2014-03-26, 19:49
Medlem
Marre94s avatar
Hej, jag har nyligen kommit fram till att jag har ett litet problem...

Jag saknar min barndom något enormt. Som jag nämnt i en annan tråd hade jag ju då iofs högstadietiden framför mig, som inte var något vidare, men när man var ca 10-12 år, det var ju underbara tider! Man var intelligent nog att förstå saker och man behövde inte oroa sig för något, allt sköttes åt en. Ingen hade några speciella krav på en alls utan såg en endast för vad man var, ett barn, inte någon hemsk ungdom som alla äldre ser ner på och gärna vill sterilisera och sparka skiten ur. Tror att en av anledningarna till min saknad av barndomen var att jag inte utnyttjade den till fullt, har alltid varit den mindre busiga, lite blyga ungen som inte gjort några aktiviteter/sporter osv, vilket jag ångrar(fick dock höra mycket att jag var snäll).

Hur tror ni jag kan undkomma detta? Ska jag försöka uppleva barndomen jag aldrig fick genom att fjanta runt, eller ska jag försöka komma över den och gå vidare på något sätt? Något jag tycker är bland det värsta är att jag inte har några filmer från min barndom(kanske någon liten mobilfilm man spelade in med polarna för skojs skull) utan bara massa bilder...
Citera
2014-03-26, 20:33
Medlem
Saknar också min barndom enormt mycket! Fast jag va den busiga, sportiga killen som alltid hittade på galenskaper!

Men ack så kul det va!!
Citera
2014-03-26, 21:01
Medlem
oyegies avatar
Håller med, önskade man kunde vrida tillbaka tiden.
Citera
2014-03-26, 22:18
Medlem
Marre94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Håller med, önskade man kunde vrida tillbaka tiden.

Hehe, kommer ihåg att vi, när jag gick i fyran hade något program på klassens dator som hette "Fråga doktorn" där man kunde skriva olika saker som maskinen svarade på. En vanlig dialog var:

Elev: "Doktorn hjälp jag har cancer!"

Doktorn: "Och varför skulle jag vara intresserad av det?"

dock tog lärarna bort programmet efter att vi frågat doktorn ifall man fick bjuda på lite knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in