2014-04-10, 09:20
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McKluwsky
Röda Korsets grundprinciper:

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6da_korset

Enligt mig bryter den aktuella händelsen mot humanitet, opartiskhet, neutralitet och frivillighet, samt går den emot den politiskt obundna principen. Om det är någon som borde avskedas är det personer i Röda Korset ansvariga för beslutet. Man får väl hoppas att repressalier kommer från högre ort.
Det kommer inga repressalier från högre ort, det sätter jag min högra hand på.

Vad man kan göra som privatperson är att visa stöd för kvinnan som fått sparken, och sitt förakt för Röda Korset. När man ser någon av alla deras volontärer, oftast äldre kvinnor, som samlar in pengar så kan man vänligt tala om för dom att det inte blir några kosing från min plånbok, men det beror inte på er som jobbar gratis utan på parasiterna som har välavlönade jobb inom Röda Korset.
Citera
2014-04-10, 09:24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Verkligen?

Citat:
Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Rörelsen är religiöst och politiskt obunden och tar aldrig ställning för eller emot någon av de inblandade parterna i ett krig eller konflikt, utan bara för de enskilda som drabbats. (min fetstil)/wikipedia
Jo, jo...

På Röda Korsets Facebooksida undertecknades RK:s meddelanden igår av en "Carl-Johan".
https://www.facebook.com/rodakorset/posts/739389342758362?stream_ref=5
Gissningsvis handlar det om Carl-Johan Nordlander som anger sig som ansvarig för sociala medier på Röda Korset.

I sitt twitterflöde applåderar Carl-Johan Nordlander vårdförbundets och kommunals ställningstagande mot Sverigedemokraterna.
Citat:
Carl-JohanNordlander ‏@CJNord 8 apr
Så otroligt bra av @FacketKommunal och @vardforbundet om SDs besök på arbetsplatser. http://bit.ly/Ox4yMa
Han RT:ar också en bild från tillfället när SDU inte släpptes in på Globala Gymnasiet.

Så var det med politiskt obunden.
Citera
2014-04-10, 09:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, jo...

På Röda Korsets Facebooksida undertecknades RK:s meddelanden igår av en "Carl-Johan".
https://www.facebook.com/rodakorset/posts/739389342758362?stream_ref=5
Gissningsvis handlar det om Carl-Johan Nordlander som anger sig som ansvarig för sociala medier på Röda Korset.

I sitt twitterflöde applåderar Carl-Johan Nordlander vårdförbundets och kommunals ställningstagande mot Sverigedemokraterna.

Han RT:ar också en bild från tillfället när SDU inte släpptes in på Globala Gymnasiet.

Så var det med politiskt obunden.

antyds att den unge kränkta mannen ska ha blivit erbjuden ett samarbete med RK, någon som vet vad det gäller?
Intressant att C-J.N har twittrat fram ett politiskt ställningstagande, tror det kommer att blåsa kallt om RK ett tag framöver
Citera
2014-04-10, 09:45
Medlem
Betalar Aftonbladet något till D*w*n för att de visar filmen?

Jag menar, D*w*n verkar utåt väldigt brydd om Röda Korset och berättar för allt och alla hur de ska bete sig, så kommer han i god ordning skänka dessa (eventuella) pengar till någon hjälporganisation?

...eller tar han pengarna helt till sig själv som den egoistiska idiot han verkar?
Senast redigerad av Sius 2014-04-10 kl. 09:49.
Citera
2014-04-10, 09:45
Medlem
Separatistens avatar
Jag kan inte ge en krona till RK. Tyvärr.

Har dock släktingar som hjälper till och de gör ett toppenarbete, verkligen, men för mig går det inte ihop.
Citera
2014-04-10, 09:48
Medlem
apelsinloks avatar
MENA-blatte med attitydproblem drar det urvattnade rasistkortet mot en harmlös tant, och så är det hon som får sparken. Härnäst räknas man väl som rasist om man inte frivilligt låter sig rånas och våldtas av dessa berikare. Dumsvensson skulle väll antagligen tycka att det vore i sin ordning för att stödja de "utsatta".
Citera
2014-04-10, 09:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
antyds att den unge kränkta mannen ska ha blivit erbjuden ett samarbete med RK, någon som vet vad det gäller?
Intressant att C-J.N har twittrat fram ett politiskt ställningstagande, tror det kommer att blåsa kallt om RK ett tag framöver
Jag har sett en hänvisning till inlägg fyra i Dalademokratens kommentarsfält, men det rör sig om någon som frågar (ironiskt) om Dawan nu är beredd att ta över alla de uppgifter som damen utförde helt ideellt.
Citera
2014-04-10, 09:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Dawan Khalil ditt avskum, du är lägst stående av alla och en kackerlacka är mera värd.
Personligen har jag nu tagit semester i morgon och kommer att gå runt stan för att leta upp ev. representanter för Röda korset och ställa dom mot väggen. De ska få veta vilken skit organisation de arbetar för som hänger ut en 71 årig kvinna som bara vill väl. Jag kommer att vifta med en femhundring framför deras näsa men de ska inte få 5 öre. Jag tvivlar dock om någon av dom vågar sig ut för att tigga den närmaste tiden efter detta usla beteende.

Tar gärna emot p.m. med adress till kvinnan för att skicka en uppmuntrande hälsning eller kanske en blomma.
Citera
2014-04-10, 09:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Betalar Aftonbladet något till D*w*n för att de visar filmen?

Jag menar, D*w*n verkar utåt väldigt brydd om Röda Korset och berättar för allt och alla hur de ska bete sig, så kommer han i god ordning skänka dessa (eventuella) pengar till någon hjälporganisation?

...eller tar han pengarna helt till sig själv som den egoistiska idiot han verkar?

Är tämligen övertygad om att skitblaskan har betalat för att visa filmen
kan även tänka mej att han kommer att kräva en ersättning för att han blivit "kränkt" och nej han kommer naturligtvis inte att skänka en spänn

Det framkommer inte någonstans vad han egentligen hade för ärende till RK,
Citera
2014-04-10, 10:12
Medlem
Westridges avatar
På DT kan man se att stödet för smygfilmaren är svagt
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm
Citera
2014-04-10, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dawan Khalil ditt avskum, du är lägst stående av alla och en kackerlacka är mera värd.
Personligen har jag nu tagit semester i morgon och kommer att gå runt stan för att leta upp ev. representanter för Röda korset och ställa dom mot väggen. De ska få veta vilken skit organisation de arbetar för som hänger ut en 71 årig kvinna som bara vill väl. Jag kommer att vifta med en femhundring framför deras näsa men de ska inte få 5 öre. Jag tvivlar dock om någon av dom vågar sig ut för att tigga den närmaste tiden efter detta usla beteende.

Tar gärna emot p.m. med adress till kvinnan för att skicka en uppmuntrande hälsning eller kanske en blomma.
Du ska i princip alltså bete dig som Dawan mot volontärer på golvet. Duktig pojk!
Citera
2014-04-10, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Skickade precis ett meddelande till röda korsets chef för Public relations där jag länkade till videon (dålig översatt, men ändå) och förklarade innehållet.

Lär ju inte få ett svar, men ska bli intressant att se ändå.
Helt rätt metod och betydligt mycket bättre än att trakassera folk på gatan som en del fån i tråden påstå att de (tuffa som de är) ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in