2014-04-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har KJ någonsin med ett ord nämnt att VB skulle ha haft med sig någon tejp hem till honom? - Det är mer troligt att KJ använt tejprullen vid emballering och då inte tänkt på att VB:s DNA kunnat fastna på rullen. Efter denna emballering har han använt en bit av tejpen till något annat.

Har kj sagt att han använt tejpen på vb. Har polisen kunnat bevisa att kj har använt tejpen?

Om han gjort så hade spår funnits. Som han säger själv, han biter av delarna.

Det är dnaspår från vb på insidan av rullen. Det mest troliga är att hon använt tejpen till sin skadade tå.
Citera
2014-04-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vet inte om fotot är dimmat bara i FUP eller om åklagare/advokater har riktiga bilder. Varför man låser in avgjutningen på SKL förstår då inte jag.
Undanhållande av bevis blir väl rubriken på det brottet.

Tjänstefel nummer 6
Citera
2014-04-03, 19:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Helt enig, och jag frågar bara; får polisen värkligen gjöra så???

Vanligt i Sovjetunionen och Norrland är ju också rött.
Citera
2014-04-03, 19:06
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har kj sagt att han använt tejpen på vb. Har polisen kunnat bevisa att kj har använt tejpen?

Om han gjort så hade spår funnits. Som han säger själv, han biter av delarna.

Det är dnaspår från vb på insidan av rullen. Det mest troliga är att hon använt tejpen till sin skadade tå.

Jag lämnar det andra därhän, men att KJ uppger att han biter av tejp är väl inte så mycket till argument i sammanhanget.
Citera
2014-04-03, 19:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Finns en förälder som gjort/gör ALLT för sin son, och tas om hand?...-JAG fixar det där...-JAG löser det och sopar upp som JAG alltid gjort.

Det är möjligt att du känner familjen och har en insyn vi andra inte har, men KROPPSDELAR?
Citera
2014-04-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag har svårt att se att de skulle kunna lista ut om det är från samma tejprulle. Tejpen töjer sig och då deformeras form och struktur till del vilket torde göra det mycket svårt att kunna matcha tejpen som återfanns i VB hår mot tejprullen - tror jag.

Tro mig att de verkligen försökt. De har ju lyckats sätta ihop delarna till en del som är 220 cm lång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vore inte det som att låta fan tolka bibeln? Är väl nog illa hur FUP tolkats här och hur många som hängts ut utan anledning. Med slasken offentlig kommer ju alla som hörts i fallet och hela boden misstänkas här.
Om nu denna tråds skribenter representerar fan så håller jag med dig. Å andra sidan så begränsas fb möjligheter att tolka händelser i fallet VB genom tingsrättens omfång i FUP och vad som kommer ut i press. Respekt åt alla oskyldiga, det är onödigt att hänga ut dem, men lite nyfiken är man allt. En sak som hade varit intressant, som faller under samma dilemma, är att kartlägga mobiltrafik och positioner på ett urval av dem som figuerar i denna tråd för att exempelvis se vilka som varit på samma ställe vid samma tidpunkter. Inte heller detta finna att tillgå, och så ska det vara, men... Det hade varit intressant att studera. En uppgift för polis och utredare att genomföra i en seriös utredning.
Citera
Medlem
highfives avatar
Tänker på detta med bommen, luckan och Mjösjöberget. Den teorin innebär att bil har använts. Cyklar och mopeder tar sig förbi bommen. Hade cykel/moped och ryggsäckar använts så hade det bara varit att åka dit.
Citera
2014-04-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Herregud min skapare!!! Jag anade detta hela tiden.
Polisen sitter och beskriver för vittnet hur han ska rita.

Nu är fan måttet rågat.

Tjänstefel nr 7
Citera
2014-04-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tänker på detta med bommen, luckan och Mjösjöberget. Den teorin innebär att bil har använts. Cyklar och mopeder tar sig förbi bommen. Hade cykel/moped och ryggsäckar använts så hade det bara varit att åka dit.
KJ förklaring kan även vara ett uttryck för att dölja en handling i just detta område.
Citera
2014-04-03, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I dommen står det ju ett direkt osannt påstående:

Dommen sidan 15:

Tejpen i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från
tejprullen i bostaden.

Här i dommen påstår dom att tejpen hittad på VB ÄR från tejprullen i KJs bostad, men i FUP skriver teknikerna som undersökt tejperna att man INTE kan fastställa att Tejpen i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från tejprullen i bostaden.

Fårdom värkligen gjöra såhär ???!!!

Vittnade samma tekniker i TR? I så fall är det väl det som gäller och används i domen även om det står något annat i FUP?
Citera
2014-04-03, 19:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
KJ förklaring kan även vara ett uttryck för att dölja en handling i just detta område.
Jo men det är många som tror att gm gått, cyklat med någon jävla ryggsäck i området. Jag har skrivit att gm kört bil till fp2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in