2014-04-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Det är väl detaljerna som är viktiga i det hela?. Den slumpen att du utforskar en buske och att Helena försvinner på en plats som kan lämna liknande spår måste vara besvärande om man saknar alibi.
Kände du Helena och visste vart hon bodde? Kontrollfråga.

Nej, kände henne ej. Bara kände till henne och hälsade på varandra ibland.
Citera
2014-04-05, 01:14
Medlem
Citat:
Det är väl detaljerna som är viktiga i det hela?. Den slumpen att du utforskar en buske och att Helena försvinner på en plats som kan lämna liknande spår måste vara besvärande om man saknar alibi.
Kände du Helena och visste vart hon bodde? Kontrollfråga.

Vet inte om jag visste var hon bodde eller om det kommit senare genom det som hänt.
Antar i alla fall man visste det var någonstans runt Ekudden.
Citera
2014-04-05, 01:40
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vet inte om jag visste var hon bodde eller om det kommit senare genom det som hänt.
Antar i alla fall man visste det var någonstans runt Ekudden.

Okej, man kan inte komma ihåg allt, inte när man blir bombad med frågor. Tacksam att du tar dig tid!.
Vad har du själv för teori om vad som hände den där natten?. Hela Mariestad måste haft sina teorier om fallet.
Citera
2014-04-05, 09:11
Medlem
Citat:
Okej, man kan inte komma ihåg allt, inte när man blir bombad med frågor. Tacksam att du tar dig tid!.
Vad har du själv för teori om vad som hände den där natten?. Hela Mariestad måste haft sina teorier om fallet.

Vet inte om du läst denna tråd tillbaka? För en del av dina frågor är upprepningar från tidigare.

Har tidigare svarat att teorier/ spekulationer finns det redan gott om personer som gör.
Så därför låter jag det vara så.

Att tiga är en god sak om inget finns att säga. Önskvärt om fler människor kunde följa det, men idag ska vi tycka och spekulera, men att tänka är det få som gör tyvärr. Framför allt tänka eget, då det flesta endast är papegojor.
Citera
2014-04-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
]Nu hakar du upp dig på ord (sargat skogstroll må vara överdrivet)[/b] i stället för att besvara huvudfrågeställningen. Nämligen vad du gjorde mellan ca 02.00 och ca 04.30 (förmodad rimlig start av taxiresan) den ödestigra natten. Besvara gärna också om möjligt när taxitjejerna förhördes specifikt ang. denna resa med dig o då ska ha givit dig alibi, o alibi för vilken tidpunkt.

Ser det som VIKTIGT att just vara saklig och adekvat. För att slippa hamna i den fantasia som ofta är fallet. Menar de anklagelser/ misstankar är inget man leker med, men förvisso verkar så vara fallet för allehanda privatdeckare (se de sista allmänt).
Citera
2014-04-05, 12:39
Medlem
Greenskys avatar
På ett annat forum har Jon*s (*=a) Pr*tz (*=Y) skrivit något väldigt psykiskt sjukt nämligen:

"Jag kan härmed bestämt dementera att jag inte har med Helena Anderssons försvinnande att göra, samt att jag aldrig varit ett radarpar med P*r Ni**sen. Jag har där emot arbetat på samma fabrik som Per på 80-90 talet. Jag har heller aldrig varit intressant i fallet.

Jag har även väldigt starka alibi för natten i fråga. Jag visste knappt vem Helena var då hon inte ingick i min vänkrets, hon blev känd för mig först efter hennes försvinnande."

Det sjuka med detta inlägget av honom såvida det inte är ett troll som skrivit är att han på ren svenska erkänner inblandning i mordet på ett raffinerat sätt. Har han möjligen fått dåligt samvete men genom att indirekt öppet erkänna inblandning (utan att folk fattar) genom sitt inlägg kunnat lätta på sin börda eller typ sitt samvete?
Sedan undrar jag vad han menar med radarpar? Tydligen kunde han enligt uppgifter i tråden dra iväg med P*r dagen därpå för att vara borta ngn vecka/typ..
Vad är säkert alibi i hans fall?
Googlar man på hans namn dyker den här tråden upp ganska direkt så det borde ligga i hans intresse att försvara sig men kanske han är för dum i huvudet för att begripa sitt egna bästa...

mvh
Citera
2014-04-05, 16:02
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
På ett annat forum har Jon*s (*=a) Pr*tz (*=Y) skrivit något väldigt psykiskt sjukt nämligen:

"Jag kan härmed bestämt dementera ..........."

