2014-04-11, 18:20
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/04/11/klart-hersley-lamnar-leksand-for-utlandet/

Äh, jag ville ju vet mer... Det som tjockisen skriver har ju varit känt länge.
2014-04-11, 18:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Klart att Hersley lämnar. Synd, ett rundningsmärke mindre.
En attraktion mindre för serien också. Finns det något snyggare än ett stenhårt backskott i krysset?

Vart ska Hersley? Luleå (hoppas..)?
2014-04-11, 18:24
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Äh, jag ville ju vet mer... Det som tjockisen skriver har ju varit känt länge.
Ja, inget nytt. Gissar dock på att Hersley hamnar i Schweiz, eller kanske Prag. Har svårt att se honom lyckas i något Rysslag faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
En attraktion mindre för serien också. Finns det något snyggare än ett stenhårt backskott i krysset?

Vart ska Hersley? Luleå (hoppas..)?
Utlandet.
2014-04-11, 18:25
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjornen
Den var inte väntad direkt (Mårtensson).
Jävligt tråkigt som Västeråsare att bli av med en publikfavorit, speciellt att han drar till just Leksand också. Men samtidigt måste man inse att han inte riktigt håller måttet i det offensiva (och defensiva) spelet, även fast han har utvecklats något de senaste säsongerna.

Men hur han ska kunna tillföra något i SHL är för mig helt befängt.
Ja d är inte ensam, totalt hjärnsläpp! Vi låter Blomqvist gå och värvar Mårtensson!

Nu får Kung Salo komma med något jävligt bra!
2014-04-11, 18:27
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ja, inget nytt. Gissar dock på att Hersley hamnar i Schweiz, eller kanske Prag. Har svårt att se honom lyckas i något Rysslag faktiskt.

Ja nog luktar det miljonkontrakt i Schweiz alltid. Jag har ju skrivit tidigare att jag inte tror han håller i KHL, men ryssar är nyckfulla och kan gott och väl locka över honom med några miljoner och sen får han kicken efter 10 mållösa matcher.

Man kan ju hoppas på att han spelar 2 år i Schweiz och cashar in, sen kommer han "hem" till Leksand (eftersom Malmö fortfarande inte lyckats ta sig upp i SHL).
2014-04-11, 18:28
Medlem
Displaceds avatar
http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.7051543-brynas-raknar-bort-skyttekungarna

Lutar mot en riktig skitsäsong för Brynäs.
2014-04-11, 18:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.7051543-brynas-raknar-bort-skyttekungarna

Lutar mot en riktig skitsäsong för Brynäs.
Det blir KS nästa år för er ihop med Leksand.
2014-04-11, 18:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Om Mrmadhawk har rätt i att man skickar ut Edblom och har Ryno, Sallinen, Connolly och Händemark som centeruppsättning tycker jag det ser rätt ljust ut för oss att hålla oss kvar nästa år också.
2014-04-11, 18:41
Medlem
wemas avatar
Citat:
Om Mrmadhawk har rätt i att man skickar ut Edblom och har Ryno, Sallinen, Connolly och Händemark som centeruppsättning tycker jag det ser rätt ljust ut för oss att hålla oss kvar nästa år också.

Om det där är våra centrar kommande säsong så ser det helt okej ut, på pappret. Jag tror ingenting om Sallinen förrän han har bevisat något, även om det känns ljust. Kul om vi får hit bror hans också, plus bröderna Connolly. Rena rama familjefesten i linorna. Huruvida det är positivt låter jag vara osagt.

Dagens fail är ändå DETTA. Kul dock att få uppleva något man aldrig trodde man skulle få se. Det ser så j ä v l a fel ut.

Och ja, Edblom bör inte spela i LIF nästa säsong. Fast jag har ändå gillat honom, han verkar vara en trevlig prick att ha i laget. Fast när det kommer till match så sitter han mest i utvisningsbåset, ett klart tecken på att han inte hänger med i SHL.

Sist, men inte minst. Förbannat tråkigt att Gabbe lägger av. En verkligt stor favorit hos mig och många andra!
Senast redigerad av wema 2014-04-11 kl. 18:46.
2014-04-11, 18:48
Medlem
von_Ss avatar
Tycker det ska bli kul med Mårtensson jag. Saknat nån som kan ge motståndarna på näbben ibland. Är han en sopa så är han garanterat en billig sopa och lär gå att göra sig av med väldigt enkelt.
2014-04-11, 19:08
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Glömt att Kvalserien läggs ner?

Sedan tror och hoppas jag Brynäs har högre ambitioner än att komma så långt ner i tabellen. DIF lär ju knappast göra succé heller.
2014-04-11, 19:37
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
johan garpenlöv ‏@jgarpenlov 4 tim
Granström till Luleå! Tycker han är väldigt begränsad i sitt spel. Då tycker jag att Mårtensson till Leksand är en mycket bättre värvning.

Garpenlöv är rolig han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in