2014-03-23, 17:04
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ett slakthus med kyl i Lakaträsk. Säkerligen utrustad med kylanläggning, tillgång till vatten och med krokar avsedda för att hänga upp älgkroppen. Finns även ett företag som tar hand om slaktavfall.

Så nog fanns det möjligheter.
Är väl T*bias B*rg som driver det företaget om jag inte missminner mig.
Citera
2014-03-23, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Om det springer folk och letar efter vb överallt och på några dagar cirka 5 ggr i huset, så är väl det källa nog för dig att det skulle ta max 4-5 dagar innan de skulle hittas. Nu tog det kanske 1-2.
Man slänger in benen med vänster hand enligt mig. Frågar igen, ngn i cirkeln kring VB som är vänsterhänt?

Och alla högerhänta är HELT oförmögen att använda sin vänstra arm?
Citera
2014-03-23, 17:07
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Kan man rimligen anta att dådet skett i Lakaträsk, för att sedan frakta delarna till Boden? Det vore mer rimligt att gömma delarna i Lakaträsk i så fall.

Nej, det kan man inte. Samma gäller skåpbilar, husvagnar och liknande, då hade förmodligen delarna inte blivit hittade i kommunen.

Rimligen anta kan man definitivt inte.
Citera
2014-03-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Är väl T*bias B*rg som driver det företaget om jag inte missminner mig.

Stämmer den uppgiften så börjar det likna mörkläggning från polisens sida. Jag menar om det inte ringer klockor när man hör : missing person - älskarinna - lakaträskresa - slakthus lakaträsk - ägare * Berg
Ja då är det någon som undanhåller saker med flit från polisens håll.
Men för säkerhets skull, kolla om klanen Berg har något med slakthuset i Lakaträsk att göra.
Citera
2014-03-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Och alla högerhänta är HELT oförmögen att använda sin vänstra arm?

Nej men mest troligt är det när de kastas åt det hållet, fast de kunde kastats åt andra lika gärna. Jag skulle kastat dem med högerhanden till vänster.
Citera
2014-03-23, 17:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Och helt riskfritt att frakta tillbaka kvarlevorna till Boden? Med ytterligare hantering och spårbesudlingsrisk.

Den risken är ju alla villig att ta...allt för att sätta dit stackars Kristoffer.
Eftersom mordplats, mordvapen, styckningsplats, styckningsverktyg inte är funna så varför skulle inte dessa platser finnas utanför Boden? Det skrevs tidigt i tråden om både MB och KJ. Nu vet jag inte när Lakaträsk skrevs första gången i tråden. Sen hämtar man inte källvatten på lågland i maj. Källan har varit öppen under vintern och djur dricker detta vatten samtidigt som de ger ifrån sig avföring. När snön smälter följer avföringen ned i vattnet och de fantastiska källvattnet blir därmed kontaminerat.

Skulle KJ skriva själv i tråden skulle det märkas. MB må vara både, gammal, ful och fet, men han skriver nog en bättre svenska trots han svårt att skilja på å,ä och ö.
Citera
2014-03-23, 17:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eftersom mordplats, mordvapen, styckningsplats, styckningsverktyg inte är funna så varför skulle inte dessa platser finnas utanför Boden? Det skrevs tidigt i tråden om både MB och KJ. Nu vet jag inte när Lakaträsk skrevs första gången i tråden. Sen hämtar man inte källvatten på lågland i maj. Källan har varit öppen under vintern och djur dricker detta vatten samtidigt som de ger ifrån sig avföring. När snön smälter följer avföringen ned i vattnet och de fantastiska källvattnet blir därmed kontaminerat.

Men vad säger att det har med källvatten att göra?
En sak är ganska så troligt i alla fall och det är att då man mördat och styckat någon så vill man får bort skiten fort. Man placerar inte om delarna igen liksom det är för riskabelt.
Dom dumpar i område de känner till och avståndet från mord/styckplats är 1,5 mil inte mer.
Man kör alltså inte i onödan runt med likdelar i bilen utan vill dumpa fort.
Citera
2014-03-23, 17:19
Medlem
niczs avatar
Citat:
Och helt riskfritt att frakta tillbaka kvarlevorna till Boden? Med ytterligare hantering och spårbesudlingsrisk.

Den risken är ju alla villig att ta...allt för att sätta dit stackars Kristoffer.

Jag tycker det är så befängt det här med planteringsteorin. Om någon mördat en person så är väl det mest troliga att den som mördat försöker göra sig av med kropp, mordvapen och andra bevis så gott det går.

Man lägger väl all sin energi och tankeförmåga till att undanröja allt som kan bindas till en. Inte börjar man försöka sätta dit någon annan inte.
Citera
2014-03-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Skulle KJ skriva själv i tråden skulle det märkas. MB må vara både, gammal, ful och fet, men han skriver nog en bättre svenska trots han svårt att skilja på å,ä och ö.

Har du sett en kallkälla nångång?? Man tar det ur ett rinnande hål där vattnet porlar fram, typ. Det är ingen pöl man tar ifrån. Vattnet är drickbart året om. Nackdelen med kallkälla är att det saknar salter.
Citera
2014-03-23, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Jag tycker det är så befängt det här med planteringsteorin. Om någon mördat en person så är väl det mest troliga att den som mördat försöker göra sig av med kropp, mordvapen och andra bevis så gott det går.

Man lägger väl all sin energi och tankeförmåga till att undanröja allt som kan bindas till en. Inte börjar man försöka sätta dit någon annan inte.

Nu går inte planteringteorin hem hos någon instans då KJ:s "oturslista" blir alltför lång för att överhuvudtaget få plats i det som kallas verkligheten. Och som du säger, man vill undanröja allt som kan bindas till en...inte sätta dit någon annan då det också skulle öka risken väsentligt, och särskilt på det sätt som det spånas om här
Citera
2014-03-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
De kanske hämtade mer saker än bara källvatten, och stannade på vägen tillbaka vid huset. Om de ens hämtade källvatten. Förhörsledarna ställer en fråga och nöjer sig helt med svaret. Inga följdfrågor, inga separata frågor som skulle kunnat slå hål på deras historia, inget nada.
Vad är det som säger att de bara åkte till Lakaträsk för att hämta källvatten? Kanske huvudorsaken var att besöka släktingar och samtidigt passade de på att ta med sig källvatten..
Citera
2014-03-23, 17:37
Medlem
yoloitss avatar
Om man tar VB till ett slakteri i Laka Träsk, varför inte bränna henne där man bränner slaktavfall så hon försvinner för gott? Nej man kör henne tillbaka till Boden och placerar ut henne strategiskt för att sätta dit en stackars virrtupp. Rimmar dåligt. Att ta en död människa till ett slakteri är nog ganska orimligt överhuvudtaget.
Se fakta om slakteri:
http://www.jti.se/uploads/jti/RKA37ME.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in