2014-04-11, 15:49
Medlem
SlipadDiamants avatar
Jag skulle respektera mer om dessa lappar bilder och brev hade ett ansikte. Plötsligt är alla poliser, brandmän, vårdpersonal (vad kommer näst, lärare?) som gör dessa upprop, rädda för mordhot.
I Debatt igår satt ett helt gäng tjejer i TV och hetsade upp sig över SD. Varför är inte dessa rädda för mordhot?
Förmodligen för att det inte finns några mordhot.
Citera
2014-04-11, 19:34
Medlem
Islamisten Mehmet Kaplan frågar idag Carl Bildt hur han ställer sig till att USA häktat och planerar att åtala de 2 medlemmarna i al-Shabaab med svenska pass, som greps i Djibouti och fördes över till USA.
Från Djibouti skulle de två enligt uppgifter vidare till Jemen för att ansluta till al-Qaida, men lyckligtvis så greps de tillsammans med Mahdi Hashi. Britterna var smarta nog att frånta Hashi det brittiska medborgarskapet innan han greps.

Kaplan beskriver överslätande al-Shabaab som "en stridande fraktion i det somaliska inbördeskriget", och verkar på allvar bekymrad över att "svenskar" inte ska kunna delta i den av USA terroriststämplade organisationens verksamhet.

Bildt förklarar för Kaplan att det är skillnad på Rädda Barnen och al-Shabaab, och att allt har gått rätt till. De terroristanklagade har fått den hjälp som de är berättigade till.

4.35 in i klippet
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/riksdagens-fragestund-10-4

Nedan redogörs för några av anklagelserna, inte mycket har meddelats av den amerikanska åklagaren, men det här borde räcka för att ställa sig undrande till varför Kaplan vill få "hem" terroristerna. Eller varför Musa och Doubakil med flera islamister söker väcka sympatier för svensk-somalierna, som bland annat anklagas för att vara delaktiga i al-Shababs försök att få fram kemiska stridsvapen.

Citat:
(CBS News) A new document filed in a still-developing terrorism case in New York seems to confirm the long-held fear that al Qaeda is working to develop chemical weapons.

On Wednesday, CBS News obtained a document filed by the United States Attorney's Office for the Eastern District of New York indicating that three men charged with being members of the al-Shabab terrorist group in Somalia had "substantial knowledge regarding an al-Shabaab research and development department that was developing chemical weapons."

CBS News senior correspondent John Miller told "CBS This Morning" the lead defendant in the case, Mahdi Hashi, and two others were arrested in August, 2012, by African authorities while allegedly on their way to Yemen. They are charged with participating in a weapons and training program with al-Shabab over a four-year period beginning in 2008.

Hashi, who left his home in the U.K. to join the Somali group, had been part of an elite suicide bomber unit with al-Shabab.

The new document says the defendants' planned to join al Qaeda in the Arabian Peninsula, or AQAP, the terror network's branch in Yemen which has orchestrated numerous recent, high-profile a terrorist attacks, including plots targeting the U.S. mainland.
http://www.cbsnews.com/news/court-document-references-al-qaeda-linked-chemical-weapons-program-in-somalia/

Fatima Doubakil går igång på Mehmet Kaplan terroristsnyftande, hon menar att de självmordsutbildade och kemiska stridsmedelskunniga Mohammed och Ali "kidnappades" av USA.

Citat:
Fatima ‏@FatimaDoubakil 10 apr
@MehmetKaplan lyfter en oerhört viktig fråga om svenska medborgare & USA´s krig mot terrorismen #riksdagen
----
Fatima ‏@FatimaDoubakil 10 apr
Gå in på http://www.riksdagen.se/ och lyssna på @MehmetKaplan ställa frågor till Carl Bildt om Mohammed&Ali som "kidnappades" av USA.

