2014-04-08, 23:15
Medlem
Sillberts avatar
Spannet av tillåtna åsikter inom Röda korset är verkligen inte stort:

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm
Citera
2014-04-08, 23:23
Medlem
Ordet rasism är det väl bara du som använt.

Jag tycker inte att det hon sa var så farligt. Men jag tycker att det är helt upp till Röda Korset att själva avgöra. Lite olämpligt att snacka politik när hon är i tjänst kan man tycka. Hade aldrig fått för mig att börja snacka politik med en kund på mitt jobb.
Senast redigerad av 3. 2014-04-08 kl. 23:25.
Citera
2014-04-08, 23:25
Bannlyst
Att tycka att man ska hjälpa främlingar i sina hemländer är alltså inte förenligt med Röda korsets värdegrund? Man blir ju för fan apatisk. Hur snäv är denna kulturmarxistiska pissvärdegrund egentligen? Får man lov att tycka någonting alls förutom de av makten på förhand bestämda flosklerna?

Att Röda korset var en pissorganisation visste vi ju sedan innan, men det här gör ju knappast saken bättre. Landet är verkligen till bredden fyllt med förrädare - de finns precis överallt och det blir mer och mer tydligt att radikal nationalism är den enda lösningen.
Citera
2014-04-08, 23:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Spannet av tillåtna åsikter inom Röda korset är verkligen inte stort:

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm

Citat:
Daban Ibrahim hade varit i kontakt med Röda korset, och gick in i deras lokal i Falun för han ville att någon skulle lyssna på hans historia. Då hamnade han i en diskussion med en Röda korset-medarbetare om invandring. Han filmade en del av diskussionen och lade ut på nätet.

Han "hamnade" i en diskussion om invandring... som han "råkade" filma...? Höhö..

Citat:
– De här aktiva åsikterna är inte förenliga med vår värdegrund, säger Marcuz Haile, som bland annat är projektledare för Röda korsets interna arbete med värdegrundsfrågor.

– Vad som leder fram till situationen är lite ord mot ord. Men det vi hör på filmen är tillräckligt. Det finns inget att försvara, det är inte okej. Jag är skitledsen för det som hände.

[---]

Nu hoppas man kunna inleda ett samarbete med Daban lokalt – och att centralorganisationen kan få använda sig av hans film internt.

"Aktiva åsikter" var en ny formulering. Vad betyder det?

Är det denne Marcuz Haile som avses? Stavningen av förnamnet är annorlunda ("Markus"), men personen på bilden i bloggen och på bilden i DT är påfallande lika.

http://dessaminaminstabroder.blogspot.co.uk/2011/06/kristen-sionism-religios-teologi-eller.html
Citera
2014-04-08, 23:48
Medlem
Röda korset borde bannlysas i Sverige.
Muslimvurmande förrädare är vad dom är. Förstår inte hur Röda korsets huvudkontor kan acceptera hur Röda korset förvandlats till en extrem politisk rörelse här.
Citera
2014-04-08, 23:54
Medlem
ThisExiles avatar
Så enkelt att bara säga som det är i en sån diskussion. Hjälp dem som redan befinner sig här. Eller så kunde babben åkt till grannlandet Finland och frågat hur välkomna dem är där.
Citera
2014-04-09, 00:13
Medlem
Ghulers avatar
Sådant här får mig att "go mental", jävla åsiktspolis.

Någon skulle ta och trycka upp telefonen i arslet på den där smygfilmande babben!
Citera
2014-04-09, 00:23
Medlem
Röda Korset får väl göra vad de vill, också svårt att säga vad som hände innan och ledde till detta samtal om invandring. Jag tror inte precis att killen kommer in, säger hej jag vill prata om min depression, varpå tanten börjar dilla om detta... men det är svårt att säga bu eller bä om den saken. Framför allt är det slående hur lite åsiktsfrihet vi som samhälle numera tolererar; dvs. inte nödvändigtvis gillar men alls kan stå ut med innan vi sparkar, spottar, kastar ut i mörkret.

Så våga inte påstå att gravitationen är ett faktum, då är du persona non grata.
Citera
2014-04-09, 00:47
Medlem
ALLTSÅ, det hon säger är fane mig 110% korrekt.
Man hör att hon varken är rasist eller dylikt heller, hon förstår bara sveriges nuvarande situation.
Så jävla sorgligt att hon inte får prata sanning på jobbet, självklart blir hon filmad av någon jävla "det är så synd om achmed" blatte. Fyfan man hör ju på hans tonläge hur han frågar henne vad för slags människa han är i grunden, DET HADE INTE förvånat mig om han försökte försökte råna och misshandla henne efter jobbet.

Invandrare, jag skiter fan i vad ni tycker om det här, klart ni hatar det här ni vill ju stanna, I don't judge you. Men, alla svenskar som på något sätt är emot det hon säger KAN FAN GÅ SKJUTA SIG SJÄLVA, det är svenskarna själva som har tagit in alla dessa jävla människor, människor som sympatiserar med den här jävla smygfilmande blatten. Fyfan vad jag blir ledsen på er, sänker ert egna land och landsmän, förrädare är ni!
Citera
2014-04-09, 01:16
Medlem
är Precis En Sådan Här Film Och Text Man Skall översätta Till Engelska, För Att Sedan Sprida Runt Och Visa Hur Sjukt Land Sverige Har Blivit.
Citera
2014-04-09, 02:08
Medlem
Nämen!
Apan Ibrahim fanns visst på Lexbase!

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=daban&Search%5Bsurname% 5D=&Search%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=falu n&_=SÖK
Citera
2014-04-09, 02:37
Bannlyst
Det är jobbigt att tala sanning i dagens Sverige. Man blir inte längre förföljd av statsapparaten, men av den förlänga armen. Sen undrar vi hur bra vi tvättat ur kommunismen.

Inte konstigt att våra grannländer skrattar åt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in