2014-04-06, 12:37
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Men sluta bli arg. Snälla nån.

Wulkanaz-dyrkan här.
Kanske den mest innovativa och sanna svartmetallen som finns därute.
Men ni sitter väl såklart som hormonstinna pojkvaskrar och väntar in nya Mayhem förstår jag?
Får hoppas den blir bra.

Np: Paúrpura Fræovíbôkôs

Låter som att det blir en ny fullängdare detta år, och eventuellt en split med Tomhet (SWE). Isåfall har man två släpp att se fram emot. Wulkanaz och Tomhet är enligt mig den bästa sorts Black sverige har kommit med, någonsin, och jag går inte till överdrift när jag skriver det. Musiken uttrycks på ett sådant abstrakt och speciellt vis.

Wulkanaz - Ainjaiwôkijaz
Citera
2014-04-06, 13:34
Medlem
Zartazas avatar
Kör lite Vorum nu vid lunchtid. Det är inte lika fränt som Bölzer men det är ändå jävligt rått och bra döds. Funderar även på att köpa albumet och EP'n om min begränsade ekonomi tillåter det.

Det får även bli Nihilist- och Treblinka-dyrkan senare ikväll, det är några små favoriter.

np: Vorum - Impetuos Fires
Citera
2014-04-06, 16:27
Medlem
Pentagrammatons avatar
Håller med Wulkanaz hyllningskör. Något av det bästa vi har.

Med tanke på hur smakprovet från Mayhems kommande (sämsta/konstigaste någonsin) och hur de varit helt ointressanta som band i nästan 20 år nu så håller jag inte på att kissa på mig av höga förväntningar direkt.

NP: Barbarian - Rain of Fire
Citera
2014-04-06, 19:37
Bannlyst
Kan ni tipsa mig om feta plattor som kommit under 2014? Den här gubben har ju fan ingen koll längre. Vilka skivor är bäst hittills förutom Teitanblood.

Np: Nominon - Live For Violence. Vilket jävla ös. Man kan ju inget annat än älska produktionen.
Citera
2014-04-06, 20:22
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Kan ni tipsa mig om feta plattor som kommit under 2014? Den här gubben har ju fan ingen koll längre. Vilka skivor är bäst hittills förutom Teitanblood.
Den enda jag kommer på i nuläget är Omnizide - Death Metal Holocaust:

https://www.youtube.com/watch?v=Gskrg9h6sLQ
Citera
2014-04-06, 21:23
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Antar att jag kommer få piss nu men Murmur - Murmur gillar jag massor! Och Stilla - Evighetens Andar är ännu bättre, den är nog årsbäst. Sen Irkallian Oracle, om den nu får räknas. Den släpptes ju på kassett förra året, men vinyl först i år. Så jag tar med den. Mycket stabilt hittills tycker jag!
Citera
2014-04-06, 22:47
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:

Np: Nominon - Live For Violence. Vilket jävla ös. Man kan ju inget annat än älska produktionen.

Teitanblood - Death
Behemoth - The Satanist
Kriegsmaschine - Enemy of Man

Det är de enda jag hört värda att nämna än så länge detta år.
Citera
2014-04-07, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Den enda jag kommer på i nuläget är Omnizide - Death Metal Holocaust:

https://www.youtube.com/watch?v=Gskrg9h6sLQ
Lät jävligt kompetent. Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Antar att jag kommer få piss nu men Murmur - Murmur gillar jag massor! Och Stilla - Evighetens Andar är ännu bättre, den är nog årsbäst. Sen Irkallian Oracle, om den nu får räknas. Den släpptes ju på kassett förra året, men vinyl först i år. Så jag tar med den. Mycket stabilt hittills tycker jag!
Murmur är inte riktigt min kopp te, men each to his own. Stilla ska kollas upp. Irkallian Oracle har jag redan hört, men den är ju ruggigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Teitanblood - Death
Behemoth - The Satanist
Kriegsmaschine - Enemy of Man

Det är de enda jag hört värda att nämna än så länge detta år.

Jag är nog den enda i hela världen som inte är helt såld på Teitanbloods nya. Behemoths var faktiskt helt ok. Kriegsmaschine var en besvikelse.

Fan vad negativ man låter "inte helt såld", "inte min kopp te", "besvikelse".. Men det är ju fan inte mycket bra som släpps alltså.

NP: Archgoat - Penetrator of the second temple https://www.youtube.com/watch?v=cIyhHfKmHAw
Citera
2014-04-07, 17:09
Medlem
eckims avatar
Urfaust - Der Freiwillige Bettler

Spisas för tillfället, detta blir man då aldrig less på.
Citera
2014-04-07, 17:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Lät jävligt kompetent. Tack.

Murmur är inte riktigt min kopp te, men each to his own. Stilla ska kollas upp. Irkallian Oracle har jag redan hört, men den är ju ruggigt bra.

Jag är nog den enda i hela världen som inte är helt såld på Teitanbloods nya. Behemoths var faktiskt helt ok. Kriegsmaschine var en besvikelse.

Fan vad negativ man låter "inte helt såld", "inte min kopp te", "besvikelse".. Men det är ju fan inte mycket bra som släpps alltså.

NP: Archgoat - Penetrator of the second temple https://www.youtube.com/watch?v=cIyhHfKmHAw

Mjaa.. att du inte ännu blivit såld på senaste Teitanblood förefaller mig vara en gåta. Den är ju så ruggig som den bara kan bli! Helt jävla fantastisk fanimig. Men ja.. once again, smaken.
Har personligen inte kollat in Kriegsmaschine's nya ännu, men har nästan bara hört gott om den.

np: Taake - Nattestid...
Hemma solokvist med fördragna gardiner och några fula tända värmeljus, sitter jag och dricker kaffe och önskar vinter då jag väl tänker kolla ut genom fönstret. Tills dess är det fullkomligt ide.
Citera
2014-04-07, 17:55
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Jag är inte förvånad, jag tycks vara den enda som överhuvudtaget gillar den!
Citera
2014-04-07, 17:58
Medlem
Rofers avatar
Citat:

Håll utkik efter nya Nidsang, den kommer dominera.

Spelar just nu Rotting med Sarcófago.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in