Det är ofattbart att de här personerna med sin obehagliga syn på terrorism, sitter i riksdagen eller lever på organisationer som göds av skattemedel.
Senast redigerad av Batuta 2014-04-11 kl. 20:23.
Citera
2014-04-11, 22:06
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ska vi gissa att det är Mehrako Masifis make Mohamed Abubaker som syns på en av de tidiga bilderna i Brandmän mot rasisms twitterflöde - den på polisen

Mehrakos man Abubaker föreläser som bekant för olika myndigheter, han är ju rena pk-drömmen med tanke på att han är färgad, muslim, pratar perfekt svenska och är uppvuxen i Husby. Det skulle inte förvåna mig om han med de 'meriterna' föreläser för brandmän, de senare har ju dessutom samarbeten med polisen så är det någon som har tillgång till dylika uniformer/miljöer är det Abubaker.

Hela kampanjen är så infantil och amatörmässig att man blir generad, särskilt över att brandmän skulle rita små hjärtan och röras till tårar över gensvaret. Det kan inte vara något annat än fejk men det är skicklig manipulation för vilken brandman/polis/vårdpersonal skulle kunna påpeka det utan att framstå en rassenassefascist i dagens debattklimat?

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Islamisten Mehmet Kaplan frågar idag Carl Bildt hur han ställer sig till att USA häktat och planerar att åtala de 2 medlemmarna i al-Shabaab med svenska pass, som greps i Djibouti och fördes över till USA.
Som av en händelse ska Mehrako Masifis man Abubaker föreläsa med Kaplan om husbykravallerna. Moderator: Mehrako Masifi I panelen verkar det även finnas en släkting till Abobaker. Islamisterna är som maffian, enbart de invigda får sitta i panelerna.
http://www.hatbrott.se/wp-content/uploads/2014/04/Husby.jpg

Bland de inbjudna finns förstås de vanliga trådkändisarna och spridda extremister. Kokkonen gillar självfallet att niqabisten och jihadisthyllaren Soumeya um Al Qa'qaa har tackat ja.
https://www.facebook.com/soumeya.ummalqaqaa

Mehrako och Abubaker skojar kärvänligt med en viss Rachid Amara som brukar kommentera i extremisternas tidslinjer. Intressant nog är den senaste händelsen i Amaras tidslinje att Mehrako har lagt till honom i facebookgruppen Polisanställda mot rasism.
https://www.facebook.com/rachid.amara.585?fref=ufi

Kolla in de ytterst få medlemmarna i polisgruppen, flera muslimska namn.
https://www.facebook.com/groups/294892900668981/

Det må ju vara hänt men sedan har vi extremisterna Sherin Malla och Samira Umm T med två följare som verkar vara frun till en aktiv jihadist - Shahada Shahade - och extremisten Syed Mohammed som är ett fan av Al Quaida och medlem i facebookgruppen Al Shabaab.
https://www.facebook.com/samira.ummt/friends

Driver de med oss? Det här är ju helt sinnesförvirrat.
Senast redigerad av Vimur 2014-04-11 kl. 22:08.
Citera
2014-04-11, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
[...]
Hela kampanjen är så infantil och amatörmässig att man blir generad, särskilt över att brandmän skulle rita små hjärtan och röras till tårar över gensvaret. Det kan inte vara något annat än fejk men det är skicklig manipulation för vilken brandman/polis/vårdpersonal skulle kunna påpeka det utan att framstå en rassenassefascist i dagens debattklimat?
[...]
Jo som tidigare noterats i tråden så är ex. språket barnsligt.

Citat:
Har ni sett youtubefilmen med en del av hälsningarna som strömmar in? Tillsammans mot rasism!

"Jag började gråta när jag kom till jobbet imorse. Det här är det finaste jag varit med om. Från djupet av mitt hjärta, tack!" - brandman.

Brandmännen framför sitt varmaste tack för allt ert stöd, och till alla människor som skickat brev, blommor, bakverk till stationen.

Även artisterna bombar oss med kärlek nu! Nikke Ström (Nationalteatern) <3

Vi är tårögda, rörda och otroligt glada för alla fina hälsningar vi får.

Tack för all stöttning från fina människor därute! Kampen mot rasism och för allas lika värde fortsätter!

