2014-04-10, 00:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och VAD TUSAN höll MB på med i perioden fråm den 30 Aprill till 5 Maj, altså 6 dagar?

FUP 952

MB raderade 1708 poster i sin mobils samtalshistorik som ALLA poster härstammade från denna korta
6 dagars period som ju är:

dagarna upp till VB försvinner!
dagen VB försvinner och
dagen efter VB försvann

Och raderingen gjorde han den 5 Maj, DAGEN EFTER VB FÖRSVANN !!!

Varför???
Och varför tycker inte polisen och åklagarna att detta är utpräglat suspect???
vad tycker ni här på Flashback?

1708 poster???!!! det är ju fler änn jag har på et helt år

2012-05-05 till 2013-04-30.
Citera
2014-04-10, 00:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Nej han kollades inte om detta, men han hördes almänt av dörknackarna och där finns han i FUP

Ja han hördes av en polis som också heter E* om jag inte missminner mig. Kära kära bröder, kanske?

EDIT; Och bostaden ligget i hyfsat samma mastvinkel som KJ bostad, så även grannhuset där HE anträffades. Sedan är det nog bara en slump att HE har kopplingar till KJ grannar samt personer med koppling till röda huset nära det gula huset.
Senast redigerad av OY 2014-04-10 kl. 00:30.
Citera
2014-04-10, 01:25
Medlem
Citat:
Och VAD TUSAN höll MB på med i perioden fråm den 30 Aprill till 5 Maj, altså 6 dagar?

FUP 952

MB raderade 1708 poster i sin mobils samtalshistorik som ALLA poster härstammade från denna korta
6 dagars period som ju är:

dagarna upp till VB försvinner!
dagen VB försvinner och
dagen efter VB försvann

Och raderingen gjorde han den 5 Maj, DAGEN EFTER VB FÖRSVANN !!!

Varför???
Och varför tycker inte polisen och åklagarna att detta är utpräglat suspect???
vad tycker ni här på Flashback?

1708 poster???!!! det är ju fler änn jag har på et helt år

Håller med dig. Bra observationer.... alltså det är besynnerligt!!

Han måste ha vetat att hon var död då, AN också.... sen vem som är GM är svårt att avgöra: KJ, AN, MB eller någon helt annan???

smset som MB skrev till VB på måndagen: " ha ha ha nu dissar du mig ha det bra och plugga hårt"

.................................................. ........
Senast redigerad av zemixon 2014-04-10 kl. 01:30.
Citera
2014-04-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Jo självklart överdriver jag när jag säger att jag besökt alla militära anläggningar i Boden, då ingen vet hur många det finns. Men jag har med säkerhet varit i alla bergsanläggningar som har ett kök eller diskrum som den här diskussionen började i. Finns säkert någon ny topphemlig anläggning i Bodens kommun som jag inte fått unna mig att besöka eller öva i. Samma gäller KJ, även fast han haft ett brinnande intresse för allt mellan vapen och militär. Men du förstår poängen. KJ kan omöjligt ha besökt dessa anläggningar som jag uttrycker mig om. Det är bortom all rimlig tvivel.

Jag tycker vi skakar hand nu. Jag tror både du och jag egentligen finner denna diskussion som ganska oväsentlig.
Det håller jag med om, handskakning på det.
Citera
2014-04-10, 01:29
Medlem
Citat:
TACK Namibia1 Jättesnyggt grävt/hittat!

Detta fynd stärker ju teorien att VB möjligtvis använde detta/denna andra telefonnummer/mobil till särskilt ömtåliga/hemmliga mobilkontakter.

Ja jag kommer ju förståss att tänka på MB, kanske VB använde det till avtal om hemmliga sex möten?, telefonsex? etc?
För inte at nämna att VB kan ha haft ytterligara samtal, än dom vi känner till, med MB? AN??? på den mobilen den 4 Maj.

Och nu måste vi ju fråga oss själv, och allrahelst helst polisen och Dupong & Dupont varför det inte finns någon tömmning av denna andra mobil/telefonnummer i FUP???

Eller finns det någon snilleblixt som hittat detta i FUP ???

