2014-04-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det kallas - så fungerar det på arbetsmarknaden och så fungerar kraven kopplade till bidragssystemen.

Fast nu har du ju bara rätt och slätt fel.
Citera
2014-04-06, 11:18
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Om du avser samhällets vanliga jobb, så helt rätt, det är rätt stor skillnad på att ta ett vanligt jobb jämfört med att bli tvingad in i prostitution.

Eller?

Menar du att i länder där prostution är lagligt mm., tvingas folk in i ofrivillig prostution; i deras legala sammanhang???
Citera
2014-04-06, 11:19
Medlem
Citat:
För att?

Det är min egen åsikt, att ingen människa skall behöva traumatiseras i onödan.
Citera
2014-04-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ingen som befinner sig i Sverige skall behöva ta ett sexyrke istället för bidrag.

Gäller det papperslösa också? Den s.k. svarta marknaden?

Vore det ok för dig om de statlig bordellerna fylldes av människor som inte har rätt till några statliga bidrag alls? De kan ex. jobba för någon som hyr ut dem till bordellen. Lite som svart städarna på hamburgerkedjorna. Eller de kan vara rumänska tjejer som har valet tigga på gatan eller sälja sig eller ungarna dör av svält hemma. Ok?pk
kj

(sorry det senaste var ett litet meddelande från katten)
Citera
2014-04-06, 11:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som du säkert såg så använde jag termen "traumatiserande", inte "upplevas som äckligt".
Ja, prostitution är traumatiserande för säljaren, vi är överens om det - därför är det ingen sysselsättning som skall vara laglig. Det finns ingen nytta som överväger de negativa konsekvenserna och samhällskostnaden det skulle medföra.

Det går att använda särskilda skäl för att slippa söka som telefonförsäljare också - läkarintyg på socialfobi och telefonskräck till exempel, men undantagen sätter inte regel. Endera anser man att det hela är en skadlig sysselsättning - och då krävs det starka skäl för att tillåta den, eller också är den inte skadlig och kan ses som ett vanlig serviceyrke. Någonstans måste du bestämma dig. Samhället har redan gjort det.
Citera
2014-04-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Menar du att i länder där prostution är lagligt mm., tvingas folk in i ofrivillig prostution; i deras legala kretsar???

Har jag sagt ens ett ord om vad som sker i andra länder? Vad menar du?
Citera
2014-04-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ja, prostitution är traumatiserande för säljaren, vi är överens om det - därför är det ingen sysselsättning som skall vara laglig.

Nej, det är vi inte överens om. Det är tom så att jag sagt emot dig på denna punkt flera gånger. Så det är rätt skumt att du skriver detta.

Jag har upprepade gånger skrivit att sexarbete mot sin vilja är traumatiserande.
Citera
2014-04-06, 11:23
Medlem
Citat:
Det går att använda särskilda skäl för att slippa söka som telefonförsäljare också - läkarintyg på socialfobi och telefonskräck till exempel, men undantagen sätter inte regel. Endera anser man att det hela är en skadlig sysselsättning - och då krävs det starka skäl för att tillåta den, eller också är den inte skadlig och kan ses som ett vanlig serviceyrke. Någonstans måste du bestämma dig. Samhället har redan gjort det.

Endera? Nu är du inne på svart/vitt-tänkade igen.

Nåväl, precis som modelljobb idag är helt frivilliga från AFs perspektiv, så kan sexyrken vara det. Inget konstigt med det.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Gäller det papperslösa också? Den s.k. svarta marknaden?

Vore det ok för dig om de statlig bordellerna fylldes av människor som inte har rätt till några statliga bidrag alls? De kan ex. jobba för någon som hyr ut dem till bordellen. Lite som svart städarna på hamburgerkedjorna. Eller de kan vara rumänska tjejer som har valet tigga på gatan eller sälja sig eller ungarna dör av svält hemma. Ok?pk
kj
Papperslösa kan aldrig jobba på e statlig bordell. För att arbeta statligt eller legalt krävs att du har papper. Papperslösa skulle vara hänvisade till gatan och slaskhinken som portas från de statliga bordellerna givetvis ... inget nytt under solen där.

Det är givetvis deras egna fruar och döttrar som skall arbeta på bordellerna. Svenskt medborgarskap och högskoleutbildning, psykologutvärderade, läkarundersökta och IQ-testade givetvis

Låter som ett fungerande koncept...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja, prostitution är traumatiserande för säljaren, vi är överens om det - därför är det ingen sysselsättning som skall vara laglig. Det finns ingen nytta som överväger de negativa konsekvenserna och samhällskostnaden det skulle medföra.

Samma sak gäller ju då för alkohol och tobak.

Ja, flera samhällen har bestämt sig tex Tyskland, Australien osv
Citera
2014-04-06, 11:24
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Har jag sagt ens ett ord om vad som sker i andra länder? Vad menar du?

Nej, inte mig veterligen... Men tror du verkligen att någon skulle tvingas bli prostituerad???
Citera
2014-04-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nej, inte mig veterligen... Men tror du verkligen att någon skulle tvingas bli prostituerad???

Tvångsprostitution är ett stort problem globalt jo, även i länder med legal prostitution. Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in