2014-03-31, 12:17
Medlem
Skulle inte förvåna mig om någon av gärningsmännen är bekant med, eller bär på spår av vissa element från Cederholmssläktens DNA.
Citera
2014-03-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
En man medtagen till station igår kväll och delgiven misstanke om dråp.
Mannen släpptes effter förhör,enligt polisens presskonferens på aftonbladet tv
Hmm,släpper man nån som är misstänkt för ett sånt grovt brott?

Finns det ingen flyktrisk, risk för fortsatt brott, försvårning av utredning så kan man släppas, ja.

Eller så släpper man honom strategiskt för att han ska gå till den riktige MT
Citera
2014-03-31, 12:19
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, jag ville bara veta om du hade förstahandsuppgifter om Z**r, men du har alltså inte varit där och sett honom själv?

Inga förstahandsuppgifter, jag säger bara vad som sagts i tråden, och jag anser att man är oskyldig tills motsatsen bevisas, därför ej sprida någons namn. Att ett par användare säger sig ha sett killen vid tiden för brottet anser jag vara starkt talande för att inte hänga ut han. Visst kan dom ljuga och backa upp han, men jag litar mer på dom just nu, för de som hävdar att han är GM har INGA belägg för det
Citera
2014-03-31, 12:19
Awaiting Email Confirmation
Tittat på aftonbladet tv där en polis-presstaleskvinna säger att det inte finns kameraövervakning precis där. Men massvis runt om.
Dom hade en misstänkt inne på förhör men släppte han. Om han fortfarande är misstänkt eller inte sas inte.

Det hade väl vart bäst med vittneskonfrontation (svårt ord att stava) för att se om flera kan identifiera om det var han eller inte direkt tycker jag.

Sen fattar jag inte hur rånarluva kan vara tillåtet. Som man ser på bilderna med djurgårdare att poliserna ser. Dom ser säkert flera andra också. Är det lagligt att springa runt på stan med rånarluva? Och dessutom skrika och hetsa. Hade en ensam galning gjort det så hade han fått ett skott i pannan.
Senast redigerad av ett23fyra 2014-03-31 kl. 12:25.
Citera
2014-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Tittat på aftonbladet tv där en polis-presstaleskvinna säger att det inte finns kameraövervakning precis där. Men massvis runt om.
Dom hade en misstänkt inne på förhör men släppte han. Om han fortfarande är misstänkt eller inte sas inte.

Det hade väl vart bäst med vittneskonfrontation (svårt ord att stava) för att se om flera kan identifiera om det var han eller inte direkt tycker jag.

Med tanke på att det ska ha funnits flera vittnen, men ingen har kunnat ge ett tydligt signalement gör ju en vittneskonfrontation rätt så onödig eller ?
Mest troligt har man använt maskering...
Om man inte gjort det så borde en viss Z*ar som återkommande nämnts i tråden vara lätt att identifiera med tanke på tatueringen på kinden.

Själv ställer jag mig också frågande till om det verkligen är han då han uppenbarligen setts av flera personer på Olympia vid tiden för dådet!
(Inga egna iakttagelser, mest vad som skrivits i tråden!)
Citera
2014-03-31, 12:27
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Inga förstahandsuppgifter, jag säger bara vad som sagts i tråden, och jag anser att man är oskyldig tills motsatsen bevisas, därför ej sprida någons namn. Att ett par användare säger sig ha sett killen vid tiden för brottet anser jag vara starkt talande för att inte hänga ut han. Visst kan dom ljuga och backa upp han, men jag litar mer på dom just nu, för de som hävdar att han är GM har INGA belägg för det

Fast nu ligger ju inte brottsplatsen speciellt långt bort ifrån Olympia. Eftersom han verkar vara vältränad så skulle han ju kunna springa den sträckan på 1-2 minuter.
Citera
2014-03-31, 12:28
Medlem
[quote=chrisemil|
Själv ställer jag mig också frågande till om det verkligen är han då han uppenbarligen setts av flera personer på Olympia vid tiden för dådet!
(Inga egna iakttagelser, mest vad som skrivits i tråden!)[/QUOTE]

Sen kan ju Olympias kameror ganska enkelt "bekräfta" att han faktiskt var på Olympia vid tidpunkten.
Citera
2014-03-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Om han var på plats vid tidpunkten för brottet är det ju ypperligt läge att ge sig tillkänna och bevisa sin "oskyldighet". Även om han kanske inte utfört dådet så lär han veta vem det var.

Så det finns inget att dölja eller hålla igen här. Det viktigaste är att den som släckt ett liv åker fast. Det får gå på bekostnad av andras bekvämlighet. Ut med namn!
Citera
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Vanlig. Står i varenda tidning....

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis allt talar för att det var en vanlig supporter. En inbiten sådan, men ingen grabb.

Tråkigt, onödigt.
Förvärrar och eskalerar allting, både mellan polis och supportar och mer hat mellan klubbarna.
Citera
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra

Sen fattar jag inte hur rånarluva kan vara tillåtet. Som man ser på bilderna med djurgårdare att poliserna ser. Dom ser säkert flera andra också. Är det lagligt att springa runt på stan med rånarluva? Och dessutom skrika och hetsa. Hade en ensam galning gjort det så hade han fått ett skott i pannan.

Han är fortfarande misstänkt om jag fatta allt rätt.

Sen ang. rånarluva, man får inte ha det egentligen. Vi har maskeringsförbud för vissa fall i Sverige. "Detta förbud gäller endast om det förekommer störningar av den allmänna ordningen vid demonstrationer, eller om det finns en omedelbar fara för sådana störningar."
Citera
2014-03-31, 12:30
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artavazd
Inget konstigt alls att ta den vägen som bortasupporter. Brukar själv gå det hållet för att slippa bli vallad som ett får, omgiven av bengalrök och de förbannade smällarna, vilket sannolikt är mindre attraktivt för en fotbollsintresserad medelålders man. Förmodligen bodde han på något av hotellen inne i centrum. Blir närmsta vägen då.

Är också osäker på om det här är direkt huliganrelaterat. Tillvägagångssättet känns väldigt personligt. Kan de ha varit ute efter någon och lite lagom påtända tagit fel person? Eller har BO sagt något olämpligt till fel sociopat? I utkanten av varje huliganfirma brukar det finnas ett mindre antal rena psykfall. Har för mig att Frontline har en del spån, som är portade på Olympia. De är inte främmande för att ligga i bakhåll för eftersläntrare när HIF möter MFF.

Eller så är det som någon påpekade bara ett gäng idioter helt orelaterat till HIF som irriterat sig på att "deras" stad varit invaderad och bara tagit ut sitt behov av våldskickar på första bästa som varit lätt att identifiera som "inte-härifrån".

Sorgligt hur som helst. RIP.

RIP ! hoppas alla respekterar tysta minuten ikväll på kompisarenan..
Forza Blåvitt!

ps Frontline kanske var frustrerade efter att ha "tvingats" fega ut mot WM
Citera
2014-03-31, 12:30
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Fast nu ligger ju inte brottsplatsen speciellt långt bort ifrån Olympia. Eftersom han verkar vara vältränad så skulle han ju kunna springa den sträckan på 1-2 minuter.

Brottsplatsen ligger hyffsat nära, ca 650-700 meter därifrån, men varför misstänker du just denna Z***? ge mig ett antydan till bevis på att han kan varit på platsen?

Jag säger alltså inte att killen är oskyldig, jag försöker ej försvara någon, men anklagar man en person för ett såpass grovt brott så ska man fan ha belägg för det
Senast redigerad av Skullhead 2014-03-31 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in