2014-03-24, 21:41
Bannlyst
Jag önskar bara att fler kvinnor skulle ta efter. Då skulle jag nog gå på badhus istället för gymmet.
Citera
2014-03-24, 21:45
Medlem
vänsteridioter gör det igen.

Var ett bibliotek där man införde porr till datorerna.

Och ja, det nyttjades av hemlösa - istället för att be äcklena dra så hjälpte kommunisterna hemlösa att runka till porr i bibliotek.

Vi är på väg dit.

Och tro inget annat... vi kommer få se människor som vill ha rätten att bada nakna med snart.
Citera
2014-03-24, 21:50
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Om du ska bada med kuken blottlagd så blir nästa steg att kvinnor ska kunna bada utan bikini-trosor... Jämför inte bröst med kukar. Jämför bröst med det som är likvärdigt, dvs bringor.

Jag har inget alls emot att kvinnor ska få bada både med och utan topp eller trosor. Ni får blanda hur ni vill. Jag kan dock inte garantera att man inte får fjong dock, är det ok?
Citera
2014-03-25, 00:08
Medlem
EvilGuys avatar
Är det inga fysiska skillnader på män och kvinnor tycker jag att Femen&co ska lobba för borttagning av speciell ram för kvinnor på cyklar, borttagandet av tamponger och bindor i butikerna och minimera antalet toalettstolar på alla offentliga toaletter till fördel för urinoar som är tids-, plats- och renhållningseffektiva.

Helt klart självmål på i den här debatten. Det finns väl ändå ingen seriös feminist som tycker att detta är förnuftigt?
Citera
2014-03-25, 07:26
Medlem
Självklart ska dom ha bikini. Men det ska då även gälla äldre gubbar med deras hängbröst, många har ju betydligt större än hon med näsringen.
Citera
2014-03-25, 07:49
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
"Frihet att bada som en man". Denna penisavund...

Varför inte bara bada naken?
Precis min tanke också. Den moderna feministiska penisavunden.

Förutom att deras resonemang var oerhört förvirrade, så var det enda konkreta de kunde få fram att de vill kunna göra som män de också.
Om feministerna kunde vara lite mindre fixerade vid män och göra något självständigt som verkligen majoriteten av kvinnorna vill ha, så skulle de framstå som mindre extremistiska och enbart uppfyllda av manshat.

Aktionen i Malmö (av alla ställen) fick väl som konsekvens att noll kvinnor efter hängpattarnas aktion badat topless.
Citera
2014-03-25, 08:00
Medlem
En godkänd aktion / med viss tvekan (domskäl undertill).
Hon till vänster 3/10 (dålig storlek med fina vårtor, inget häng pga storlek) och hon till höger 7/10 (ok storlek och ok vårtor, hänget ok+).
Citera
2014-03-25, 08:07
Medlem
Lazyboness avatar
Det enda problemet med jag ser med retoriken är det tröttsamma tjatet om att kvinnokroppen ska avsexualiseras. nej, det ska den inte. Istället ska manskroppen sexualiseras i högre grad. Kroppar är sexuella av naturen och det är inga konstigheter. Det behöver inte vara så jävla dramatiskt så länge beskådaren av den nakna kroppen besitter en smula folkvett och klarar av att föra sig i möblerade rum och civiliserade sammanhang.
Citera
2014-03-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Om du ska bada med kuken blottlagd så blir nästa steg att kvinnor ska kunna bada utan bikini-trosor... Jämför inte bröst med kukar. Jämför bröst med det som är likvärdigt, dvs bringor.
Blir du kåt av att se en mans bringa? Nej? Alltså är det inte likvärdigt.
Citera
2014-03-25, 08:40
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deusx.machina
En godkänd aktion / med viss tvekan (domskäl undertill).
Hon till vänster 3/10 (dålig storlek med fina vårtor, inget häng pga storlek) och hon till höger 7/10 (ok storlek och ok vårtor, hänget ok+).

Jag tycker tvärt om. Höger var risigt formade, såg sladdriga ut och hade fula bröstvårtor medan vänster hade en vackert rund form, gav ett fast intryck och hade vackra bröstvårtor. Det hade förstås inte gjort något om vänster hade lite större bröst, men i mina ögon går form alltid före storlek. Jag undrar om tjejerna blir sura för att vi diskuterar deras utseende, det var väl ganska precis tvärt om vad de vill.

Men detta är väl off topic! Personligen tycker jag det ska vara upp till badhuset att avgöra vilka gäster de vill ha där. Om de går miste om en stor kundkrets genom att förbjuda nakna bröst så är det ett skott i foten, men jag tvivlar.

I en bättre värld hade kvinnorna kanske haft större möjligheter att försöka konkurrera ut badhuset med egen verksamhet. Det hade förmodligen gått ganska bra för ett badhus som erbjuder nakna bröst
Citera
2014-03-25, 08:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Blir du kåt av att se en mans bringa? Nej? Alltså är det inte likvärdigt.
Fast det beror väl på .. skulle jag säga. Varför skulle man INTE kunna bli det?
Å andra sidan tror jag knappast de flesta män blir kåta så fort de råkar få syn på ett par kvinnobröst heller. Är som sagt var uppväxt och var ung i topp-less åldern .. och jag noterade inte några män som föll ihop av kåthet på stränderna då heller.
Däremot blev det en ökad frekvens av krockar på Tranebergsbron - vilket ledde till att man inte fick cykla top-less just där utan uppmanades att ha överdel för att inte orsaka problem i trafiken, men om det berodde på kåthet eller att vissa exemplar skrämde chaufförerna ur filerna låter jag vara osagt.

Edit:
Det är väl för övrigt inte helt ovanligt att butiker och serveringar uppmanar män att dra på sig tröja numer också.
Citera
2014-03-25, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det beror väl på .. skulle jag säga. Varför skulle man INTE kunna bli det?
Å andra sidan tror jag knappast de flesta män blir kåta så fort de råkar få syn på ett par kvinnobröst heller. Är som sagt var uppväxt och var ung i topp-less åldern .. och jag noterade inte några män som föll ihop av kåthet på stränderna då heller.
Däremot blev det en ökad frekvens av krockar på Tranebergsbron - vilket ledde till att man inte fick cykla top-less just där utan uppmanades att ha överdel för att inte orsaka problem i trafiken, men om det berodde på kåthet eller att vissa exemplar skrämde chaufförerna ur filerna låter jag vara osagt.

Edit:
Det är väl för övrigt inte helt ovanligt att butiker och serveringar uppmanar män att dra på sig tröja numer också.

Fan, sluta prata om topless-tiderna. Blir så jävla avundsjuk. Sen så håller arbetspolaren på likadant, fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in