2014-04-04, 00:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag förfasas över att det är så många här på tråden som skulle acceptera att bli inlåsta i 14 år på den bevisning som finns.
Inte ens om KJ skulle erkänna räcker det om han inte samtidigt pekar ut brottplats och mordvapen, ja händelseförloppet.
Jag vill inte ha fler Sture Bergwall-offer, dessa anhöriga som återigen får bearbeta vem GM är till morden på sina kära. Grannen, mamman, pappan, syster, bror, kompis m fl. eller en helt random person? Vem gjorde det? Dessa mördare går lösa pga Sture och ett lättköpt rättstänk.

Det är inte jämförbart. Det fanns en mängd saker som talade emot att Bergwall var inblandad i de mord han erkände, medan det här inte finns något alls som talar emot att alla de indicier som pekar på Johanssons skuld innebär att han är mördaren. Vad som på sin höjd finns är en rimlig alternativ gärningsman utgående från motiv, men absolut inget konkret som talar för att det skulle kunna vara så, däremot ett alibi som talar emot.
Citera
2014-04-04, 00:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
...Hela familjen är etablerad där, med hus, sommarstuga, bilar och stadiga jobb...

Far, mor och yngste sonen har inte längre några registrerade bilar på sin gemensamma adress. Däremot har KJ, som numera är skriven där, kvar sin bil samt mopeden.
Citera
2014-04-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Men om hon hade varit påklädd så borde det funnits klädesfibrer i såren. Susan Sprogoe-Jakobsen hittade flera spår men inte ett enda sådant.

Jo men detta med fiber i såren är ju ett antagande, som jag själv kan tycka att det nog kan ligga något i. Har i inlägg (för länge sen) resonerat om det och framfört åsikten att ett tillhygge med C el D-formad spets borde tendera att föra med sig mer klädspår jämfört med ett normalt knivblad.

Påpekas bör även att frågan om VB hade kläder på sig inte ställdes till SSJ el DL under huf. Skrev tidigare om det: "Ja detta om vad avsaknad av klädfiber i såren kan betyda vore ju bra att kunna få utrett men det faktum att man i TR, då DL hördes, diskuterade hur kläder kan stoppa upp blödning etc och att det inte alls i det sammanhanget nämndes något om att VB "borde" ha varit naken tycker inte jag tyder på att hon måste ha varit naken."
Citera
2014-04-04, 00:47
Medlem
[quote=OY|48232812]Kalla mig inte för ingen är du snäll, jag är någon.

Jag har postat om bl a. familjens avfallsrutiner som jag finner märkliga. Sök i min posthistorik och du skall finna.[/QUOTE

Jodå, jag minns det, men sen har det varit tyst om detta, eller hur? Även majk69 har sina misstankar vad jag förstår, men i övrigt är det ganska tyst. Det handlar ju mest om karatesnubben, planterade spår, Schlangen och gud vet vad.

Troligen får vi kanske aldrig veta hur det har gått till, för jag tror inte KJ kommer att glappa på farsan. No ,no.

Att KJ är skyldig till mordet är jag helt övertygad om, liksom TR, men jag är ytterst tveksam till att han skulle ha klarat av städningen själv.
Citera
2014-04-04, 00:47
Bannlyst
Citat:
En sak jag verkligen undrar över i den här tråden är varför ingen, eller väldigt få, verkligen tar upp frågan om JJ:s ev inblandning i det hela? Som medhjälpare att städa upp?

Är det helt otänkbart att en pappa skulle göra nåt sånt för sin son? För mig är det inte alls otänkbart. Boden är ett litet samhälle där alla känner alla. Hela familjen är etablerad där, med hus, sommarstuga, bilar och stadiga jobb. Men så finns den här underlige kurren i familjen. Som bröderna knappt vill umgås med. Som pappan får sopa upp efter, bana väg för, år efter år. Allt för att hålla det inom familjen. Få det att verka normalt.

Troligen vet familjen att det inte står rätt till i skallen på KJ. T.o.m mamman säger i förhör "hans sjukdom". Inte hans " funktionshinder". De betraktar honom alltså som sjuk.

Jag tror att åklagarna har helt rätt vad gäller hans hund. Och att JJ hjälpte till att städa upp efter den.
Sen var det dags igen. Nu var det en människa.

Hur JJ resonerar och tänker vet inte jag. Men jag är fullt övertygad om att han kan ha hjälpt KJ att städa undan även den här gången.

DNA:t på VB:s vrist kan lika gärna ha varit JJ:s som KJ:s. Det är däremot fullständigt osannolikt att det kan röra sig om DNA från karatetränaren. Eller andra random personer som figurerar i den här tråden.

