Citat:
Ursprungligen postat av
cui
Evolutionen behandlar inte livets uppkomst.
Det finns inga exempel från verkligheten på att förbön har någon effekt.
Det stora böneexperimentet
Vi är väl överens om att det genom historien har funnits många människoapor som är lika både människor och apor. Var alla dessa människor eller är det bara den moderna människan (Homo sapiens) som är människa, medan resten var apor? Var neandertalare människor?
Evolution handlar om utvecklingen från och med den första självreplikerande RNA-strängen och framåt. Detta har vi kommit överens om i en annan tråd.
Jag fick till slut ge mig då jag försökte låta evolutionsteorin slippa förklara uppkomsten av den första levande cellen.
Huruvida förbön fungerar i praktiken finns det nog några miljarder människor som anser annorlunda än resultatet av just denna undersökning. Jag läste för inte så länge sedan om en undersökning som gav resultatet att förbön gör skillnad. Men jag är lika skeptisk till den undersökningen.
De var troligen varianter på människor. Vissa är kanske varianter på schimpanser. Svårt när man ska pussla ihop benbitar som är stora som enkronor. Frestande att kanske låta skallen få den form som ger mest uppmärksamhet. Det är ju själva pusselläggaren som bestämmer detta.
Det finns en enorm variation på skallarna också hos de människor som lever idag. Utan att det är någon skillnad i intelligens så kan skallformer skilja sig åt ganska mycket.
Erectus- och neandertal-skallar finns många levande exempel på.
Att fynd visar att Sapiens, Erectus och Neandertal levde tillsammans och fick barn tillsammans visar bara på att de alla var(är) människor som vi.
stebe2