Vaknar vi imorgon med 1000 likes på vår fb-sida? Nära nu, och fort har det gått!
...
fb
...
Tack för det enorma stödet! Vi lägger upp era fantastiska bilder så fort vi hinner!

Tillsammans mot rasism - en film med några av alla underbara bilder.
Man kommer att tänka på ett barn eller en mycket ung människa som sagt eller kanske en annan kultur.

Tag också det inledande brevet som också det är hållet i en liknande stil men med mer politiserat innehåll.

Citat:
Hej!

Vi som skriver detta arbetar som brandmän i det räddningsförbund som Botkyrka station tillhör.

Den 25 mars ska SD besöka Botkyrka brandstation som en del av valkampanjen Jimmies (S)verigeturné.

Vi vill tacka alla de som visat sin solidaritet med oss som arbetar i räddningstjänsten. Vi är många som känner stort obehag inför att rasistiska pch fascistoida SD ska sätta sin fot på vår arbetsplats. Vi har som det verkar för tillfället inga möjligheter att inte ta emot SD. Under dessa omständigheter värmer era uppmuntrande ord.

Allt det vi står för som brandmän är oförenligt med SD:s politik. Fundamentet för vår yrkesutövning för vår är övertygelsen om allas lika och okränkbara värde.

Det finns inget utrymme överhuvudtaget för rasism och kvinnoförakt i våra led. SD kan släppas in på stationen, men de är inte välkomna.

/Brandmän mot rasism

"Fascistoid" är närmast vänsterjargong men som sagt också brevet i sig har något barnsligt över sig, som vore en katastrof nära förestående. Vilket passar illa för några som möter svåra situationer i sitt värv som brandmän.
Citera
2014-04-12, 00:10
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Hej!

Vi som skriver detta arbetar som brandmän i det räddningsförbund som Botkyrka station tillhör.
...
Alltså jag har lite svårt o tro att brandmännen inte vet att dom tillhör Södertörns brandförsvarsförbund.
Citera
2014-04-12, 09:27
Medlem
Intressant intervju med norsk 'niqabist' utsatt för formidabel häxjakt:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Foler-seg-utsatt-for-heksejakt-7535372.html

Citat:
I dette intervjuet gir Aftenposten et innblikk i historien og tankegangen til en ung kvinne som sitter i styret i Al Furqan Relief Kvinner, som er en del av organisasjonen Al Furqan Relief. PST har siktet lederen for terrorfinansiering og menneskehandel gjennom rekruttering av mindreårige til krigshandlinger i utlandet. Han avviser siktelsen og all skyld.
Citera
2014-04-12, 10:20
Medlem
Reymonts avatar
Tycker att den här videon passar bra i den här tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=-33rqarNTps

Det är Pat Condell som beskriver hur islamisterna anklagar alla som kritiserar islam för att vara islamofober. Precis som i Sverige sker anklagelserna på mycket lösa grunder. De allra flesta fall som de räknar som allvarliga övergrepp mot muslimer sker på nätet. Som om de är de enda grupp som tvingas utstå kritik av den grövre sorten på nätet.

Det jag vill understryka är hur genomtänkt och organiserad deras taktik är. Det skulle vara bra med en internationell plattform som sammanställde alla deras rapporter om islamofobi, synade och klara, översatta till engelska. Det skulle tydligt visa att muslimer inte är mer diskriminerade än någon annan grupp. Snarare mindre. Givetvis ett tidskrävande arbete.

Tänk om vi kunde starta en förening som vi kallade för: Föreningen mot religiös rasism. Radikal islam är ju faktiskt rasistiskt i den bredare definitionen av rasism, eftersom de diskriminerar och förminskar alla som inte är muslimer.

Skulle vi då få miljoner i bidrag från Rädda barnen, Arvsfonden och Röda korset, för att motarbeta den islamistiska rasismen? Tänk vad många rapporter vi skulle kunna ta fram, som visade en annan sida av det islamofobiska myntet.
Senast redigerad av Reymont 2014-04-12 kl. 10:29.
Citera
2014-04-12, 11:46
Medlem
Vimurs avatar
Kan det här vara brandmännen som bistått med uniformer?

