2014-04-12, 20:21
Medlem
postkrans avatar
Livefeed från kramatorsk(använd google translate)
http://www.kp.ru/daily/26216.7/3102535/
2014-04-12, 20:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Nazisterna i Kiev och västländernas aggressiva imperialister rodnar i avund inför den obrytbara soidariteten mellan Ryssland och Östukraina.

Länge leve solidariteten mellan broderfolken!

Har nu någonsin tvivlat på kommunistisk propaganda, någonsin, (dock nationalbolsjevism i detta fall)?

Min egen första offentliga politiska gärning var att dela ut flygblad emot kuppen i Chile.

Har du, någonsin, protesterat mot något som hänt i ett kommuniststat, (dvs något som det kommunistpartiet i allmänhet och Sovjet i synnerhet stått bakom)?
2014-04-12, 20:23
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror "noll och intet" är en undervärdering av situationen. Proukrainare i städerna Donetsk och Luhansk uppfattar nog inte de ockuperade regionala myndighetsbyggnaderna så. Jag tror de upplever att Kievs kontroll minskat. Vidare har det idag kommit rapporter om att polisstationer övertagits av proryssar. Här finns det alltså skäl att tro att delar av polisen nu agerar proryskt - i så fall tecken på att Kiev förlorar kontroll.

Naturligtvis är det inte bra, men alternativet att gå in med våld och skapa kaos är ännu sämre just nu.
2014-04-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
https://www.youtube.com/watch?v=OiL1cBEbcVs
https://www.youtube.com/watch?v=SMdt7DBdlA4#t=41
Någon sa att det rapporterats att bilar med maidenfolk från västra ukraina har blivit stoppade o fått vända av polis.
Det låter ju inte helt otroligt då diverse grupper i kiev har sagt sig vara påväg för att "rensa", samtidigt har kravallklädd polis och berkut skymtats i flera städer som ni kan se ovan och om jag har förstått det rätt så har många vägar in till dessa städerna vägsparrar med polis eller beväpnade milismän.
Det roliga är att kanalen som visar första inslag kallar sig för Vänstra Sector :-)
Jag fattade som att det är polisstation, Berkut säger att de var upplösta men de ska alltid vara med folket. Folket kräver polisstationens chef att avgå.
I den andra kommer chefen ut och säger att han avgår och att han är mot Avakovs agerande.
Rätta mig dem som kan, lite dålig ljudkvalitet.
2014-04-12, 20:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Inte ens SVTs utsände hade mage att påstå annat än att demonstrationen framstod som folklig och spontan. Foliehatt kan den vara som tror att det är osynliga bussar som kör dit de protesterande.
Vilken demonstration är det du hävdar SvT beskrev som "folklig och spontan"? Har du länk? Jag har svårt att tro att de skulle beskriva någon prorysk demonstration på det viset.
2014-04-12, 20:34
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Har nu någonsin tvivlat på kommunistisk propaganda, någonsin, (dock nationalbolsjevism i detta fall)?

De nazistiska medlöparna i denna tråd angriper den internationella solidaritetens obrytbara och okrossbara enhet med desinformation från Pentagon och liknande folkfientliga källor. Men inget kan hindra sanningen från att segra. Det Östukrainska folket omsätter nu kunskapen i handling.

Länge leve den progressiva folkupplysningen!
2014-04-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis är det inte bra, men alternativet att gå in med våld och skapa kaos är ännu sämre just nu.
Jag tror att Kerrys samtal med Yatsenyk spelade roll där Kerry sa att "continue to address the situation in eastern Ukraine peacefully".
Den andra faktor: Bild var i Kiev 9-11/4
2014-04-12, 20:41
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Det roliga är att kanalen som visar första inslag kallar sig för Vänstra Sector :-)
Jag fattade som att det är polisstation, Berkut säger att de var upplösta men de ska alltid vara med folket. Folket kräver polisstationens chef att avgå.
I den andra kommer chefen ut och säger att han avgår och att han är mot Avakovs agerande.
Rätta mig dem som kan, lite dålig ljudkvalitet.

Det var nog detta som rapporterades via RT tidigare idag:
"15:04 GMT:
The regional police chief of Donetsk, Konstantin Pozhidayev, said Saturday he was quitting his post after the protesters urged him to step down."
2014-04-12, 20:51
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Polisstationer i Kramatorsk, ca 165 00 invånare, har fallit I befrielserörelsens händer.

