2014-03-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Jag trodde det var så att hon faktiskt visade upp tillgång (alt visade att hon bodde på rum utan frukost), men då hon bara skulle dricka kaffe istället hänvisades till lobbybaren. Hon verkade dock hellre vilja sitta i matsalen (i varje fall i efterhand). Det är i den situationen som det spelar roll huruvida hon hade frukost eller inte.

Vad som faktiskt hände vet dock inte vi, men det är väl svagbegåvat att säga att huruvida frukosten ingick eller ej är helt oväsentligt för diskussionen.

Vad som är svagbegåvat är att komma in i tråden och tro helt felaktiga saker och inbilla sig själv att man tillför någonting. Tror du seriöst hon visat upp att hon har tillträde till frukosten men blivit nekad ändå? Då skulle vi inte ha någonting att diskutera eftersom det då skulle vara ett klockrent fall av diskriminering. Ingen förutom du tror att de skett.
Citera
2014-03-28, 01:15
Medlem
Var ett jävla tjafs om huruvida frukost ingick och annat irrelevant. Historien är ju redan över och det intressanta är snarare vilka framtida effekter dessa händelser får. Romerna har ett riktigt guldläge i media just nu, och det vore idiotiskt av dem att inte utnyttja flytet medan det varar.

Lika idiotiskt vore det av Sheraton att göra något annat än att lägga sig platta inför denna situation. De har ett varumärke att värna och valet mellan negativ association/rubrik eller positiv är i de flesta fall ett enkelt val. Just nu är bästa alternativet ingen rubrik alls. Ännu enklare blir beslutet när man tar hänsyn till det extrema underläget i detta fall då:

1. Kunden tillhör, och är talesperson för, en grupp som nyss fått en "förintelsebok".
2. Kunden är inbjuden av regeringen.
3. Kunden vid närmare efterforskning visar sig ha gjort karriär på att hamna i liknande situationer och dessutom har anknytning till DO.
4. Hela landets massmedia, statlig television och radio, debatt-studior, morgonsoffor, och gaphalseliten på twitter sitter beredda väpnade till tänderna.
5. Minister Ullenhag inom loppet av en tusendels sekund utlyst att DEFCON 1 råder i riket.
6. Man inser att om man käftar emot så kommer det göras undercover reportage och filmas med hemlig kamera de närmsta 10 åren tills man hittar något, till ex att Sheraton inte förbjuder sverigedemokrater att äta frukost där.

Tittar man ut genom fönstret och ser att den "perfekta stormen" är på väg in så är det bara att ligga lågt tills den bytt kurs. Vem blir nästa måltavla?
Senast redigerad av VoxPopulis 2014-03-28 kl. 01:29.
Citera
2014-03-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Vad som är svagbegåvat är att komma in i tråden och tro helt felaktiga saker och inbilla sig själv att man tillför någonting. Tror du seriöst hon visat upp att hon har tillträde till frukosten men blivit nekad ändå? Då skulle vi inte ha någonting att diskutera eftersom det då skulle vara ett klockrent fall av diskriminering. Ingen förutom du tror att de skett.

Hade du läst mina inlägg hade du förstått att jag inte tror att det har skett, se t ex inlägg 677 el. det inlägget du nyss citerade.

Jag citerar en klok användare som vet att man inte kan säga att något är bevisat utan vidare, utan bara säga att det är troligt att hon blivit det:

Citat:
Ja, för svagbegåvade är det bevisat att [hon inte visat tillgång till frukosten]. För andra är de mycket troligt att [hon inte visat tillgång till frukosten].

Sjäv gissar jag att det gått till som jag beskriver i 684, nämligen att allt gått OK till och att hon rutinmässigt hänvisats till lobbyn och därför blivit "kränkt". Jag utgår alltså från två premisser: 1) frukost ingick och 2) Sheraton har ej gjort fel.
Senast redigerad av Lindgren08 2014-03-28 kl. 01:38.
Citera
2014-03-28, 01:37
Medlem
Citat:
Du förstår inte ens skillnaden på att bli nekad tillträde och att behöva bevisa att man har tillträde? De är två vitt skilda saker där den ena är extremt mycket allvarligare än den andra. Att säga att hon blivit nekad tillträde är därför helt felaktigt och ger än totalt missvisande bild av vad som skett.
Det var inte fallet , ditt inlägg kan alltså helt avskrivas.
Citera
2014-03-28, 01:47
Medlem
Citat:
Hade du läst mina inlägg hade du förstått att jag inte tror att det har skett, se t ex inlägg 677 el. det inlägget du nyss citerade.

