2014-04-14, 00:51
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Då är det bara att hoppas att ukraina slår tillbaks hårt och dödar så många ryssar som möjligt, helst bomba moskva.

Det lär bli krig nu det kan ni vara säkra på. Om man kallar det WWII eller något annat får vi se om ett tag. Ukraina lär delas och det med våld. Någon som kommer ihåg de där 25000 Polska officerarna som Stalin hade ihjäl under WWII. Tror ni sådant kommer att ske här?
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag analyserar bara situationen objektivt.

Hade USA och EU inte understött nazisterna i Kiev så hade demokrati rått i Ukraina i denna dag och folket hade kunnat rösta bort presidenten vid nästa val.

Nu valde de kuppen och då sade folket i Öster och på Krim att det inte accepterar denna utveckling och där står vi.

Nazisterna i Kiev samt EU och USA har sig själv att skylla. Folket måste inte böja sig för nazistiska kuppmakare utan har rätt att göra motstånd. Nu har det beväpnat sig och Östukraina är i princip en egen stat.

Objektivt säger du?

Jag tror mig veta att kuppen gick igång av (internetanslutna Ukrainare)långt innan några Euro eller USD gick in i dessa "Nazistgrupper." Sedan anslöt sig dessa i sak "Nazister" till revolutionen i utbyte mot att få en plats i toppskiktet.

Nu är toppskiktet uppdelat på lite olika politiska håll, såsom det bör vara i en sund demokrati. Visst finns det rum för utveckling, men då alternativet är att ansluta sig till ett så perverst regimsystem som Ryssland idag uppbär är nog nationalisterna(oj, jag menar nazisterna) bättre för den Ukrainska befolkningen. Jag tror även att dem är bättre för den proryska befolkningen också än vad Ryssland och Putin är.

Till och med Åkesson skulle vara ett mer värdigt alternativ i mina ögon än Putin och det säger i alla fall mig ganska mycket.
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det sitter inga "nazister" vid makten. Det sitter en globalistjude - utvald av amerikanska diplomater vid makten. Svoboda har förvisso ett par platser i regeringen men de utgör ju inget direkt hot mot USA-globalisterna med sina NATO-drömmar.

Nej! Det sitter varken nazister eller globalistjudar i regeringen! Givetvis är det de beryktade och mytomspunna juderymdödlorna!

Snälla... Kom in i matchen, det finns inga amerikanska diplomater som handplockat regeringen i Ukraina. Det finns inget stort nätverk som styr i trådarna likt vid en dockteater, situationen och läget är med komplicerat än så...
2014-04-14, 00:52
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Du är ju blåst.

Kom tillbaks när du förstått att det sitter nazister vid makten i Kiev och att ingen har valt dem.

Du snackar en hel del dumt. Parlamentet är folkvalt och har utsett regering. Parlamentet, väl att märka folkvalt, kan fatta beslut om att ta tillbaka den flyktade presidenten. Men det har inte det folkvalda parlamentet gjort. Comprende?

Nu är nog ryssarna rädda för att en synnerligen västvänlig president blir vald i maj. Därför måste de sabotera valet, och det är det vi ser nu.
2014-04-14, 00:52
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Är du dum i huvudet?
Jag skitrer väl i Ryssland.

Du verkar ha anus i pannbenet. Du tänker inte alltför klyftigt om man säger så ... om Putin skulle invadera Sverige skulle du heja på då eller göra motstånd?
2014-04-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Nej! Det sitter varken nazister eller globalistjudar i regeringen! Givetvis är det de beryktade och mytomspunna juderymdödlorna!

Snälla... Kom in i matchen, det finns inga amerikanska diplomater som handplockat regeringen i Ukraina. Det finns inget stort nätverk som styr i trådarna likt vid en dockteater, situationen och läget är med komplicerat än så...

Den amerikansk-judiska diplomaten Victoria (Nudelman) Nuland och den amerikanska ambassadören i Ukraine, Geoffrey Pyatt, ville ha Yatsenjuk som premiärminister. Sedan blev han det också. Det är ingen slump, fattar du väl?

https://www.youtube.com/watch?v=3PcHqDjSmJI
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Jag skiter väl i Ryssland.

Hur kan du skita i Ryssland? Det är rysk militär som erövrat Krim olagligen och nu hotar nästa landsområde. När tror du ryssen blir mätt? Jämför gärna med Stalin och Hitler så har du svaret där...
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Objektivt säger du?

Jag tror mig veta att kuppen gick igång av (internetanslutna Ukrainare)långt innan några Euro eller USD gick in i dessa "Nazistgrupper." Sedan anslöt sig dessa i sak "Nazister" till revolutionen i utbyte mot att få en plats i toppskiktet.

Du tror dig veta en massa saker. Det har ingen som helst betydelse.

Folket i Östukraina och på Krim har tolkningsföreträde till att bestämma om de vill styras av en nazistisk kuppregim eller inte - och vi vet alla svaret.

Västukraina vill uppenbarligen ha nazister vid makten och låt dem då ha det. Det är deras rätt. Men vänta dig inte att alla delar av folket accepterar det.
2014-04-14, 00:56
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Folket i Östukraina och på Krim har tolkningsföreträde till att bestämma om de vill styras av en nazistisk kuppregim eller inte - och vi vet alla svaret.

Och det vet vi tack vare riggade val?
2014-04-14, 00:56
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det lär bli krig nu det kan ni vara säkra på. Om man kallar det WWII eller något annat får vi se om ett tag. Ukraina lär delas och det med våld. Någon som kommer ihåg de där 25000 Polska officerarna som Stalin hade ihjäl under WWII. Tror ni sådant kommer att ske här?
Ett nytt världskrig lär det inte bli. Varken Indien, Kina (tja man står snarare på Rysslands sida eftersom man agerar i eget intresse) eller USA verkar vara särskilt engagerade i frågan om Ukraina. Möjligt att vi kommer få se strider mellan Ryssland Ukraina men det stannar nog där. NATO har egentligen ingen anledning att lägga sig i.
Senast redigerad av Copters 2014-04-14 kl. 01:04.
2014-04-14, 00:57
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Har du själv frågat en endast Ukrainare vad han/hon vill? Känner du ens någon från Ukraina?
2014-04-14, 00:57
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du snackar en hel del dumt. Parlamentet är folkvalt och har utsett regering. Parlamentet, väl att märka folkvalt, kan fatta beslut om att ta tillbaka den flyktade presidenten. Men det har inte det folkvalda parlamentet gjort. Comprende?

Nu är nog ryssarna rädda för att en synnerligen västvänlig president blir vald i maj. Därför måste de sabotera valet, och det är det vi ser nu.

Du är den dummaste av dem alla.
Den folkvalda presidenten störtades av de beväpnade nazisterna. Efter denna stund rådde diktatur i Kiev och ingen demokrati var längre möjlig.

Den störtade presidenten är den enda legala och legitima politiska makten för Ukraina i dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in