I så fall meddela sida i FUP det så fort som möjligt här på FlashB.
På förhand tack

Och angående det ME007 skrev tidligare i dag, så har jag kollat i FUP och hittar ingenting på den mobilen "Qtek S200 handdator/mobil".

Så varför finns inget förhör med VBs föräldrar om vart den mobilen tog vägen, och inget förhör ( utom ett enda med AH, som då inte följs upp) med någon annan heller, om när, hur och i vilken mobil, och med VEM kommuniserade VB via detta okända telefonnumret 076-127 42 65/ i FUP 1077 skivet på det här viset: 076-12 74 265.
Det var i förhöret med Axe* Hjel* (*=l,m), att han berättar att VB ibland använde det telefonnummer:

AH FUP 1077:
Axel kontaktas av förhörsledaren 2013-06-12 kl. 16.40 för att komplettera de två
mobilnummer Vatchareeya använt vid kontakterna med Axel.
Enligt Axel har hon använt sig av mobilnummer 076-14 72 255, under en kortare period - han har fått ett samtal den 28 januari 2013 - så har hon haft mobilnummer 076-12 74 265 då hon haft problem med laddaren till mobilnummer som slutar med ...255 som hon sedan börjat använda åter igen
därefter. Axel kan inte precisera närmare i tid då hon haft den tillfälliga mobilen.

Här det ME007 skrev tidligare i dag:

Apropå det så la ju VB ut en annons 2010. Undrar om den blev såld med tanke på annonsens utformning. Den verkar inte finnas med i FUP tror jag?

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=79605

"Säljes: Qtek S200 handdator/mobil
Annonsör: vatchareeya | Insänd: 2010-08-09 kl 18:31

Qtek s200 handdator/telefon. årsmodell 2006.sälj bort dn på grund av att dt ligger dammigt i sin kartong,knappt använd den,ingen med mobilen kanske nätet fungerar lite segt dt duger för att skicka sms o ringa för:S o en repat ställe men syns nästan inte. camera är bara 2 mpixels.
köpte den för 2 år sen från en begagnad mobilt butik för bara lite över 2000 om jag nu minns

Pris: 800 kr
Plats: Alla Kommuner, Norrbotten
Skicka e-post till annonsören »
vatchareeya tel: 0761274265 "

VARFÖR HAR POLISEN OCH DUPONG & DUPONT HOPPAT ÖVER DETTA TELEFONNUMMER
UTREDNINGEN???

Och efterson MB raderat sina SMS så att inte enns polisen7eksperter kan återskapa dom ja så är det ju helt ommöjlit att veta om VB använde sig av det okända telefonnummret för att kommunisera med MB etc.

Herregud... Har inte den mobilen kollats?

å här sitter en ung kille i sina bästa år som kan vara oskyldig? och som eventuellt riskerar att bli dömd....

UTREDNINGEN är uppenbarligen inte klar och behöver fortsättas!!
Citera
2014-04-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tyvärr så finns vore det bara av etiska skäl att finna resterande kvarlevor som någon skulle leta för ärendet är avslutat för farbror blå, GM är gripen, dömd i TR och kommer att dömas i HR.

Knappast troligt att polis skulle lägga resurser på ett redan avslutat ärende för det tillåter definitivt inte budgeten. Skulle dock någon snubbla på restgods och kvarlevor så skulle det säkert kännas bra för anhöriga att få hem hela offret. Det är ingen omöjlighet att just "slumpen" hittar saker som kan kopplas till dådet lång tid efteråt men sannolikheten är liten men den finns. Ett o annat har ju helt plötsligt hittats i vattendrag o sjöar och även nedgrävda saker rent historiskt.
Du har rätt i att polisen inte kommer att lägga några resurser på detta. Utredningen är klar och domstolsbeslut väntas. Min uppfattning har ingen betydelse i sammanhanget men jag tycker fortfarande att det vore bra om mord- och styckplats hittas, samt att den eller dem som varit inblandad i mordet på VB åker dit så att Boden får lite lugn och ro. I annat fall kommer spekulationerna både i denna tråd och ute på byn att fortsätta, samt att människor som tycker det är trivsamt att vistas runt om i Boden även fortsättningsvis kommer att känna sig otrygga vilket är synd då det är ett fantastiskt ställe med många kulturminnen, utsikt från forten in i stan och mysiga platser att grilla och ha en liten fest.
Citera
2014-04-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja han hördes av en polis som också heter E* om jag inte missminner mig. Kära kära bröder, kanske?

