2014-04-11, 18:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ta då och berätta var du fått de uppgifterna från som du är ensam om att se. De andra avarterna här menar ju att KJ är oskyldig medan du ändå ser någorlunda nyktert på vad KJ är för sort. Men att du upphöjer dig som mer skarpsinning än alla inkl, polis, åkl, och stöder din teori på det låter bara skruvat och det borde du höra själv också. Att du går igång på din egen text står helt klart även de fantasier du lägger fram, allt från "eventet" till hur TO nu sitter med HR och gör upp en ny "spelplan". Men visa för en som inte förstår VAD som styrker din teori/fantasi...inte bara att det är för att DU säger det/ser det ingen annan ser.

Det beror på att ingen utom jag är på sin egen gata .. Företrädesvis handlar tråddeltagarna om noviser med vissa juridiska skolkunskaper förstärkt med flitigt googlande om vad som enligt Wikipedia är gällande rätt - andra åter ägnar sig åt att utöva skolmästarfasoner mot oliktänkande alternativteoretiker, ingen nämnd och ingen glömd.

Edit: Nej, Olsson sitter inte och gör upp med hovrätten om en ny spelplan, det borde advokat Olsson sitta med sin klient och göra upp om. Kanske blir det ett möte, försvarare/klient, i helgen. Skulle inte utesluta det.
Citera
2014-04-11, 18:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bärigheten i det påstådda motivet kan diskuteras onekligen.
Döda någon för att denne ägnar sig åt viss stalking? Är det en smart lösning?
Finns det inte bättre sätt att hantera situationen än att gå och kniva ihjäl och stycka?
Vilka risker utsätter man sig inte därigenom för?
Lösa en besvärlig situation och kanske genast hamna i en tusenfalt värre?
Vi diskuterade om något låg honom till last, och det gör det, motivet. KJ hade inget känt motiv.
Citera
2014-04-11, 18:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Spaningen och utredningen mot MB/AN lades ner pga att det inte fanns nåt att varken spana på eller misstänka längre. Hur svårt kan det vara att inse det och istället se den snart dömde styckmördaren KJ och allt runt omkring honom i en helhet?
Helheten borde inte räcka till fällande dom.
Citera
2014-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hon kan mycket väl ha använt den andra telefonen men knappast till det syftet. Borde inte all kommunikation varit endast via de telefonerna i så fall? VB no 2 och MB no 2. Har man hemlig telefonkontakt så har man.

Nej, all kommunikation borde inte nödvändigtvis varit via de telefonerna.

Det finns personer som har hemliga telefoner som används uteslutande för exempelvis sexuella kontakter. Ett nummer som lätt kan lämnas ut, utan risk att bränna sitt vanliga nummer vid knas.

Vissa långvariga kontakter kan efter en tid placeras i den vanliga telefonen, ofta under ett påhittat namn. Anledningen till detta kan ofta vara att det upplevs som onödigt besvär med det hemliga numret eftersom man ändå "känner" och kanske t.o.m. litar på kontakten.
Citera
2014-04-11, 18:43
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det beror på att ingen utom jag är på sin egen gata .. Företrädesvis handlar tråddeltagarna om noviser med vissa juridiska skolkunskaper förstärkt med flitigt googlande om vad som enligt Wikipedia är gällande rätt - andra åter ägnar sig åt att utöva skolmästarfasoner mot oliktänkande alternativteoretiker, ingen nämnd och ingen glömd.

Edit: Nej, Olsson sitter inte och gör upp med hovrätten om en ny spelplan, det borde advokat Olsson sitta med sin klient och göra upp om. Kanske blir det ett möte, försvarare/klient, i helgen. Skulle inte utesluta det.

Jag förstår inte vad du menar. Kan du förklara vad "Det beror på att ingen utom jag är på sin egen gata" betyder och hur detta gör dig bättre skickad än alla andra i tråden att förstå och resonera kring bevisningen? Och ska man också förstå det som att du anser att KJ dömdes i TR i strid med gällande rätt?
Citera
2014-04-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ni som tittat djupt i FUP: Finns det nån uppgift om varför KJ med flera började söka i Norra Svartbyn den 9:e? För att vara mer precis är jag intresserad av om det var på eget initiativ eller om söket gjordes på direktiv från polisen.
De som deltog i eftersök blev tilldelade sökområden. Skulle tro att KJ var snabb att ta på sig just detta sökområde då det handlade om området kring hans föräldrahem i riktning mot forten. Ingen slump att KJ och närmaste vänner deltog just där, tror jag. Det står lite olika i FUP om eftersöken,så det är inte lätt att riktigt veta vad som är sant och inte.
Citera
2014-04-11, 18:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag förstår inte vad du menar. Kan du förklara vad "Det beror på att ingen utom jag är på sin egen gata" betyder och hur detta gör dig bättre skickad än alla andra i tråden att förstå och resonera kring bevisningen? Och ska man också förstå det som att du anser att KJ dömdes i TR i strid med gällande rätt?

Nej, ingenting jag skrivit om KJ och skuldfrågan ger minsta antydan om detta .. KJ är skyldig till mordet på Vatchareeya Bangsuan. Han också.
Citera
2014-04-11, 19:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi diskuterade om något låg honom till last, och det gör det, motivet. KJ hade inget känt motiv.
Må så vara att inget känt motiv föreligger men det är, märk väl, mot honom, KJ, all
bevisning pekar och inte mot en enda annan själ.

Sedan kan det aldrig nog poängteras att en helvetes massa mord i riket skett utan något
som helst begripligt och rationellt motiv.

För övrigt är motiv ett njutningsmedel för överklassen.

Du vet nog vem de orden kommer ifrån så det behöver jag inte påpeka.
Citera
2014-04-11, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Må så vara att inget känt motiv föreligger men det är, märk väl, mot honom, KJ, all
bevisning pekar och inte mot en enda annan själ.

Sedan kan det aldrig nog poängteras att en helvetes massa mord i riket skett utan något
som helst begripligt och rationellt motiv.

För övrigt är motiv ett njutningsmedel för överklassen.

Du vet nog vem de orden kommer ifrån så det behöver jag inte påpeka.
Grunden för vår diskussion är detta:
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu blir jag nyfiken - vad är det för material som ligger MB/AN "till last" när det gäller utredningen om vem som mördade och styckade Vatchareeya?
Och jag har svarat, MB och AN har motiv, och det ligger dem till last, njutningsmedel eller inte.
Citera
2014-04-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Att du befinner dig på din egen gata och inte ens i Boden, i verkligheten där allt utspelats syns tydligt. Inte minst din tro på trålfiske i Luleälven, och att du inte har en "susning" om KJ:s vänner eller ens vet hur begränsad umgängeskrets KJ hade och även VB. "Lilla" Boden där alla vet allt om alla...att MB umgås med och känner polis/åklagare..."vänskapskorruption" hör du inte själv att du är helt borta? Sen hade du inte läst FUP heller, du vet allt ändå? Nej du sitter på "din gata" och fantiserar, njuter av att få lägga fram din tro som du hoppas är sann fast du säger tvärtmot för VB:s skull. Jävligt konstig böjelse för en som var ung på tidigt 60 tal.
Citera
2014-04-11, 19:40
Medlem
joppepis avatar
Varför har inte sms-konversationen mellan MB och VB kunnat fastställas ? MB: s telefon måste ju ha varit tillgänglig ?
Citera
2014-04-11, 19:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Varför har inte sms-konversationen mellan MB och VB kunnat fastställas ? MB: s telefon måste ju ha varit tillgänglig ?
Han raderade dem permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in