2014-04-03, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Menar du att det var en sexchatt med fria fantasier ?
Där har du rätt, men diskuterade "utökad" BDSM där man tar kontrollen över andra genom metoder som sträcker sig utanför sängkammaren.

Och du har dragit slutsatsen att då kom MJ att tänka på barnmisshandeln hon själv deltog i och skulle då utpressat FS med hjälp av foton där hon själv deltar.
För att förtydliga detta använder MJ uttryck i plural "vissa män" som hon skulle utpressat eg. är bara FS.

Tycker du det går ihop ?

Du har inte bevisat att Marina utpressade män med hjälp av nakenfoton. Du vet inte ens om det var nakenfoton. Marina kan ha berättat om hur hon fick fs foglig, dvs sluta misshandla sina barn med hjälp av de fotografier som fanns av händelserna. Hon skulle använda dessa om han fortsatte.

Jag påstår inte att jag har rätt men du tar för givet att det handlar om nakenfoton och utpressning som polisen borde ha tittat på. Lågt! Det är bara dina fantasier och ingenting annat.
Citera
2014-04-03, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Du har inte bevisat att Marina utpressade män med hjälp av nakenfoton. Du vet inte ens om det var nakenfoton. Marina kan ha berättat om hur hon fick fs foglig, dvs sluta misshandla sina barn med hjälp av de fotografier som fanns av händelserna. Hon skulle använda dessa om han fortsatte.

Jag påstår inte att jag har rätt men du tar för givet att det handlar om nakenfoton och utpressning som polisen borde ha tittat på. Lågt! Det är bara dina fantasier och ingenting annat.

När inträffade chatten ?
Citera
2014-04-03, 11:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Jag hoppas att det inte är som du säger. För det vore fruktansvärt om det var hennes "lösning" på att få slut på misshandel av barn. Det finns ju betydligt bättre vägar att gå.
Citera
2014-04-03, 11:56
Bannlyst
Citat:
När inträffade chatten ?

Måste jag berätta en gång till att jag inte har fup just nu? När inträffade chatten? Det är väl enklare att du berättar? Är det allt du har att komma med? När ska du bevisa att det handlade om nakenbilder?
Citera
2014-04-03, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag hoppas att det inte är som du säger. För det vore fruktansvärt om det var hennes "lösning" på att få slut på misshandel av barn. Det finns ju betydligt bättre vägar att gå.

Vadå fruktansvärt? Det var skitbra gjort om det nu var så det gick till. Både Marina och barnen var rädda för fs. Att ta bilder på misshandeln och lämna dem till rätten är också skitbra. Istället för att anmäla fs gjorde hon det näst bästa att förhindra honom att fortsätta misshandeln genom att neka honom att ha dem hemma hos henne.
Citera
2014-04-03, 12:02
Bannlyst
Citat:
Måste jag berätta en gång till att jag inte har fup just nu? När inträffade chatten? Det är väl enklare att du berättar? Är det allt du har att komma med? När ska du bevisa att det handlade om nakenbilder?

Nu får du lugna ner dig, eftersom du sagt att du hittar på allteftersom med eget huvud så måste du själv ta del av faktan - det jag säger går inte att lita på säger du ju.

Vi har konstaterat att det var en sexchatt om utökad BDSM-kontroll. OK ?

Kan du nu svara på när denna chatt inträffade ?
Om inte nu så får du återkomma när du kommit hem och läst - så fortsätter vi då tycker jag.

När vi rett ut faktan så skall jag berätta om nakenfotona.
Citera
2014-04-03, 12:06
Bannlyst
Citat:
Vadå fruktansvärt? Det var skitbra gjort om det nu var så det gick till. Både Marina och barnen var rädda för fs. Att ta bilder på misshandeln och lämna dem till rätten är också skitbra. Istället för att anmäla fs gjorde hon det näst bästa att förhindra honom att fortsätta misshandeln genom att neka honom att ha dem hemma hos henne.

Om det gick till så, så är väl min fråga befogad:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Eller kunde MJ enbart utpressa FS ?
Citera
2014-04-03, 12:09
Bannlyst
Citat:

Var inte barnen rädda för MJ ?
Citat:
För ca 2 år sedan anmälde Fredriks barn Marina för misshandel mot dem.
Marina friades i TR – familjen visste om detta.
Ärendet överklagades och hamnade i HR –familjen visste inget om detta och fick inget veta
förrän nu i maj då Marina berättade att hon friats även i HR.
Citera
2014-04-03, 12:10
Medlem
Kallixs avatar
Nu ska Fredrik överklaga

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5827455
Citera
2014-04-03, 12:10
Bannlyst
Citat:
Nu får du lugna ner dig, eftersom du sagt att du hittar på allteftersom med eget huvud så måste du själv ta del av faktan - det jag säger går inte att lita på säger du ju.

Vi har konstaterat att det var en sexchatt om utökad BDSM-kontroll. OK ?

Kan du nu svara på när denna chatt inträffade ?
Om inte nu så får du återkomma när du kommit hem och läst - så fortsätter vi då tycker jag.

När vi rett ut faktan så skall jag berätta om nakenfotona.

Du har alltså ingen fakta. Du har inget som styrker din fantasi att det var nakenfoton och att Marina verkligen använde dessa för utpressning. Det går inte att hindra dig från att sprida ut lögner om Marina men du får räkna med motstånd. Din trovärdighet är nästan sämre än fs.
Citera
2014-04-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nu ska Fredrik överklaga

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5827455

Citat:
Michael Hansson säger att det rör sig om att hovrätten utgår från att Marina blev skjuten när hon låg i sin säng och att hovrätten konstaterar att det måste vara samma person som har att ansvar för Marinas död som också har gömt undan henne.

Jag förstår inte hur de tänker här?

Att det är bevisat att han gömt undan henne men att någon Mollgan skulle varit på plats och dödat henne innan FS rullade in henne i madrassen osv.???
Citera
2014-04-03, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Jag förstår inte hur de tänker här?

Att det är bevisat att han gömt undan henne men att någon Mollgan skulle varit på plats och dödat henne innan FS rullade in henne i madrassen osv.???

Det låter väldigt konstigt. Han som var så himla glad över det låga straffet. fs vill kanske erkänna att han var den som gömde henne efter att Mollgan skjutit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in