Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Jo, jag vet hur resultat blir. Jag visste redan innan det hade satt igång hur resultat skulle bli. Jag vet att det INTE kommer bli någon nationalistisk seger i Ukraina som gynnar det svenska folket eller den vita rasens överlevnadskamp.
Fantastiskt! Jag har aldrig träffat på någon synsk person tidigare. Hur kommer det sig att du inte berättade att du kunde se in i framtiden för oss tidigare eller är det bara så att du lider av samma förbannelse som Kassandra?
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Vi är några personer som visste hur det skulle bli så fort protesterna i Ukraina drog igång. Vi hade rätt igen, som vi brukar ha. Det handlar om att vi, ett fåtal från varandra helt fristående personer, har en viss nivå av intelligens, en ganska så omfattande allmänbildning och ett stort och långvarigt intresse för utrikespolitik, historia, judefrågan m.m.
Jag är långt ifrån tillräckligt insatt i situationen för att kunna ha en klar uppfattning om detta, man bör dock notera att många av er som är kritiska till den ukrainska revolutionen också är rabiata ryssvurmare och Putindyrkare vilket får mig att bli väldigt tveksam gällande sagda personers förmåga att bedöma läget korrekt. Nu vet jag inte vad just du har skrivet så känn dig inte träffad, det var bara min allmänna reflektion.
Oavsett detta så lär SvPs insatts varken göra till eller ifrån i det stora hela och de fåtal aktivister som faktiskt åkt ner dit lär knappast påverka SvPs satsning på hemmaplan. Alla som har åkt ner dit har dessutom gjort det som privatpersoner och det är knappast som om ledningen har rätt att säga något om vart medlemmar får resa på "semester" eller inte.
Att faktiskt ha folk på plats gör väl också att man lättare kan få en klar bild av vad det faktiskt är som händer vilket gör att man också bör kunna få reda på om hela företaget är lika ruttet som du vill låta gällande.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Jag kan bara tala för mig själv och jag anser inte att jag är något geni. Jag anser att jag är ganska så "normal", har lite koll och tänker efter lite. Tyvärr så har de flesta inte koll, tänker inte efter och är ganska så korkade och obildade. Vi, det lilla fåtalet, är lite som vuxna i ett rike av barn, eller som enögda i ett rike av blinda. Det är inte "modernt", "demokratiskt" eller "jämlikt", och det är inte heller "svenskt", att påstå det jag påstår. Det är dock sant.
Ja detta var faktiskt träffande
Själv så ser jag mig som en person med två ögon så att säga och tycker att jag har att rätt att berätta för både dig och dina enögda gelikar när ni har ett klent grep om sakförhållandena