Malmös unga muslimer anordnade igår i samarbete med Ibn Rushd en föreläsning på temat "Hjältar i vardagen - Muslim i brandkåren".
Citat:
Salaam Aleikom!
Fredag den 11e April är ämnet på Ibn battuta café
Hjältar i vardagen "Muslim i brandkåren"
det kommer att komma 2 muslimska brandmän som kommer att berätta hur det är att vara muslim och arbeta med i brandkåren.
Glöm inte ta med era vänner. Kommer även finnas fika.
Vi ses där InshaaAllah!
Panel/Brandmän: Imran Khan & Shiar Derbas
https://www.facebook.com/events/750735258292779/?source=3&source_newsfeed_story_type=regular
Ordföranden för Malmös unga muslimer (MUM) - Amra Masic - är medlem i Mehrako Masifis facebookgrupp för Hatbrott.se.
https://www.facebook.com/groups/148146508634040
Här uttalar sig Masic i Sydsvenskan om Hijabuppropet:
Citat:
Vad tycker du om hijabuppropet?

Amra Masic, Mum, Malmös unga muslimer, ordförande:
– Det känns härligt att kvinnors rätt att klä sig som man vill uppmärksammas. Det är så många svenska kvinnor som har slöja idag och det är mycket trakasserier. Den feministiska rörelsen riktar sig också till kvinnor som vill ha slöja.

– Personligen har jag inte trakasserats men har vänner som har blivit det. En tjejs mamma blev utsatt för stryptag på bussen, men det vanligaste är att de spottar eller slänger ord efter dig. Jag vill inte generalisera, men jag vet att jag är mer utstirrad när jag går på gatorna i Limhamn än i andra delar av Malmö.

För mig som troende muslim har jag hijab för Allahs skull. Det är kul att svenska kvinnor provar, ska du ha rätt att säga något om slöjan så ska du prova på hur det är. De har valt det själva, och det är det det handlar om. Det är mänskliga rättigheter och det kan inte bli mer rätt än så.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-om-hijabuppropet/
Nu tar jag på mig foliehatten och funderar på om det uppmärksammade fallet med de två hijabisterna som blev påhoppade i Malmö, ett fall som fick Ahmad bin Sultan att visa sitt rätta jag och andra islamister att febrilt producera pekoral i sociala medier om hur kvinnorna slogs medvetslösa, väckte idén till kampanjen "brandmän mot rasism".
Fallet har varit en enorm snackis bland islamisterna och bin Sultans våldsamma uppdateringar är antagligen ett mått på det interna känsloläget i islamistkretsar, kanske särskilt i just Malmö. Kopplingar finns uppenbarligen så vem vet?

Noterat: Bilal Mizher har dolt sin vänlista på facebook och al Quaida-dottern Semya Sofri Stattin har tagit bort sitt inlägg om gitermålet med Mizher.
Gardell fick bort böghataren men hur många vet att en öppen jihadisthyllare ingift i al Quaida gästar evenemanget? Nu har spåren sopats igen och islamisterna opererar ostört som vanligt. Vilka politiker tror ni kommer att frottera sig med extremisterna i år?
Citera
2014-04-12, 12:00
Medlem
longbow4ys avatar
Det börjar kanske bli lite obekvämt med slöjan.

Tycker att Veronica Palm, som var ansvarig för Mustafa affären skall få kommentera hur S ser på slöjkopplingarna. Det är väl en högst rimlig fråga att veta hur S ställer sig till de tidigare utspelen där Veronica mfl tog på sig en (S)löja i solidaritet med dessa som det nu visar sig religiösa fundamentalister och al-Qaida anhängare.
Citat:
De bär slöja för att visa solidaritet
http://www.expressen.se/nyheter/de-bar-sloja-for-att-visa-solidaritet/

Är S solidarisk med fundamentalister? Hur skall vi veta var S står i frågan? Kommer S sätta ner foten mot al-Qaida infiltrationen inom S?

