2014-03-31, 19:07
Medlem
Brutalochsnellhahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Antagligen är det så helt enkelt att BO har misstagits för att vara någon inom DFG. Firmorna brukar som regel inte attackera julgranar.
Ja, BO har ju ett utseende som är vanligt förekommande i firma miljöer.
Citera
2014-03-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
I brist på GM bør vi ju kunna identifiera dessa personer som ju åtminstone deltog i våldet och bidrog till den hatiska stæmningen den dagen.

Alla på bilden kommer att vara outade innan 2400 tror jag.

Varför outa folk på en bild av folk som bara står där? Vafan har dom med dödsmisshandlen och göra? Förövrigt en barndomsvän i mitten utan maskering som inte ens var i närheten av dödsmisshandlen, ge fan i outa folk på det sättet utan några bevis.. Skärpning nu va?
Senast redigerad av Pojken1987 2014-03-31 kl. 19:12.
Citera
2014-03-31, 19:10
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Jag känner igen honom, har sett den personen i fråga med samma jacka, även kroppsbyggnaden tyder på den personen,ansiktet (näsan och resten av ansiktet som syns) dock är jag försiktig med att lägga ut namn och fb sida.
Är det killen här till höger i bild?

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1528610_598746856865330_1146401537_n.jpg
Citera
Medlem
124512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
D*** B**** ?

Detta namn som även outats innan i tråden har ingenting med händelsen att göra.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gstarman
Vad grundar du att han var onykter? Källa på det?

På det här:

Ursprungligen postat av OY
Citat:
Vet du det eller gissar du? Varför gick han inte med alla de andra då, varför tog han HIF:s marschväg om han var en sån där genuin supporter som bara vill uppleva en folkfest. Vad gjorde han vid Kärnan? Han utsatte sig för en stor risk genom att ta den vägen och dessutom uppehålla sig på den platsen.

bajsola
Citat:
Jag är nära bekant med ett ögonvittne (också Djurgårdare) och det var ett gäng som var på väg till matchen efter att (av olika anledningar) missat den stora marschen. I mina vänners fall var anledningen "Bara en öl till". Kom ihåg att det var 5000 djurgårdare på plats, en stor del bevittnade våld i någon form men ytterst få var direkt delaktiga.
Citera
2014-03-31, 19:11
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
Kom till Helsingborg 14:00 och då såg jag Helsingborgs yngre utanför arenan, väl inne på arenan såg jag topp killarna från Frontline så detta sjuka överfall tror jag inte gjort av Helsingborgs firmor. Finns folk som kallas kickers eller yngre folk som vill och som ser sin chans att visa sig. Det rånas o slås ner folk dagligen, denna gång var det en supporter. Säger inte att det var så men kan varit några idioter som när båda tågen gick såg kickergänget sin chans.

Har otroligt svårt att se att GM skulle vara en random supporter som inte är medlem i någon organiserad supportergrupp. Förmodligen är det någon firmagrabb, ultrasmedlem eller kickersgrabb som druckit mycket, snortat lite koks samt missbrukar bola och då tror han e kung av världen. För dessq grabbar är tjackpundare. Den som säger annat har ingen koll. Dessa grabbar har grovt psykiska problem.

Sen är jag intresserad på hur polisen kunde missa att spärra av områden där DIFs marsch gick? I Stockholm så är de snutat överallt vid derbyn och andra supportertåg. Man tycker ju att polisen borde gått i täten, sidan och i ryggen av tåget.
Citera
2014-03-31, 19:12
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Noterar för mig själv att det är fler än Z**r som har tagit bort sin facebook sida och då menar jag sådana som har uttalat sig mycket hatiskt inför gårdagens match.
Som det har skrivits om tidigare i tråden så har det inte med något att göra ifall någon tar bort sin facebook. När den väl läggs upp på ett offentligt forum så finns det säkerligen 10 eller fler personer som skickar hotbrev till den dom tror är GM, där med så tar folk bort deras facebook även om dom är oskyldiga eller ej.
Citera
2014-03-31, 19:13
Medlem
usmccs avatar
Citat:
På det här:

bajsola

Har redan förklarats med att BO ville undvika stök och därmed gick i ryggen av tåget. Inga konstigheter. BO är familjefar, noll intresserad av våld och har bara kärlek för DIF. Tror du han vill stångas bland massa hormonstinna tonåringar som skriker o har sig i tåget?
Citera
2014-03-31, 19:14
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
D*** B**** ?

Nej, den personen du nämnde var inte på matchen eller på stan för den delen. R***mus Al**** L***.
Citera
2014-03-31, 19:14
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Varför outa folk på en bild av folk som bara står där? Vafan har dom med dödsmisshandlen och göra? Förövrigt en barndomsvän i mitten utan maskering som inte ens var i närheten av dödsmisshandlen, ge fan i outa folk på det sättet utan några bevis.. Skärpning nu va?

Sluta tramsa lille pojk. Personerna på bilden stod och hetsade och bidrog till det hypade hatet den dagen som i sin tur resulterade i att en person misshandlades till döds.. Ingen oskyldig som drabbas med andra ord.
Citera
2014-03-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Antagligen är det så helt enkelt att BO har misstagits för att vara någon inom DFG. Firmorna brukar som regel inte attackera julgranar.

Nej, och firmorna brukar inte klä sig som julgranar så varför skulle dom då missta honom för att vara någon i DFG?
Citera
2014-03-31, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Har redan förklarats med att BO ville undvika stök och därmed gick i ryggen av tåget. Inga konstigheter. BO är familjefar, noll intresserad av våld och har bara kärlek för DIF. Tror du han vill stångas bland massa hormonstinna tonåringar som skriker o har sig i tåget?

Skulle det faktum att han har barn utgöra ett alibi menar du? Nej, jag tror inte det om den här mannen, med stor sannolikhet en helyllepappa, dock så vet jag inte hur det faktiskt förhöll sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in