde mig illa berörd. Tur för han att jag inte är VBs mamma för då hade han fått en rak höger istället.
Så länge inte mordvapen och mordplats är fastställda känner jag ingen tillfredsställelse. Är rätt man dömd? Ja troligtvis, men säker är jag inte. Har ett par områden att söka i när snön försvunnit och som troligtvis inte varit prioriterade. Det har gått ett år, men metall och plast förmultnar inte.