Mailadressen till röda korset är:
info@redcross.se
Kan tillägga att jag absolut inte är rasist, däremot anser jag det är mycket odemokratiskt och fegt av röda korset att agera på detta sättet. Jag är djupt oroad över Sveriges vara eller icke vara en demokratisk stat med grundläggande mänskliga rättigheter.
Jag tolkar det som att
röda korset är emot Åsikt- och yttrandefrihet. Hon har inte begått något brott som hets emot folkgrupp vilket kan vara aktuellt i vissa "yttrandefrihetsfall" utan endast förmedlat omtanke gentemot svenska ungdomar vilket inte är brottsligt.
Röda korset ska hjälpa alla oavsett ursprung, hur kan det då vara fel att uttrycka oro över Svenska ungdomars arbetslöshet?
Detta signalerar att en svensk medborgare inte har lika mycket rätt till hjälp oavsett ursprung enligt Röda Korset,
det är snarare röda korset som är rasistiska här och delar upp människor i grupper genom sin ståndpunkt att det är fel att vara "oroad" över svenska ungdomars arbetslöshet i Sverige eftersom det är viktigare att hjälpa invandrare in i arbete än svenskar. Det leder enbart till mer rasism och missnöje i landet och inget annat.
Vi kanske skulle skicka svenska ungdomar att jobba i Turkiet eller Syrien istället för att alla Kurder ska få jobb här eftersom vi är rasistiska om de inte får jobb.
Arbetslösheten är ett problem vilket hon säger, allt hon säger är i min mening logiskt riktigt.
Om jag åker till Saudiarabien, inte fan har jag samma rättigheter som en Saudier? Svenska medborgare HAR och BÖR ha mer rättigheter än en som
inte blivit svensk medborgare ännu - OAVSETT ursprung.
Jag tycker att alla som tycker att illegala invandrare som kallas "papperslösa" ska ha samma rättigheter som en medborgare ska åka till saudiarabien och kräva detsamma. Ni får inte ens flytta dit och ni kan ALDRIG bli medborgare där oavsett hur ni gör om ni inte är en världsmästare i någon sport möjligtvis.
Till dessa förespråkare frågar jag om ni tycker att jag ska gnälla om jag begår brott och blir häktad? Är det orättvist att jag är frihetsberövad? Varför får inte jag samma rörelsefrihet som alla andra? Jo eftersom jag begått ett brott som gör mig frihetsberövad. Samma resonemang gäller för en illegal invandrare, de har inte rätt att vara här ("brottet") och då har man inte samma rättigheter som en medborgare. SÅ är det, den som inte förstår det har stora problem i sitt logiskt tänkande.
Skickat följande mail och väntar på svar.
Citat:
Jag undrar hur röda korset ställer sig till den grundläggande rättigheten åsiktsfriheten? Ni hjälper människor i många länder och diktaturer med väldigt olika åsikter, ni arbetar i bland annat Nordkorea. Samtidigt väljer ni att sparka en kvinna som uttrycker åsikter som uttrycker omtanke gentemot svenska ungdomar?
Jag undrar vari det rasistiska ligger i hennes yttrande ni hänvisar till samt hur er policy för åsiktsfrihet ser ut. Är det tillåtet att rösta på SD exempelvis för en medarbetare i röda korset? Är det ok att rösta på kommunistiska partiet eller vart går er gräns?
Jag vill även veta på vilka grunder hon fick avsäga sig sitt arbete?
Jag tänker givetvis på den äldre kvinnan i Falun som av vad jag förstått inte fått arbeta kvar pga. påtryckningar av er att avsäga sig uppdraget till följd av ett youtube-klipp?
Avslutningsvis vill jag gärna citera Sveriges grundlagsskyddade åsiktsfriheten i regeringsreformen: Frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor
Är röda korset emot åsikt- och Yttrandefrihet? Har ni någon policy gällande den? Det känns nämligen som ni brustit i hantringen här eftersom ni bestraffat en medborgare vid utövande av sin åsiktsfrihet och vad är er kommentar till detta?