Jo, jag uppmärksammade också det för ett tag sedan (inlägg 7554). Han har uppenbarligen inte ändrat sedan dess.
Citera
2014-04-05, 18:48
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
För det första har jag redogjort för min berättelse för denna kväll.

Vad beträffande alibi, så finns det ingen grund till varför jag skulle behöva det. Har jag någonsin efter denna dag påkallat dig som alibi?
Sedan vad som surrats om denna kväll är ej relevant.
Då ej någon tid finns mellan avslutat samtal med taxiumgänget och uppgång till din lägenhet.
Alltsammans vet Polisen om och därför är det ej intresserade av dina uppgifter.

Ta en funderare VARFÖR det ej förhörde sig om dina påstådda iakttagelser.

Sedan är min fråga till dig hur du kopplar dina påståenden/ anklagelser till Helena fallet?

Avslutningsvis önskar även jag att du tog ett samtal med min ex. då du far med osanningar vad beträffar mig som kvinno misshandlare. Har även iakttagit andra skribenters slutsatser om att jag som person misshandlar mina flickvänner (observera plural).
Har på denna tråd för en längre tid sedan medgett att en örfil utdelades under vårt förhållande (exet). Denna var ej någon hård och utgav ej någon fysisk skada eller men. Så denna gång kan ej vittna om din påstådda utsaga. Sedan efter denna gång har aldrig till någon flickvän utdelats våld eller liknande. Så alla påståenden om det motsatta är en lögn och det vittnar alla mina flickvänner om.
Har aldrig sagt att du viljat ha mig som vittne efter den aktuella morgonen? Det jag säger är att min sambo och jag hörde att du ville ha mig som vittne för den natten, att till varje pris skulle jag vara ditt vittne att du varit med mig. Du tog tag i mig och skakade om mig . for runt i lägenheten och gapade, vad har jag gjort , gång på gång, .Har du glömt detta???. Hur jag kopplar detta till Helena fallet är uppenbart, Har du inte läst tråden vad jag skrivit. Har du svårt att ta till dig . Eller är det så att du förnekar dig själv. Kom gärna med något ordspråk som du brukar göra för att verka klyftig Frågan är vad fasiken skulle du upp till mig att göra?? Enda gången du kom var när du varit otrogen och lånade soffan , så när din sambo ringde och jag svarade, så frågade ditt x om du var där, sen drog du din historia för henne att du somnat på soffan, minst 4-5 gånger skedde detta. Hoppas hon ser detta och tar kontakt med mig. Sen kom ditt x upp till oss en gång . Talade med mitt x om hur du var, därav att hon drog till sin mamma i Göteborg, Hon fick gå med solglasögon, pga av en jäkla stor blåtira. ingen örfil där kan jag säga.Sen till alla som tror p.r var ett lamm som inte gjorde en fluga förnär, så fel. visst han var inte som jag, jag slogs jämt. har aldrig dolt det. Men kommer du ihåg den killen som var ljushårig, långt hår som sedan flyttade till Töreboda och blev ihop med AN.. OLO...ON. han råkade komma i mot din bil med sin cykel när vi stod parkerade på torget. Cykel flög åt helskotta och han fick en smäll av dig som hette duga. hela huven din blev nerblodad. Hoppas han ser detta och kan bekräfta. Sen när du fick ett fyllespel hemma hos dina föräldrar, slog sönder totalt hela köket. slängde ut din far i snön i morgonrock och vi åkte ditt för att kakla om köket, Ambulans tillkallades på platsen. Det har vi dig, Du som är oskyldig som ett lamm. Inbrott har du inte gjort många. Kanske max 2-3 med mig, Men sålt anabola och droger . det har vi gjort tillsammans så det rök om det. Jag gömmer mig inte för vem jag är eller vad, Jag är den jag är på gott och ont. Men sanning . det talar jag fasiken, Sen kan du gå vidare med ditt liv. Bara lämna det bakom dig. som inget har hänt. Glöm inte Helenas familj. Dom kommer aldrig fullt ut kunna gå vidare. KJAG VET ATT DU SITTER OCH LJUGER SOM EN TRAVHÄST TRAVAR. JAG VET ATT DU VILLE HA MIG SOM ALIBI FÖR DEN NATTEN, DET DU.... DET RÄCKER SATANS LÅNGT FÖR MIG.
Citera
2014-04-05, 18:52
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Jodå, förvisso förvisso.