EDIT; Och bostaden ligget i hyfsat samma mastvinkel som KJ bostad, så även grannhuset där HE anträffades. Sedan är det nog bara en slump att HE har kopplingar till KJ grannar samt personer med koppling till röda huset nära det gula huset.

och han hade till nyligen ägt en avställd bil som stod nära gula huset vissa viktiga datum (vilka?)?
förklaringen till såret han har låter ju suspekt, "jag gick på en dörr" är väl det första man säger om man inte vet vad man ska säga. betyder naturligtvis inte det är han, han kanske bara inte vill berätta vad det var han gick in i.
Citera
2014-04-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Man kan nog förutsätta att HE självklart kollades ordentligt i sömmarna efter den märkliga olyckan med dörren som drabbade honom. Alldeles självklart så, och inte minst självklart om alibi för tiden då Vatchareeya "försvann". Det framgår säkert i FUP.
HE är avskriven från fallet VB. Detta innebär inte nödvändigtvis att han är oskyldig. Hans beteende motsvarar väl med att ha blivit sparkad. Förklaringen om att ha gått in i en dörr eller liknande låter lite osannolikt enligt mig. Sedan kan det finnas många orsaker till varför någon undviker Polisen varför HE och motsvarande kandidater inte kan automatiskt kopplas till VB. Då Polisen har intervjuat mer än 900 personer så vore det märkligt om de inte råkat stöta på allt från langare, kriminella och skumma personer som inte alls har med VB att göra men som av förklarliga skäl vill dölja sin verksamhet. Ett exempel på detta är MB.
Citera
2014-04-10, 04:19
Medlem
Theforeigners avatar
Och så har vi den här texten som eksperterna av någon anledning har lyckats återskapa:

"Hej samuel du får jobba hela måndagen jag måste vara ledig från sushiit en dag"

Om detta meddelande härstammar från samma radering, altså den från perioden 30 April till 5 maj, så menar MB ju måndagen den 6 Maj.

Och jag är ganska säker på att det rör sig om måndagen den 6 maj därför att MB ringer ochså Desire* Lindstö* (*=e,m) som är gift med Sa*uel Lindströ* (*=mnm), som meddelandet ovanför var till, och MB säger i förhör att det samtalet med DL den 4 maj kl nog handlade om arbete, så altså det ser ut till att MB har försökt att få antingen SL elle DL att ta hand om restaurangen måndagen den 6 Maj.

Så varför hadde MB då behov av att vara ledig HELA måndagen den 6 Maj?
2 dagar efter att VB försvann???

MB påstår i förhör att han ska jobba i Kalix på måndagen, men är detta sant?
har det undersökts av polisen? jag hittar ingen´konfirmering i FUP på att MB värkligen var i Kalix på job.

FUP 995
MB uppger att han tror att han och hustrun är hemma hela söndagskvällen. Han har inget
minne av att han skall ha gjort ngt annat. MB har ingen träning under söndagskvällen. Han
har enbart barnträningen tidigare på dagen.
Micke tror att han gick och la sig vid 23.00-tiden för att han skulle till Kalix och arbeta på
måndagen

Det som man kan undra sig över är, tycker jag, att om MB värkligen skulle iväg helt till till Kalix, och jobba den måndagen 6 maj, hur kommer det sig då att denna dagen har han ovanligt många mobil kontakter, skulle ju tro att han var upptagen av att jobba eller?.

