2014-04-06, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rättsläkaren kan inte säga att hålet i skallen var dödsorsak.
Hans advokat säger det.
Citera
2014-04-06, 11:34
Bannlyst
Citat:
Vem var det som förlorade pengar på dödsfallet?
Inte Fredrik, eftersom den ivrige lilla illern passade på att tömma Marinas konto.
Citera
2014-04-06, 11:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var korsades deras vägar? Känner att det är allt för länge sedan jag läste FUP nu. Om det nu står där. Jag känner inte igen det alls.
Jag undrar också var. Det bör ha varit på fm 7 juli, när FS gjorde en fordonsfråga på hans bil.
Citera
2014-04-06, 11:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hans advokat säger det.
Vem tror du är bäst lämpad att avgöra, advokat eller rättsläkaren?
Citera
2014-04-06, 11:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte Fredrik, eftersom den ivrige lilla illern passade på att tömma Marinas konto.
Han förlorade utan tvekan mer på dödsfallet än han tjänade på uttaget, om han gjorde det.
Citera
2014-04-06, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är inte relevant om FS gillar runda kvinnor. Pengar är inte långsökt alls. Förklara gärna för mig hur FS skulle ha fixat en större skuld.

Relationsmord tror jag inte alls på. Helt ute och cyklar tror jag att du är här. Han var i en beroendesituation av praktiska och ekonomiska skäl.
Vad tror du om "måttet är rågat"? Beroendesituationen har tärt på honom och plötsligt sker något som utlöser detta?
Citera
2014-04-06, 11:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad tror du om "måttet är rågat"? Beroendesituationen har tärt på honom och plötsligt sker något som utlöser detta?
Jag tror att det är ett påhittat motiv utan belägg.
Citera
2014-04-06, 11:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Belägg för att han hade fullt upp med städning o pyssla med annat? Varför gav han sig av på promenad och turné till Lilla Edet och Brobacka 28:e istället för att städa och pyssla med annat?
Han körde och hämtade en likbil. De mer exakta detaljerna kring detta får du när FS lämnat ut sin destinationsadress. - Ålevattenpromenaden var bara fejk för att lämna ett tidsfönster till MJ; han var så ju illa tvungen att besvara CJ:s försök att nå kontakt med sin döda syster. MN:s reg.nr plockade han upp på vägen till fyndplatsen; helt ovetande om att MN skulle stanna till och telefonera från rastplatsen. Huvudsaken för FS var att hitta en bil som kom från Stora Höga-hållet eftersom han sms:at att MJ då var på väg till L-köping.
Citera
2014-04-06, 11:41
Bannlyst
Citat:
Vem tror du är bäst lämpad att avgöra, advokat eller rättsläkaren?
Advokaten ska tillvarata FS intressen, rättsläkaren ska vara opartisk. Om advokaten anser det visat att Marina sköts i anslutning till sin säng (det mest troliga enl. rättsläkaren också) så litar jag på att han sett till rättsläkarens uttalande och övrig bevisning anser att alla andra alternativ är uteslutna. Vem tycker du är bäst på att avgöra detta; du eller advokat Hansson (som jag för övrigt hela tiden tycker gjort ett förbannat bra jobb. Jag trodde ni FS-kramare höll med.)?
Citera
2014-04-06, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han körde och hämtade en likbil. De mer exakta detaljerna kring detta får du när FS lämnat ut sin destinationsadress. - Ålevattenpromenaden var bara fejk för att lämna ett tidsfönster till MJ; han var så ju illa tvungen att besvara CJ:s försök att nå kontakt med sin döda syster. MN:s reg.nr plockade han upp på vägen till fyndplatsen; helt ovetande om att MN skulle stanna till och telefonera från rastplatsen. Huvudsaken för FS var att hitta en bil som kom från Stora Höga-hållet eftersom han sms:at att MJ då var på väg till L-köping.
Glöm likbil, det är bara du som hävdar det. Gick FS till Ålevattnet för att han visste att syster C skulle ringa och han skulle bli tvungen att svara? Är din tanke att FS skulle ha valt en bil på måfå för att ge sken av att Marina åkt med den mot Linköping efter att hon har ställt bilen vid en järnvägsstation?
Citera
2014-04-06, 11:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Glöm likbil, det är bara du som hävdar det. Gick FS till Ålevattnet för att han visste att syster C skulle ringa och han skulle bli tvungen att svara? Är din tanke att FS skulle ha valt en bil på måfå för att ge sken av att Marina åkt med den mot Linköping efter att hon har ställt bilen vid en järnvägsstation?
Vem har sagt att FS gick!? - Vem har sagt att han skulle ha valt en bil på måfå!? - Tyckte att jag nyss sade att han valde en bil han såg komma körandes från Stora Höga-hållet.
Citera
2014-04-06, 12:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vem har sagt att FS gick!? - Vem har sagt att han skulle ha valt en bil på måfå!? - Tyckte att jag nyss sade att han valde en bil han såg komma körandes från Stora Höga-hållet.
Ja, och hur valde han bilen på väg från Stora Höga-hållet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in