Jag citerar en klok användare som vet att man inte kan säga att något är bevisat utan vidare, utan bara säga att det är troligt att hon blivit det:

Sjäv gissar jag att det gått till som jag beskriver i 684, nämligen att allt gått OK till och att hon rutinmässigt hänvisats till lobbyn och därför blivit "kränkt". Jag utgår alltså från två premisser: 1) frukost ingick och 2) Sheraton har ej gjort fel.

Då är vi överens, mitt inlägg om svagbegåvad var riktat till zigga som ständigt verkar vilja bevisa att jag har rätt.
Citera
2014-03-28, 01:51
Medlem
Citat:
Jag trodde det var så att hon faktiskt visade upp tillgång (alt visade att hon bodde på rum utan frukost), men då hon bara skulle dricka kaffe istället hänvisades till lobbybaren. Hon verkade dock hellre vilja sitta i matsalen (i varje fall i efterhand). Det är i den situationen som det spelar roll huruvida hon hade frukost eller inte.

Vad som faktiskt hände vet dock inte vi, men det är väl svagbegåvat att säga att huruvida frukosten ingick eller ej är helt oväsentligt för diskussionen.
Tydligen inte för dej , men nu är det ju bevisat att den ingår som varför tjafsa om det. Kom med något relevant
Citera
2014-03-28, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Var ett jävla tjafs om huruvida frukost ingick och annat irrelevant. Historien är ju redan över och det intressanta är snarare vilka framtida effekter dessa händelser får. Romerna har ett riktigt guldläge i media just nu, och det vore idiotiskt av dem att inte utnyttja flytet medan det varar.

Lika idiotiskt vore det av Sheraton att göra något annat än att lägga sig platta inför denna situation. De har ett varumärke att värna och valet mellan negativ association/rubrik eller positiv är i de flesta fall ett enkelt val. Just nu är bästa alternativet ingen rubrik alls. Ännu enklare blir beslutet när man tar hänsyn till det extrema underläget i detta fall då:

1. Kunden tillhör, och är talesperson för, en grupp som nyss fått en "förintelsebok".
2. Kunden är inbjuden av regeringen.
3. Kunden vid närmare efterforskning visar sig ha gjort karriär på att hamna i liknande situationer och dessutom har anknytning till DO.
4. Hela landets massmedia, statlig television och radio, debatt-studior, morgonsoffor, och gaphalseliten på twitter sitter beredda väpnade till tänderna.
5. Minister Ullenhag inom loppet av en tusendels sekund utlyst att DEFCON 1 råder i riket.
6. Man inser att om man käftar emot så kommer det göras undercover reportage och filmas med hemlig kamera de närmsta 10 åren tills man hittar något, till ex att Sheraton inte förbjuder sverigedemokrater att äta frukost där.

Tittar man ut genom fönstret och ser att den "perfekta stormen" är på väg in så är det bara att ligga lågt tills den bytt kurs. Vem blir nästa måltavla?

Tror att Du är väldigt nära sanningen.....
Citera
2014-03-28, 06:07
Medlem
Rimligt är väl att Sheraton bestämmer vilken klädsel man accepterar i sina matsalar.
Om man vill ha en stilenlig klädsel så finns det en tanke bakom och då kan man fråga
sig om andra skall ha rätt att gå in och styra. Den som inte tycker om det kan ju ta in
på något annat hotell där man har en annan policy.
Vad som är förvånade är att vissa bara längtar efter att hitta något att protestera emot.
För att kunna göra det så transferera man, så snart det går, första potentiella händelse
till antirasisivrarnas blinda kvarn. Något som gärna DO hakar på, i brist på annan
meningsfull uppgift.

Stilenlig klädsel betyder bara att man vill hålla en viss stil. Det kan innebära att man i
sin matsal inte vill ha folk i träningsöverall, med bar överkropp, med jeans, i burka,
med sjal, iklädda i fotbollskläder etc.

Att man ej vill ha in folk i zigenarkläder kan också bero på den enkla orsaken att
deras kvinnliga ”outfit” med sina kjolar, nästan upptar tre gånger så stor yta jämfört
mot vad en svensk kvinna gör i sin klädsel. Det behöver alltså inte bero på någon form
av diskriminering, som vissa antirasisivrare och PK-anhängare gärna vill göra det till.

För min egen del tycker jag att zigenarkläder är riktigt fula och vill då av naturliga
skäl inte se dem.

I rasismen ligger bristen på mänsklig- och social respekt. Hur mycket respekt hade
Diana Nyman för vår kultur då hon försökte komma in i hotellets frukostmatsal i sina
kläder..
Hur mycket tror hon att hennes agerande, då och nu, gynnar zigenarnas sak på sikt.

