2014-03-28, 23:28
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur tänkte du där?

Vi har en 50-årig man och en naiv 20-årig tjej som - utifrån alla uttalanden jag läst - troligen har en NPF-störning. Han utnyttjar henne.

Du tycker det är helt OK, eller ?

Vad vi personligen tycker om deras relation och ålderskillnad tillför väl varken det ena eller det andra i tråden?
Citera
2014-03-28, 23:31
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag uttalar mig inte om min träffsäkerhet i historiskt framförda teorier - rätt/fel - om något jag inte har facit på, men facit överensstämmer oftast med min teori på områden jag känner till - jag går sällan eller aldrig in i diskussioner om jag inte är tillräckligt klar över att jag har rätt. Om min teori överensstämmer med verkligheten i det här fallet (om verkligheten/sanningen uppdagas) återstår ju att se. Men för Vatchareeyas skull hoppas jag att jag har fel - den här gången.
Det jag menar är att så länge du inte fått bekräftat att du har rätt så beror det ju enligt dig på att sanningen inte har kommit fram ännu. Facit dyker ju inte upp förrän du fått bekräftat att du har rätt. Du kommer ju inte att erkänna för dig själv att du hade fel även om KJ blir dömd även i HR. Så det finns ju inget scenario där du erkänner att du hade fel. Och då är det ju inte så konstigt om du kommer fram till slutsatsen att du sällan har fel.
Citera
2014-03-28, 23:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Inte? Men i övrigt så är det ett vanligt förekommande fenomen hos många 50 åringar...en del kallar det "gubbsjuka"

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är information från FUP som visar att WL MYCKET VÄL viste om hur KJ mistänkte MB för att ha mördat VB, och ändå har WL inte sagt någonting als till KJ om att han (WL) haft kontakt med MB den 1 Maj, 2013, altså bara 3 dagar innan hans kompis tjej VB försvinner spårlöst, inte heller säger WL något om detta till KJ när VB hittas död!

VARFÖR???

MYCKET MYCKET MÄRKLIGT!

FUP 1307 Förhör den 26 Maj, 2013 med KJs kompis WL :

WL tillfrågades om vad han tror har hänt Vatchareeya. WL uppgav att han

tänkt att i Boden kan man inte bara försvinna, antingen har hon blivit kidnappad eller så har

hon tagit livet av sig.

Vidare uppgav WL att han förstår att det inte ser bra ut för KJ, med det menar han att

KJ var den sista personen som såg Vatchareeya i livet. KJ har berättat för WL att

Vatchareeya var hemma hos honom, när Vatchareeya ville gå hem erbjöd KJ henne skjuts

men hon ville inte åka med honom eftersom han hade druckit en öl. WL har hört av

RK att en stund efter Vatchareeya hade gått tog KJ bilen och for ut, WL

tror att KJ åkte till sin brorsa. WL uppgav att när polisen tog KJs mobiltelefon och

dator skaffade han en ny mobiltelefon. KJ och RK har haft telefonkontakt

med varandra så gott som dagligen via KJs nya mobiltelefon. Enligt vad RK sagt till

WL uttryckte Kibba att han var förbannad på MB och att han skulle ta ihjäl

honom för det han gjort mot Vatchareeya. WL uppgav att han tycker att det är bäst att

RK själv får berätta om detta
.

FUP 1312 Förhör den 26 Maj, 2013 med KJs kompis WL :

Han (WL) vet inte om hon (VB) har haft andra förhållanden, men har hört rykten om att hon hade ett förhållande med sin karatetränare MB. Det var innan hon försvann. Kanske att W (WL) och KJ

pratade om det någon gång, men han är osäker.

De pratade aldrig om MB efter att hon försvann. Däremot pratade KJ med Robin

om att han var jätteförbannad och skulle åka till MB och spöa skiten ur honom för att han

trodde att det var MB som hade mördat Vatchareeya. Det gick spekulationer om allt.