Åsa Romson MP förstår väl inte ens frågan.
Men i sak har hon rätt men kanske inte som hon tänkt sig
Citat:
Det är en viktig markering, säger Miljöpartiets språkrör Åsa Romson
Citera
2014-04-12, 12:05
Medlem
Nytt slöjöverfall inrapporterat. Det är en väktare som mitt på dagen på Södermalm ska ha armbågat en muslimsk kvinna.

Citat:
Meisem Jamil
"VIKTIGT, LÄS och DELA (KOPIERAT FRÅN EN BRODER)

Var på lunch nyss med Mohammad Fateh Atia, på väg tillbaka till jobbet gick en G4S -vakt lite längre bort men mitt emot oss in i tre beslöjade svenska tjejer och "medvetet" armbågade en av de som hamnade ute på bilvägen. Tjejerna vände sig tillbaka och undrade varför han gjorde så? Han vägrade svara de och fortsatte sin väg, tjejerna envisades om att få svar på vaktens handling, vakten började bete sig väldigt märkligt och vräkte ur sig rasistiska och nedsättande ord mot tjejerna! Då grep jag och Fateh in och undrade varför han behandlar tjejerna så här!
Vakten svarade: Ni bor i Sverige nu, bete er, andra förbi passerande stannade till när de hörde vaktens ord mot oss!
Fateh sa: Om du vill ge dig på någon, så ge dig på någon i din storlek och inte små tjejer!
Läget blev spänt och vakten började närma sig oss och med sin öppna hand mot oss och säger: Ni står för nära! Backa!
Vi vägrade backa för att det var vakten som kom mot oss och inte tvärtom. Helt oväntad säger vakten: Era fega muslimer, bete er!
Jag blev väldigt frustrerad över vaktens uttryck och krävde direkt att han visar oss sitt leg eller uppger sitt namn, då jag jobbade tidigare som vakt vet jag att Ordningsvakter ska alltid medföra sitt förordnande och en legitimation som de på begäran av envar i normalfallet ska visa upp.
Trotts min begäran vägrade vakten visa upp sina id-handlingar, och istället sa han: Tvinga mig om ni kan.
Så feg som han vakten var smet han iväg när vi var på honom att uppge sitt namn, men vi lämnade aldrig vakten innan vi tog ett foto av honom!

Sprid gärna vidare detta så det kommer fram till vaktbolaget G4S som anställer såna kryp som utnyttjar sin uniform för att få ut sitt hat och rasism på helt oskyldiga människor.

Och hatten av för alla modiga systrar med slöja som står ut modigt mot dessa individer dagligen!"

Facebookinlägget väcker upp aggressivitet, flera unga muslimer vill ta till våld. Ordningsvakten är uthängd med bild.

Citat:
Meisem Jamil In sha Allah, dessa svin vågar inte sig på någon annan än våra muslimska systrar,
----
Younes Mokhtari aa nu ser jag var det ligger, mellan medis och skanstull, bror vi campar där och försöker catcha hnm!!
----
Ebu Ruana Han slåt sönder horungen o rånat han jävla g4s hade kickat helikopter på er
----
Abu Yahyaa Varför slog bröderna inte honom?
----
Alin Lupu Aa okej brorsan vi ska ta han! Klippa hans tung!

Nabila Abdul Fattah dyker till slut upp i konversationen under sitt nick Umm Malaika:

Citat:
Umm Malaika Har det gjorts en anmälan?

Och Nabila sprider nyheten på twitter:
Citat:
Nabila Abdul Fattah ‏@Nabila_AFR 2 tim
G4S. Vi kräver att ni tar tag i detta. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=663838736986362&set=a.4928144507554 59.97470.100000807268647&type=1

Mohammad Fateh Atia som ingrep enligt texten, lär vara Ibn Rushd ordförande på Gotland och Uppland. 2007 valdes han till ordförande för FEMYSO, vilket är Muslimska Brödraskapets ungdomsrörelse i Europa. En tung och meriterad islamist med andra ord.

