Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
Jag analyserar bara situationen objektivt.
Hade USA och EU inte understött nazisterna i Kiev så hade demokrati rått i Ukraina i denna dag och folket hade kunnat rösta bort presidenten vid nästa val.
Nu valde de kuppen och då sade folket i Öster och på Krim att det inte accepterar denna utveckling och där står vi.
Nazisterna i Kiev samt EU och USA har sig själv att skylla. Folket måste inte böja sig för nazistiska kuppmakare utan har rätt att göra motstånd. Nu har det beväpnat sig och Östukraina är i princip en egen stat.
Objektivt säger du?
Jag tror mig veta att kuppen gick igång av (internetanslutna Ukrainare)långt innan några Euro eller USD gick in i dessa "Nazistgrupper." Sedan anslöt sig dessa i sak "Nazister" till revolutionen i utbyte mot att få en plats i toppskiktet.
Nu är toppskiktet uppdelat på lite olika politiska håll, såsom det bör vara i en sund demokrati. Visst finns det rum för utveckling, men då alternativet är att ansluta sig till ett så perverst regimsystem som Ryssland idag uppbär är nog nationalisterna(oj, jag menar nazisterna) bättre för den Ukrainska befolkningen. Jag tror även att dem är bättre för den proryska befolkningen också än vad Ryssland och Putin är.
Till och med Åkesson skulle vara ett mer värdigt alternativ i mina ögon än Putin och det säger i alla fall mig ganska mycket.