Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Det är just det: man ska INTE ignorera andras bevis även om man inte tror på dem själv.
Väx upp! Det finns inga *BEVIS* och ingen konsensus om *VERKLIGHETEN*. Vi är alla olika en standardiserad verklighet kräver standardiserade psyken.
Väx upp? Nu får jag bita mig hårt i tungan. Snacka om att kasta sten i glashus. Hur som helst.
Om du säger att du känner gud i din ringmuskel när du bajsar tar jag mig friheten att totalt ignorera detta som bevis. Det hoppas jag, för din egen skull, att du också skulle gjort ifall det var jag som påstod att detta var ett bevis för något annat än att jag bajsade.
Att du "känner" gud är inget bevis! Det kanske är ett slags bevis i
ditt egna lilla huvud men det är ingenting du kan använda i en insändare till valfri seriös, och inte galet religiös, tidning som BEVIS och bli tagen på allvar. Du måste väl ändå förstå det?
Om du vill hoppa in på att vi alla kan ligga inkopplade till datorer och att vi inte kan bevisa något så är du fortfarande i FEL TRÅD eftersom detta handlar om att ta fram det starkaste BEVISET för att gud finns. Inte den starkaste tingelinagnde känslan.
BEVISET.