Den som lägger upp facebookinlägget ( men ej är vittne ) är av allt att döma en hängiven hijabanhängare och islamist:

http://www.intagme.com/meisemjamil/696317575938774911_33928140/

Vi får se vad det här mynnar ut i. Väktaren har all anledning att frukta för vedergällning, oavsett om storyn är sann eller inte.
Väktaren från G4s skulle exempelvis kunna vara på plats för att övervaka en värdetransport, och reagerat när 3 maskerade personer närmar sig. Det är svårt att tänka sig att väktaren helt utan anledning, attackerar eller tillrättavisar muslimska kvinnor mitt på dagen på Södermalm.
Senast redigerad av Batuta 2014-04-12 kl. 12:21.
Citera
2014-04-12, 14:12
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Nytt slöjöverfall inrapporterat. Det är en väktare som mitt på dagen på Södermalm ska ha armbågat en muslimsk kvinna.
Facebookinlägget väcker upp aggressivitet, flera unga muslimer vill ta till våld. Ordningsvakten är uthängd med bild.
Nabila Abdul Fattah dyker till slut upp i konversationen under sitt nick Umm Malaika:
Och Nabila sprider nyheten på twitter:
Mohammad Fateh Atia som ingrep enligt texten, lär vara Ibn Rushd ordförande på Gotland och Uppland. 2007 valdes han till ordförande för FEMYSO, vilket är Muslimska Brödraskapets ungdomsrörelse i Europa. En tung och meriterad islamist med andra ord.

Den som lägger upp facebookinlägget ( men ej är vittne ) är av allt att döma en hängiven hijabanhängare och islamist:

http://www.intagme.com/meisemjamil/696317575938774911_33928140/

Vi får se vad det här mynnar ut i. Väktaren har all anledning att frukta för vedergällning, oavsett om storyn är sann eller inte.
Väktaren från G4s skulle exempelvis kunna vara på plats för att övervaka en värdetransport, och reagerat när 3 maskerade personer närmar sig. Det är svårt att tänka sig att väktaren helt utan anledning, attackerar eller tillrättavisar muslimska kvinnor mitt på dagen på Södermalm.

Är inlägget bortplockat nu?

Meisen Jamil är inte bara islamist utan jihadisthyllare, i kommentarerna till den här bilden får man en uppfattning om hans umgängeskrets, där syns både Ahmad bin Sultan och Idrees okänd som ständigt dyker upp i jihadistsammanhang.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1384615215126346&set=t.100000807268 647&type=3&theater
Här beklagar Jamil han att han inte kan gå på konferensen i Göteborg och avser uppenbarligen "Sikta mot Jannah", vilket kommenteras av två våldsbejakande extremistvänner, varav al Bosni verkar ha intern inblick i evenemanget.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=663951223641780&id=100000 807268647&stream_ref=10

Märkligt att offren, vittnena och de som sprider hijabhistorierna alltid har extremistkopplingar. Det är t.ex. aldrig någon kurdtant med sjal och upprörda (sekulära) socialistsöner utan ofelbart personer som på ett eller annat sätt ingår i islamistmaffian. Det följer samma mönster som i Frankrike där de påstådda hijabattackerna dök upp efter burqa/niqab-förbudet.
Citera
2014-04-12, 14:34
Medlem
Citat:
Jag blev väldigt frustrerad över vaktens uttryck och krävde direkt att han visar oss sitt leg eller uppger sitt namn, då jag jobbade tidigare som vakt vet jag att Ordningsvakter ska alltid medföra sitt förordnande och en legitimation som de på begäran av envar i normalfallet ska visa upp.
Trotts min begäran vägrade vakten visa upp sina id-handlingar, och istället sa han: Tvinga mig om ni kan.

Detta stycket är direkt kopierat från dessa frågor och svar: http://www.dt.se/brottsplats/1.4777187-poliser-maste-inte-visa-legitimation

Snubben orkar inte ens bemöda sig med att ändra till liten bokstav när han kopierar in sina upplevelser. Detta var nog tänkt som propaganda inom de egna leden för att röra upp lite hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in