WL tror att KJ trodde att MB ville få bort henne för att frun kommit på dem. WL

vet bara att Robin sa på Skype att KJ sagt att han var förbannad och ville spöa MB
.

Mycket märkligt att WL mörkar den tidigare kontakten med MB.

En annan märklig sak med WL är anledningen till varför han befann sig på uppe vid gula huset den 18-19/5. Enligt han själv hade en geocachare skrivit i en Facebook grupp att hennes kompis satt fast och WL ryckte ut. Det FB-"inlägget" verkar numera mystiskt borta.
Citera
2014-03-28, 23:36
Bannlyst
Citat:
Hur tänkte du där?

Vi har en 50-årig man och en naiv 20-årig tjej som - utifrån alla uttalanden jag läst - troligen har en NPF-störning. Han utnyttjar henne.

Nej jävligt svinaktigt agerande i så fall. Men det jag vill säga är att män har svårt neka sex då kvinnan bokstavligt sitter på makten. Lägg där till vad som kallas "gubbsjuka" och kanske behov av bekräftelse så kan lätt en inre konflikt uppstå. Ha kakan och ändå äta den. Men helt klart, utnyttja någon med en störning är ett riktigt lågvattenmärke men gör en inte till mördare för det
Citera
2014-03-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vad vi personligen tycker om deras relation och ålderskillnad tillför väl varken det ena eller det andra i tråden?

Till skillnad från dig tycker jag faktiskt att det gör det.
Citera
2014-03-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Misstänker att ni pratar om skadan som rättsläkaren omnämnde som trekantig. Den kan ju absolut inte vara gjort av det/de stickvapen som gjort övriga skador.
Min hjärna vill ha det till tre stickvapen, men två måste vi vara eniga om.
Får ju en känsla av att VB varit på ett ställe med väldigt mycket verktyg, stickvapen eller dyl. omkring sig.

Ja kanske är det mordvapen i pluralis som gäller men det som jag då tycker blir lite märkligt är det att inte pol-tekniker DL el rättsläk SSJ nämner något om det då de hörs i TR; båda omnämner/ger beskrivningar av föremålet.
Menar alltså att om det nu är alldeles uppenbart att flera tillhyggen nyttjats, varför har då de som i sin profession har sett och analyserat skadorna så i grunden kapitalt lyckats missa detta?
Citera
2014-03-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nej jävligt svinaktigt agerande i så fall. Men det jag vill säga är att män har svårt neka sex då kvinnan bokstavligt sitter på makten. Lägg där till vad som kallas "gubbsjuka" och kanske behov av bekräftelse så kan lätt en inre konflikt uppstå. Ha kakan och ändå äta den. Men helt klart, utnyttja någon med en störning är ett riktigt lågvattenmärke men gör en inte till mördare för det

Det du säger är att män inte kan behärska sig och om kvinnan - i detta fall tjejen - inte säger stopp, så få hon skylla sig själv. Vilken tidsålder lever du i?
Citera
2014-03-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja kanske är det mordvapen i pluralis som gäller men det som jag då tycker blir lite märkligt är det att inte pol-tekniker DL el rättsläk SSJ nämner något om det då de hörs i TR; båda omnämner/ger beskrivningar av föremålet.
Menar alltså att om det nu är alldeles uppenbart att flera tillhyggen nyttjats, varför har då de som i sin profession har sett och analyserat skadorna så i grunden kapitalt lyckats missa detta?

Inget bra svar. Möjligen att det som var aktuellt var just KJ. Inte en knivsamlare.
Citera
2014-03-28, 23:56
Medlem
Inget nytt under solen i HR utan TO skjuter lösplugg om man nu använder militärtermer, de ger ingen som helst verkan utom att media varje gång talar om "vändningen i HR". Var vändningen skulle ha hänt framgår dock inte för det blir bara tomhylsor kvar efter man skjuter lösplugg.