FUP 918

Till exempel mobilkontakter:

15 "Karlsson C. Kalix", alias i MBs mobiltelefon för Camill* Azber*(a,g) "beskrivits som MBs sidoprassel)
bor i Boden, strax intill MBs Sushi restaurang
1 Fredri* Erlandsso* (k,n) karatetränare i Luleå och ägare av bizz som sælger splitsnålar
7 Finnskt Servicenummer ingen aningvad detta kan vara?
8 mobilkontakter med Stefa* Skot* (n,t) karateinstruktöre i Boden
5 med MBs son AB
8 med frun AN
3 med Danie* Svede* (l,n) karateinstruktöre i Boden
4 med Desire* Lindströ* (e,m) jobbar på Sush* & T* (i,e)
10 med Jörge* Job* Lutt* (n,b,o) MBs kompis som fikk MBs Nissan kort tid efter VBs försvinnande
2 Mathuse* i Nor* (t,r) Luleå Moderbolag: Norrbottensgården Slakteri AB
Vore bra att veta vilket telefonnummer MB ringt om det är slakteriet eller om det är deras restaurang , dock är ALL deras mat köttmat så inte kan det ha med innköp till han egen Sushi restaurang att gjöra, men visst han kanske bara skulle best¨lla bord i Luleå, men var det inte kalix han jobbade i den måndagen?:
http://www.restaurangmathuset.se/?page_id=55
Maten vi serverar innehåller endast svenska kött- och charkprodukter1 Rönnbäck* Kios* & gatukö* (s,k,k)
4 Sam* Salline* (i,n)
4 Shotoka* Fran* (n,s)

Har man värkligen tid med att ringa så har myckett om man jobbar i en stad som ligger 80 km från Boden, altså 160 km fram och tillbaka.

Och om han ringde "Mathuset" bara för att äta på deras resturang, varför åka den långa ommvägen till Luleå istället för att åka direkt hem efter jobbet

Annat som MB gjort på måndagen den 6 Maj

FUP 903 detta facebook meddelande är från MB till VBs FB skickat Måndag den 6 Maj, 2013:

måndag17:24
Micke Berg
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.
Citera
2014-04-10, 05:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
HE är avskriven från fallet VB. Detta innebär inte nödvändigtvis att han är oskyldig. Hans beteende motsvarar väl med att ha blivit sparkad. Förklaringen om att ha gått in i en dörr eller liknande låter lite osannolikt enligt mig. Sedan kan det finnas många orsaker till varför någon undviker Polisen varför HE och motsvarande kandidater inte kan automatiskt kopplas till VB. Då Polisen har intervjuat mer än 900 personer så vore det märkligt om de inte råkat stöta på allt från langare, kriminella och skumma personer som inte alls har med VB att göra men som av förklarliga skäl vill dölja sin verksamhet. Ett exempel på detta är MB.

Att olyckan med dörren sammanföll med VB:s försvinnande låter mycket osannolikt enligt mig. Det går inte att frigöra sig från misstanken att polisens utredare och de båda åklagarna bestämde sig för att gärningsmannen heter Kristoffer Johansson, och till en del liknar det här Palmemordet, där gärningsmannen bestämdes heta Christer Pettersson, och i MOP-fallet var den slutsatsen felaktig. Helt felaktigt är det dock inte i det här fallet, KJ är skyldig till delaktighet i mordet på Vatchareeya - men han är inte ensam skyldig till denna bestialiska gärning, det ligger bortom varje tvivel.
Citera
2014-04-10, 05:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
2012-05-05 till 2013-04-30.

Om det värkLigen stämmer och inte är en "typo" då säger jag bara
RENT AV FÖRLÅT

Jag är dock inte säker på att det inte är en "typo" (felskrivning)
Därför med alla dom tusentals SMS som MB fått av VB, HUR är det möjligt att han "bara" hadde 1708 poster som raderats från 5 Maj 2012 till och med 30 April 2013 ???

Och sedan att det juts är den 5 Maj (2012 ??? ), kan det värkligen vara en tillfällighet ???

MEN, men... om det visar sig att det, av någon mystisk anledning, skulle visa sig att det värkligen ÄR korrekt, ja då ber jag, som jag sa, rakt av om förlåtelse
Senast redigerad av Theforeigner 2014-04-10 kl. 05:39.
Citera
2014-04-10, 05:42
Medlem
MBoudines avatar
Vill man på allvar få rätsida på VB-mordet ser jag som en möjlighet, kanske den enda möjligheten, att även i hovrätten döma KJ till ett mycket långvarigt fängelsestraff. Att frisläppa Kristoffer Johansson vore ett fatalt misstag, förmodligen irreparabelt. Då kan man lika gärna lägga "Fallet Vatchareeya Bangsuan" till handlingarna och avsluta ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in