Leve folket i Kramatorsk!

Uppgifter från Kiev-regimen inrikesminister gör dock gällande att polis skjutit tillbaks för att försvara enheten.

Detta är förstås ett meningslöst slöseri med folkets kulor och de ansvariga måste ställas inför rätta för slöseri med allmän egendom.
2014-04-12, 20:56
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Det kommer nog ett väpnat svar från de ukrainska myndigheterna inom kort mot terrorcellerna i Slaviansk.

http://www.reuters.com/article/2014/04/12/us-ukraine-crisis-idUSBREA3A1B520140412

Citat:
Armed separatists took virtual control of a city in eastern Ukraine on Saturday and Kiev prepared troops to deal with what it called an "act of aggression by Russia".

Pro-Russian activists carrying automatic weapons seized government buildings in Slaviansk and set up barricades on the outskirts of the city. Official buildings in several neighboring towns were also attacked.

The developments have increased concerns of a possible "gas war" that could disrupt energy supplies across the continent.

"The Ukrainian authorities consider the events of the day as a display of external aggression from Russia," Interior Minister Arsen Avakov said in a statement.

"Units of the interior and defense ministries are implementing an operational response plan," he added.

Skottlossning rapporteras i Kramatorsk, där polis försvarade en myndighetsbyggnad:

http://www.bbc.com/news/world-europe-27005783

Citat:
Ukraine's interim interior minister says firing has broken out in Kramatorsk, in the Donetsk region.

Arsen Avakov said the gun battle began when men tried to storm local administration buildings and police fired back.

Jag tror det är nödvändigt att agera för att förhindra att Putin kommer med ett de facto-besittningstagande av områden i östra Ukraina till förhandlingsbordet i Genève på torsdag. Att slå ut till att börja med vettvillingarna i Slaviansk kanske leder till en fullskalig rysk invasion, men jag tror som sagt att en välövervägd insats med överlägsna resurser måste göras där till att börja med.

http://www.reuters.com/article/2014/04/12/us-ukraine-crisis-idUSBREA3A1B520140412

Citat:
Ukrainian commentator Sergei Leshchenko said the burst of activity by pro-Russian groups was an attempt by the Kremlin to give it a strong negotiating position before international talks about Ukraine in Geneva next Thursday.

Russia is expected to argue at the talks for a revamp of Ukraine's constitution to give a large degree of autonomy to eastern Ukraine, something Kiev and its Western backers reject.

"Russia will come to the talks with the position that 'Donetsk and several neighboring regions are already ours - now let's talk about federalization'," said Leshchenko, a commentator with the Ukrainska Pravda newspaper.
Senast redigerad av KaosnegerMedKlubba 2014-04-12 kl. 21:04.
2014-04-12, 21:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilken demonstration är det du hävdar SvT beskrev som "folklig och spontan"? Har du länk? Jag har svårt att tro att de skulle beskriva någon prorysk demonstration på det viset.
Det skall nog gå bra att se Rapport 19.30 i efterhand på svtplay. Det satt hårt inne men ungefär så sa SVTs utsände. Inte ordagrant men i den andemeningen.

Edit: "en spontandemonstration av folk som..."
Senast redigerad av HappySadHarry 2014-04-12 kl. 21:46.
2014-04-12, 21:01
Medlem
Madcrowds avatar
Först,sluta kalla alla slaviska ukrainare som vill slicka EU ,USA, Israel, Georgien + div efterblivna kaukasiska terrorister i röven för nazister!
Den ryska nazirörelsen är mångdubbelt starkare än några Banderas!

Sen ÄR östra Ukraina ryskt, stalin gav bort det, det enda som var bra var att han tog bort de mongolturkiska tatarerna därifrån.

Och jag är inte kommunist el ryss, morfar krigade med nazisterna i karelen till 44 då han som de flesta andra finska invånare fått nog av de inkompetenta tyskarna och rakade huvudena på de finska kvinnor som vart med tyskar och slog ner waffenSS försök att behålla norra Finland under tysk kontroll, dessutom retade det många finska soldater att wehrmacht var jordens mest mångkulturella arme nånsin

Kom igen Ryska armen, ta tillbaka allt som är ert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in