X-boxen platt fall, vittnet LV platt fall och nu samtal som har en logisk förklaring enligt tillfrågad WL. Fallet har inte förändras ett dugg utan stampar på samma ställe, d.v.s. en fällande dom och då förhoppningsvis straffskärpning för KJ.

Det bär emot att omnämna offret men vissa saker bör beaktas, mycket smal social korridor i livet med tanke på både grundskola, gymnasium och sist universitet. Det framkom första dagarna här i tråden att just hennes kontaktytor var starkt begränsade i antal och då företrädesvis killar och äldre män i kretsen.
Det har samtidigt framkommit att många hade inte en susning om vem hon var trots bott i Boden ca 12-13 år och all skoltid därefter som spetsades med denna karate. Det var "ingen rusning" på sociala medier heller gällande VB, tyvärr för hon var en väldigt ensam flicka med få sociala kontakter.

MB nyttjade hennes sociala snäva sociala liv och blev en central figur för henne och där använder jag ett ord som tidigare omnämns "dramaqueen" och det tycker jag man kan avläsa i den info som finns i FUP. Att hon inviterade sig själv att plugga hos någon har hon använt sig tidigare och då till en princip okänd individ (ung). Hon är "socialt på".

MB har nyttjat hennes sociala handikapp och gjort det i ledande ställning som lärare/tränare enligt mitt förmenande och få tömma drulingen lite då och då har inte känts fel vilket upprepning flera gånger antyder detta. Men han är därför ingen mördare men var säkerligen aningen på tapeten första tiden innan det blev kursändring mot KJ där tipsen trillade in med jämna mellanrum liksom iakttagelser.

Men hennes "sociala på" denna ödestigna kväll mottogs inte som hon väntade sig utan KJ ville ha lite roligt och uppträdde inte som var för henne förväntat, hon skulle ju plugga.
Jag tror dessutom att överskottsinfon gällande fem bira på ca 60 minuter är förmodligen sanning men de skall tidigareläggas till 16.00-17.00 tiden för något börjar där gå överstyr i hans uppträdande.

För det är väl ingen som tror att han bäljar i sig fem bira efter 21 på ca 1 timme.. sätter sig i bilen och drar till brorsan som inte märker ett piss, nä just av den anledningen att alkoholens verkan har avtagit sen starten 16-17 då jag tror han tömde ölförrådet, sannolikt spetsat med en o annan whiskey som av farten slank ner (han gillade ju (whiskey). Han har helt enkelt varit onykter/full timmarna i lägenheten med VB. Han har fått Nej av VB om något och säkring för säkring faller så det till slut blir kaos i knoppen och jordfel.

VB har inte lämnat lägenheten i upprätt gående tillstånd kl 21 som han uppger.
Citera
2014-03-28, 23:57
Bannlyst
Citat:
Hur tänkte du där?

Är det straffbart? Har det något bevisvärde?
Citera
2014-03-28, 23:58
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Till skillnad från dig tycker jag faktiskt att det gör det.

Ja... jag var lite subtil åter igen.
Det tycker inte rätten heller. Vare sig tingsrätten eller hovrätten.
Citera
2014-03-29, 00:04
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tejpen
Det är inte trovärdig att KJ först delat tejpen på mitten och dragit av tejpbitar, fästit dem på VB. För att sedan utföra dessa moment;
1. Dra av resterande halvan och slänga.
2. Dra av ytterligare cirka 2 meter tejp och dela längs med.
3. Slänga den biten också
4. Lägga rullen snyggt och prydligt på badrums skåpet.
Varför anser du att att KJ måste ha slängt en massa tejp. Den tejpen kan han väl t.ex. ha använt för att linda runt ett paket med VB inslagen i ett duschdraperi. Efter att han har tejpat fast påsen på huvudet på VB. Jag kan faktiskt inte förstå vad det skulle vara för konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in