2014-03-24, 08:33
Medlem
Jahapp på onsdag kommer domarna mot fittorna i SMR. Vad tror ni straffen blir?
Citera
2014-03-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Jahapp på onsdag kommer domarna mot fittorna i SMR. Vad tror ni straffen blir?
Min gissning: 10-12 månader för Emil. 6-10 månader för Peter och Joakim (kanske ännu lägre för Joakim). Böter/samhällstjänst för de som var under 18. Viktigt att komma ihåg är ju också att man bara sitter inne två tredjedelar av straffet samt att samtliga som känns aktuella för fängelse typ kan räkna bort tre månaders tid från straffet pga häktningen.
Citera
2014-03-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Min gissning: 10-12 månader för Emil. 6-10 månader för Peter och Joakim (kanske ännu lägre för Joakim). Böter/samhällstjänst för de som var under 18. Viktigt att komma ihåg är ju också att man bara sitter inne två tredjedelar av straffet samt att samtliga som känns aktuella för fängelse typ kan räkna bort tre månaders tid från straffet pga häktningen.

Det låter ju faktiskt riktigt bra. Trodde det skulle bli långt värre straff men jag är ju ingen jurist å andra sidan. Är du med på rättegången?
Citera
2014-03-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Det låter ju faktiskt riktigt bra. Trodde det skulle bli långt värre straff men jag är ju ingen jurist å andra sidan. Är du med på rättegången?
Rättegången är över. Dom kommer på onsdag.
Citera
2014-03-25, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Inte helt omöjlig gissning. Tror att chansen är större för att Hagberg får högre straff då han är återfallsförbrytare. Hagberg skulle behöva volta ett tag och få hjälp.
Citera
2014-03-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Ja han skulle nog må bra av att bli lite omhändertagen av diverse etniska gäng på kåken. Ett par straffknull senare så är han nog inte lika kaxig. Får man drömma så hämnas han genom att kniva någon och sitter därefter säker bakom lås och bom tills ungarna hans tar studenten
Och här har vi då alltså ett mongo som tror att Sverige är USA och att allt som visas på TV är sant

Så länge man inte är ett uppenbart mobboffer och inte går runt med någon attityd klarar man sig bra i fängelse även som nationell. Om några ska jävlas så är det nog främst systemet som kan småjävlas på olika sätt mot politiska fångar.
Citera
2014-03-26, 06:40
Medlem
8711s avatar
Idag kommer alltså domarna mot Svenska Motståndsrörelsens deltagare. Någon som vet vilken tid? Så man kan hålla lite utkik.

Någon som vet när den första vänsterextremisten ska få sin dom? Snuskbladet skriver inget om honom, bara att ingen från extremvänstern är åtalad. Men det stämmer inte, dom har glömt han som sitter för mordförsök genom att ha knivhuggit. När får han sin dom?
Citera
2014-03-26, 06:43
Medlem
8711s avatar
Gissar också på 1 år för Hagberg. Det är ju dock helt absurt sett till "brottet" han ska ha begått. Det brottet begås av många varje år i många sammanhang och det döms inte alls enligt såna straffskalor då inte. Så idag lär vi få ännu ett bevis på hur korrupt och vidrigt skendemokratiskt Sverige idag är. Inte en chans att någon annan i ett annat sammanhang hade fått ett sånt straff för samma sak. Det får han för att han är han och att han är "nazist".
Citera
2014-03-26, 06:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby

Bra? Hur ofta får folk såna straff för samma brott? Jag ser samma sak hända titt som tätt vid demonstrationer, ingen grips ens då Skulle någon göra det skulle det på sin höjd ge lite böter.
Citera
2014-03-26, 08:51
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Bra? Hur ofta får folk såna straff för samma brott? Jag ser samma sak hända titt som tätt vid demonstrationer, ingen grips ens då Skulle någon göra det skulle det på sin höjd ge lite böter.
Din jävla vårlök, rödingarna som hade picknick i Göteborg fick mångdubbelt hårdare straff. Snuten älskar er.
Citera
2014-03-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Din jävla vårlök, rödingarna som hade picknick i Göteborg fick mångdubbelt hårdare straff. Snuten älskar er.

Det blev väl nio månader eller mer för upploppen vid Stoppa Matchen i Malmö 2009 om jag minns rätt?
Citera
2014-03-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Idag kommer alltså domarna mot Svenska Motståndsrörelsens deltagare. Någon som vet vilken tid? Så man kan hålla lite utkik.

Någon som vet när den första vänsterextremisten ska få sin dom? Snuskbladet skriver inget om honom, bara att ingen från extremvänstern är åtalad. Men det stämmer inte, dom har glömt han som sitter för mordförsök genom att ha knivhuggit. När får han sin dom?

Kl 11 gissningsvis.

Vänsteraktivisten har inte ens haft sin rättegång än. Och han borde släppas på fri fot omgående. Att försvara sig mot framstormande slödder som SMR borde ge medalj och inte fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in