Jag vet inte, men man kanske skall fråga sig vad det är som gör att
Sverigedemokraterna verkar att bli starkare och starkare. Kanske beror det inte på
deras skicklighet. Kanske beror det snarare på etablissemangets osmidighet där ord
som rasism och rasdiskriminering snart blivit ett mantra.
Citera
2014-03-28, 07:16
Medlem
Tror att detta fallet kommer att få negativa konsekvenser för DO-idén. När folk som våldtagits, misshandlats, bestulits osv får pengar som räcker till en vinare eller lite snus, samtidigt som zigenare t.ex. får åtta - tio månaders pension för att de frågats om de betalat. Då blir folk förbannade. Låt allmänna rättsväsendet ta hand om detta i TR osv. utanför den handplockade och jäviga DO-panelen.

Själva förloppet i detta fallet lär ju inte bli klarlagt, men tanten skrattar säkert hela vägen till banken. DO är en tragisk parodi på rättssamhället.
Citera
2014-03-28, 07:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sheraton gör en extrem pudel på sin FB-sida, utan att säga ett ord om vad som hänt. Helt enkelt för att de tvingas till de, av det närmast bisarra PK-tryck som uppstått i denna märkliga historia..

Här är en annan beskrivning:
Vad som berättas från Sheraton är att den person som skulle stå vid pulpeten vid ingången till frukostmatsalen, inte stod där just vid det tillfälle då den romska kvinnan kom dit. Den anställdas uppgift är att, som på de flesta andra stora hotell, stå vid sin pulpet dels för att hälsa gästerna välkomna till frukostserveringen; dels för att kontrollera om de hade rum eller paket där frukosten ingår.Just vid det aktuella tillfället hade hon, enligt uppgift, gått en bit in i matsalen, kanske för att visa någon annan gäst vägen eller liknande. Men hon var inte långt borta och hastade tillbaka till sin plats när hon såg den aktuella kvinnan som var på väg in. På frågan om ifall kvinnan önskade äta frukost, ska svaret – enligt uppgift från Sheraton – ha varit: ”Nej, jag vill bara ha en kopp kaffe.”

Sheraton har en liten trevlig kaffe- och tebar i lobbyn (där jag för övrigt själv druckit kaffe ett stort antal gånger), där det är betydligt lugnare än i frukostmatsalen på morgonen. Frukost ingick enligt uppgift inte i gästens rumspris och gästen hade sagt att hon bara ville ha en kopp kaffe, varvid frukostvärdinnan (min benämning) visade henne till just den lilla lobbybaren som ligger alldeles intill frukostmatsalen. Allt gick, enligt uppgift från Sheraton, lugnt till och den romska kvinnan gick till lobbybaren, där hon sedan också ska ha fått sällskap av en annan kvinna som redan satt där och drack kaffe.

Källa, personal från Sheraton via:
http://meritwager.wordpress.com/2014/03/27/sheraton-be-om-ursakt-om-ni-har-gjort-fel-sheraton-be-inte-om-ursakt-om-ni-inte-har-gjort-fel/

Inte alls orimligt. Historien är helt bisarr. Ska vi inte släppa detta och jaga rasism i smileys istället

I detta fall har det troligtvis gått till så att den förljugna zigenarkvinnan vid Ullenhags konferens ville ha en bra historia från scenen och sa något i stil med att "jag blev till och med diskriminerad på hotellet i morse". Hon hade inte räknat med att det skulle följas upp så mycket i media, och så var bollen i rullning och hon var tvungen att fortsätta att ljuga och förstora upp historien.

Bästa beviset på att någon diskriminering inte har hänt är att det inte finns någon som helst detaljbeskrivning om händelseförloppet varken från zigenarkvinnan själv eller pressen. Det hade annars varit givet att beskriva händelseförloppet. Den enda detaljbeskrivning som finns är ovanstående, från de anställda på Sheraton.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2014-03-28 kl. 07:30.
Citera
2014-03-28, 07:46
Medlem
MLEs avatar
Det är ju helt otroligt att något sådant här kan hända 2013!

Det påminner mig om när jag för länge sedan jobbade på systembolaget och fick som kund en välkänd a-lagade som beställde fram varor. Det var länge sedan och jag var väldigt ung, men så mycket hade jag ändå i skallen att jag förstod att det fanns ingen anledning att behandla honom annars än någon annan kund!

Jag tycker att Diana Nyman gjorde rätt som valde sheraton!
Citera
2014-03-28, 08:19
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Men lägg ner, frukost ingick, period.
Exakt hur vet du under vilka former hon var ditbjuden? Personligen inbjuden av regeringen eller via någon form av organisation? Om det var via någon organisation så är det inte osannolikt att organisationen stod för login och då har du inte en aning om vilken typ av bokning det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in