2014-04-15, 22:12
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Det är för fan dokumenterat.

Ukraine crisis: Transcript of leaked Nuland-Pyatt call
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26079957

Kom igen du har ingen fakta på din sida överhuvudtaget.

Putin skickade in sina styrkor till Krim för att göra Krim till Ryssland för att ha kvar sin flottbas.

Nu kör dom med samma lögn att dom "skyddar" rysktalande folk.
Ni som kommer med skitsnack bör se verkligheten.
Putin är värre än Sovjetunionens ledare.

Det kommer braka lös ordentligt snart för Pruttin gör allt för att få tillbaka Sovjetunionen.
Citera
2014-04-15, 22:14
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Putin skickade in sina styrkor till Krim för att göra Krim till Ryssland för att ha kvar sin flottbas.

Nu kör dom med samma lögn att dom "skyddar" rysktalande folk.
Ni som kommer med skitsnack bör se verkligheten.
Putin är värre än Sovjetunionens ledare.

Det kommer braka lös ordentligt snart för Pruttin gör allt för att få tillbaka Sovjetunionen.

Det är klart putin försöker skydda sin flotta. Vad har det med saken att göra?
Citera
2014-04-15, 22:18
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Det är klart putin försöker skydda sin flotta. Vad har det med saken att göra?

Så du menar att det är då helt ok att gå in med militär i ett annat land för att skapa kaos???
Och sen skylla på att dom skyddar "ryska medborgare"??

Är du en total idiot eller är du bara inavlad.
Är det nån jävel som skriver i denna tråd som ser vad som händer?
Citera
2014-04-15, 22:20
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Så du menar att det är då helt ok att gå in med militär i ett annat land för att skapa kaos???
Och sen skylla på att dom skyddar "ryska medborgare"??

Är du en total idiot eller är du bara inavlad.

USA gör det hela tiden det är liksom det krig går ut på. I stället för att tycka så jävla mycket kanske du skulle hosta upp lite fakta som stödjer dina åsikter.
Citera
2014-04-15, 22:34
Medlem
durruttis avatar
Citat:

Det som händer är en natoblackop som syftar till att flytta nato i knät på ryssland. Vad är din version?
Citera
2014-04-15, 22:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Nu är jag inte "nationell" på något sätt annat än att jag är född här men borde man inte som nationalist undra varför folk som jobbik, david duke och golden dawn tar denna ställning;
Nej, det är ju den fullständigt självklara ställningen för en nationalist att ta i frågan. Och det handlar ju inte bara om Jobbik, Duke och Gyllene Gryning. Det handlar om precis alla seriösa nationalistpartier i hela världen.
Citera
2014-04-15, 22:52
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det är ju den fullständigt självklara ställningen för en nationalist att ta i frågan. Och det handlar ju inte bara om Jobbik, Duke och Gyllene Gryning. Det handlar om precis alla seriösa nationalistpartier i hela världen.

Tack, jag tänkte väl det.
Citera
2014-04-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jo, jag vet hur resultat blir. Jag visste redan innan det hade satt igång hur resultat skulle bli. Jag vet att det INTE kommer bli någon nationalistisk seger i Ukraina som gynnar det svenska folket eller den vita rasens överlevnadskamp.

Fantastiskt! Jag har aldrig träffat på någon synsk person tidigare. Hur kommer det sig att du inte berättade att du kunde se in i framtiden för oss tidigare eller är det bara så att du lider av samma förbannelse som Kassandra?

Citat:
Vi är några personer som visste hur det skulle bli så fort protesterna i Ukraina drog igång. Vi hade rätt igen, som vi brukar ha. Det handlar om att vi, ett fåtal från varandra helt fristående personer, har en viss nivå av intelligens, en ganska så omfattande allmänbildning och ett stort och långvarigt intresse för utrikespolitik, historia, judefrågan m.m.

Jag är långt ifrån tillräckligt insatt i situationen för att kunna ha en klar uppfattning om detta, man bör dock notera att många av er som är kritiska till den ukrainska revolutionen också är rabiata ryssvurmare och Putindyrkare vilket får mig att bli väldigt tveksam gällande sagda personers förmåga att bedöma läget korrekt. Nu vet jag inte vad just du har skrivet så känn dig inte träffad, det var bara min allmänna reflektion.

Oavsett detta så lär SvPs insatts varken göra till eller ifrån i det stora hela och de fåtal aktivister som faktiskt åkt ner dit lär knappast påverka SvPs satsning på hemmaplan. Alla som har åkt ner dit har dessutom gjort det som privatpersoner och det är knappast som om ledningen har rätt att säga något om vart medlemmar får resa på "semester" eller inte.

Att faktiskt ha folk på plats gör väl också att man lättare kan få en klar bild av vad det faktiskt är som händer vilket gör att man också bör kunna få reda på om hela företaget är lika ruttet som du vill låta gällande.

Citat:
Jag kan bara tala för mig själv och jag anser inte att jag är något geni. Jag anser att jag är ganska så "normal", har lite koll och tänker efter lite. Tyvärr så har de flesta inte koll, tänker inte efter och är ganska så korkade och obildade. Vi, det lilla fåtalet, är lite som vuxna i ett rike av barn, eller som enögda i ett rike av blinda. Det är inte "modernt", "demokratiskt" eller "jämlikt", och det är inte heller "svenskt", att påstå det jag påstår. Det är dock sant.

Ja detta var faktiskt träffande

Själv så ser jag mig som en person med två ögon så att säga och tycker att jag har att rätt att berätta för både dig och dina enögda gelikar när ni har ett klent grep om sakförhållandena
Senast redigerad av Skoll 2014-04-15 kl. 22:55.
Citera
2014-04-15, 22:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Det som händer är en natoblackop som syftar till att flytta nato i knät på ryssland. Vad är din version?

Givetvis har ju nato intressen i detta. Det intressanta är ju att ukrainas nationella rörelse delvis - notera delvis - lyckats kuppa en revolution som från början var en provästlig, prosemitisk och pronato kampanj.
Citera
2014-04-15, 22:58
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Givetvis har ju nato intressen i detta. Det intressanta är ju att ukrainas nationella rörelse delvis - notera delvis - lyckats kuppa en revolution som från början var en provästlig, prosemitisk och pronato kampanj.

Men vad jag fattar så är de inte så många så att de skulle kunna vinna, att ha både putin och nato emot sig kan bli minst sagt svårt i längden.
Citera
2014-04-15, 23:03
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Men vad jag fattar så är de inte så många så att de skulle kunna vinna, att ha både putin och nato emot sig kan bli minst sagt svårt i längden.

Givetvis kommer det bli svårt. Hittills har dock inget kommit med något tillräckligt bra argument för varför man ska lägga ner och istället låta amerikanska och ryska judar göra upp om vem som ska bestämma över Ukraina.
Citera
2014-04-15, 23:05
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Givetvis kommer det bli svårt. Hittills har dock inget kommit med något tillräckligt bra argument för varför man ska lägga ner och istället låta amerikanska och ryska judar göra upp om vem som ska bestämma över Ukraina.

Men det gör ju att man måste springa någons ärende, antingen putin eller nato om man vet att man inte kan vinna och ändå vill stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in