Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Men om ni nu är så många fina goa glada genuina supportrar, och våldsverkarna bara är en liten handfull idioter, varför ingriper ni inte när ni ser vad som sker? Ni låter upploppsmakarna ta över er stad, er arena, er fina fotbollskultur. Visa för fan lite kurage och ingrip. Hur i helvete kan en människa ligga på öppen gata och bli trampad och stampad på med ett myller av människor runtomkring, alla myllrande kan inte vara huliganer, de är ju bara en liten obetydlig klick som gör skit för alla andra.
Nä, jag tror inte på det där skitsnacket längre. Fega kräk är ni som inte nyttjar nödvärnsrätten när det väl gäller. Smälla grannen på käften kan folk göra när han stör, men när en medmänniska attackeras på öppen gata springer ni och gömmer er i gamla tanters trappuppgångar.
Sedan heter det att någon måste ta ansvar. Ja, ni, ni som påstår er värna en fina fotbollskultur, försvara den och skjut inte över ansvaret på alla oss andra som inte hade gråtit om fotboll totalförbjöds.
Hörredu... jag hatar fotboll

Vete fan om jag skulle gå på en match om jag så fick betalt.
Så definitivt ingen supporter av vare sig det ena eller andra. Jag reagerar på ditt blinda och oresonliga hatbudskap som är precis den mentaliteten som orsakar sådant här.
Du känner mig inte dessutom och jag kan informera dig om att jag en gång fått näsbenet brutet för att jag ingripit i en misshandel, snudd på blivit dränkt en annan gång i samma situation, ingripit i en våldtäkt och fan vet hur mycket liknande saker - jag är den siste människan på denna jord som skulle stå bredvid om någon annan far illa - jag dör hellre själv. Kan tillägga att jag är 1,66 och tjej.
Jag ÖNSKAR att jag hade varit där. Då hade han kanske inte dött. Eller så hade jag också dött, men det vore skit samma, bara någon gör något. Så föreläs inte om civilkurage för mig.
Det var inte det handlade om. Det handlade om ditt juvenila sätt att dra alla över en kam.