Men du vet att ett rep i mörker kan lätt bli till en orm.

Det är så rätt. Man vet aldrig vilka hemligheter en person kan bära ... en smart persons bild kan vara mycket vilseledande. Ormen är sanningen, i ditt fall.
Citera
2014-04-05, 19:02
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Taxi togs från stan till Bråten där denna avslutades. För att där stanna för vidare samtal med varandra. Hur länge det pågick skall vara osagt men ändock en längre tid.
Därefter som vi bröt upp och hon gick till fots hem (villorna nedanför bråten). Gick jag upp till P.K.
Nu är det inte så att jag sitter med Polisen dokumentskåp här, så lite svårt att ge dig dessa uppgifterna.

Frågan är vad du skulle upp till mig att göra??? sen om det var j som bodde i radbyn som du åkte med , så behöver man inte gå igenom några buskar på min baksida, jag vet var hon bodde , då kommer man från servus som det hette, eller peters matnära, så gå igenom buskarna på min baksida låter helt galet, vet ingen heller som skadat sig så som du såg ut. Alla andra buskar runt omkring är alldeles för små. Enda gångerna du kom upp till mig på morgonen var när du satt på någon och ville låna soffan för att vänta till ditt x ringde, så du kunde säga att du somnat i soffan. Vilket inte var fallet denna gång. Vad fallet var denna gång . VET VI ALLA
Citera
2014-04-05, 19:21
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Kan du definiera "sargat skogstroll" för mig?

Hade en mycket trevlig arbetskompis, som var en väldigt duktig historie berättare/ berättare.

Vid ett tillfälle talade denne om att han hade stött på en katt som hade halva huvudet avslitet.
Lite senare kom denna katt förbi mig och till min förvåning hade den endast ett litet rivsår på huvudet.
Jag frågade varför denna utsaga om denna katt då det endast var ett litet rivsår.
Då han svarade att det lät lite roligare om man drog till lite extra.
TILLRÄCKLIGT FÖR ATT LÅNA EN TRÖJA AV MIG OCH TVÄTTA AV DIG I MITT KÖK, SEN SKITER VI I KATTEN OCH DINA HISTORIER, ALLT FÖR ATT UNDVIKA ETT RAKT OCH KONKRET SVAR, SER MER UT SOM MAN VILL DÖLJA SIG BAKOM DESSA FORMULERINGAR
Citera
2014-04-05, 19:24
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Frågan är vad du skulle upp till mig att göra??? sen om det var j som bodde i radbyn som du åkte med , så behöver man inte gå igenom några buskar på min baksida, jag vet var hon bodde , då kommer man från servus som det hette, eller peters matnära, så gå igenom buskarna på min baksida låter helt galet, vet ingen heller som skadat sig så som du såg ut. Alla andra buskar runt omkring är alldeles för små. Enda gångerna du kom upp till mig på morgonen var när du satt på någon och ville låna soffan för att vänta till ditt x ringde, så du kunde säga att du somnat i soffan. Vilket inte var fallet denna gång. Vad fallet var denna gång . VET VI ALLA

Vad fick dig att vänta 20 år med dessa uppgifter...... Ser inte problemet ring polisen tala om vad du vet och så får dom utreda om det ligger någon sanning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in