2014-04-08, 21:02
Medlem
Sag nyss filmen Gravity

Nar George Clooney stack ivag i rymden, nar han slappte sig loss fran Sandra Bullock, kommer hans kropp att ruttna?

Han kommer ju att kvavas nar syret tar slut. Med tanke pa att det inte finns nagot syre och endast vakum sa skall han ju inte ruttna men det ar ju koldioxid i hans rymddrakt sa ruttnar hans kropp eller?

Vanligen UNDERBYGG era kommentarer.
Citera
2014-04-08, 21:07
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Jag tror inte att bakterier är särskilt aktiva i en miljö med ett par hundra minusgrader och kraftig strålning.
Citera
2014-04-08, 21:09
Bannlyst
han lär bli en ispinne som driver fritt i våran galax
Citera
2014-04-08, 21:15
Medlem
H8erfisternators avatar
Det stämmer att det inte finns organismer som bryter ner honom, som myror eller fåglar.
Dock finns det gott om bakterier i hans tarm och mage, som utan problem kommer lösa upp honom inifrån och ut. Restprodukten av bakterierna i magen blir ett överflöd av koldioxid som kommer få dräkten att svälla upp likt en ballong.
Skelettet kommer de inte åt, utan kommer lämna en sörja med protein och ben i en hög.
Strålningen från solen kommer urholka benen efter ett par 100 år och göra dem till pulver
Citera
2014-04-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Sag nyss filmen Gravity

Nar George Clooney stack ivag i rymden, nar han slappte sig loss fran Sandra Bullock, kommer hans kropp att ruttna?

Han kommer ju att kvavas nar syret tar slut. Med tanke pa att det inte finns nagot syre och endast vakum sa skall han ju inte ruttna men det ar ju koldioxid i hans rymddrakt sa ruttnar hans kropp eller?

Vanligen UNDERBYGG era kommentarer.
Han kommer att sluta som en stor glasspinne.
Citera
2014-04-08, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Det stämmer att det inte finns organismer som bryter ner honom, som myror eller fåglar.
Dock finns det gott om bakterier i hans tarm och mage, som utan problem kommer lösa upp honom inifrån och ut. Restprodukten av bakterierna i magen blir ett överflöd av koldioxid som kommer få dräkten att svälla upp likt en ballong.
Skelettet kommer de inte åt, utan kommer lämna en sörja med protein och ben i en hög.
Strålningen från solen kommer urholka benen efter ett par 100 år och göra dem till pulver

Satan vad jag mår dåligt, det riktigt kryper i magen nu...
Citera
2014-04-08, 21:42
Medlem
Citat:
Källor på ditt svammel?
Citera
2014-04-08, 21:48
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esmse
Källor på ditt svammel?
Varför säger du att det är svammel? Jag tyckte det lät rätt så rimligt.
Citera
2014-04-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Varför säger du att det är svammel? Jag tyckte det lät rätt så rimligt.
Ok...
Källor på det du påstår?
Han blir djupfryst om inte hans dräkt har gigantiska batterier eller nån strålningsfri kärnreaktor.
Senast redigerad av Esmse 2014-04-08 kl. 21:58.
Citera
2014-04-08, 21:58
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esmse
Ok...
Källor på det du påstår?
Det är inte jag som påstår något. Jag vill också att han förklarar mer ingående men när man skriver "svammel" så visar man att man inte tror på det han säger och då kan man ju exemplifiera vad i hans text som verkar orimligt.
Citera
2014-04-08, 21:58
Medlem
psyDucks avatar
Citat:

Antagligen räcker inte rymddräktens uppvärmningssystem mer än ett antal timmar. Troligtvis hinner inte kroppens nedbrytning komma särskilt långt alls innan det blir för kallt för bakterierna att fortsätta försöka sig. Detta i kombination med strålningen från solen skulle leda till att han flyter runt någorlunda intakt, men som en extremt solbränd glasspinne.

Det är vad jag tror.
Citera
2014-04-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det är inte jag som påstår något. Jag vill också att han förklarar mer ingående men när man skriver "svammel" så visar man att man inte tror på det han säger och då kan man ju exemplifiera vad i hans text som verkar orimligt.

Han blir djupfryst om inte hans dräkt har gigantiska batterier eller nån strålningsfri kärnreaktor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in