Den här KJ är en fullständig knäppskalle. Mordet handlar varken om svartsjuka, våldtäktsförsök eller nåt liknande. Det handlar om en totalt skruvad individs gärningar.

Klart han inte tänker öppna käften och skvallra om farsan. Det har han lärt sig också under åren.

En orsak är att de flesta som skriver här är inne på en alternativ GM, finner sig inte i det enkla att det faktiskt är som det ser ut...att knäppgöken Kristoffer Johansson har mördat och styckat VB bara för att säkringen gick. Att JJ har städat som alltid efter sin son är inget att skriva om.
Citera
2014-04-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
En orsak är att de flesta som skriver här är inne på en alternativ GM, finner sig inte i det enkla att det faktiskt är som det ser ut...att knäppgöken Kristoffer Johansson har mördat och styckat VB bara för att säkringen gick. Att JJ har städat som alltid efter sin son är inget att skriva om.

Nej, det är väl kanske för uppenbart...
Citera
2014-04-04, 00:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Vems DNA var det på andra benet?
Citera
2014-04-04, 00:50
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I samband med KJ:s kroppsbesiktning stannade vågen på 77 kilo. Han har lagt på sig åtskilligt sen dess.

Kan du vara snäll att ange sido nummer i FUP där du hittade den uppgiften

FUP 1570 säger KJ själv att han väger 65 kilo.
Citera
2014-04-04, 00:55
Moderator
OYs avatar
Vittnet såg en skäggig person stänga sovrumsfönstret direkt efter skriken, hade KJ TV i sovrummet? Stod balkongdörren öppen, annars så bör det inte vara skrik från TV:n som hördes, kom just att tänka på det.
Citera
2014-04-04, 00:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
En sak jag verkligen undrar över i den här tråden är varför ingen, eller väldigt få, verkligen tar upp frågan om JJ:s ev inblandning i det hela? Som medhjälpare att städa upp?

Är det helt otänkbart att en pappa skulle göra nåt sånt för sin son? För mig är det inte alls otänkbart. Boden är ett litet samhälle där alla känner alla. Hela familjen är etablerad där, med hus, sommarstuga, bilar och stadiga jobb. Men så finns den här underlige kurren i familjen. Som bröderna knappt vill umgås med. Som pappan får sopa upp efter, bana väg för, år efter år. Allt för att hålla det inom familjen. Få det att verka normalt.

Troligen vet familjen att det inte står rätt till i skallen på KJ. T.o.m mamman säger i förhör "hans sjukdom". Inte hans " funktionshinder". De betraktar honom alltså som sjuk.

Jag tror att åklagarna har helt rätt vad gäller hans hund. Och att JJ hjälpte till att städa upp efter den.
Sen var det dags igen. Nu var det en människa.

Hur JJ resonerar och tänker vet inte jag. Men jag är fullt övertygad om att han kan ha hjälpt KJ att städa undan även den här gången.

DNA:t på VB:s vrist kan lika gärna ha varit JJ:s som KJ:s. Det är däremot fullständigt osannolikt att det kan röra sig om DNA från karatetränaren. Eller andra random personer som figurerar i den här tråden.

Den här KJ är en fullständig knäppskalle. Mordet handlar varken om svartsjuka, våldtäktsförsök eller nåt liknande. Det handlar om en totalt skruvad individs gärningar.

Klart han inte tänker öppna käften och skvallra om farsan. Det har han lärt sig också under åren.

Mamman drar felaktigt likhetstecken mellan KJ:s personlighetsstörning (psykopati), bisarra intressen - och sjukdom. KJ är inte sjuk, bara våldsfixerad och fascinerad av allt som har med militärt våld att göra. Jag tror att vad Vatchareeya råkade ut för bottnar i det.
Citera
2014-04-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Nej, det är väl kanske för uppenbart...

Samma med vad BUP journalerna innehåller, ingen här verkar finna det intressant heller. För där står varför till och med föräldrarna ville ha hjälp. Men inte så underligt kanske, då klarnar bilden för alla (nästan) att steget från "hyss" i unga år inte är långt till att mörda och skända en människa.
Citera
2014-04-04, 01:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vittnet såg en skäggig person stänga sovrumsfönstret direkt efter skriken, hade KJ TV i sovrummet? Stod balkongdörren öppen, annars så bör det inte vara skrik från TV:n som hördes, kom just att tänka på det.

Grannen satt på balkongen under kvällen och hörde några samtala i normal volym från KJ:s, så balkongdörren var öppen tidigare på kvällen iaf.

Tyvärr har vi ju serien som börjar med två dödsskrik och sen tystnad, dessutom ishockeymatch där Sverige gjorde mål 3 ggr. Tiderna finns bakåt i tråden.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-04-04 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in