2014-03-22, 14:34
Medlem
Snälla detta behöver ja verkligen svar på:

I den nya news feeden, t.ex. "Peter har blivit vän med Erik". Jag kan då med en drop-down pil välja "Get Notifications" för just den händelsen - vad innebär det exakt? Och kan Peter (eller Erik) få reda på att jag börja följa eller liknande?
Citera
2014-03-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kan jag fixa så att alla som inte är vänner med mig inte kan se min tidslinje allt? Det borde ju att hitta men hittar inget.

Bump
Citera
2014-03-22, 22:30
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
Snälla detta behöver ja verkligen svar på:

I den nya news feeden, t.ex. "Peter har blivit vän med Erik". Jag kan då med en drop-down pil välja "Get Notifications" för just den händelsen - vad innebär det exakt? Och kan Peter (eller Erik) få reda på att jag börja följa eller liknande?

Det innebär att du får notifikationer när en eller flera personer kommenterar händelsen.
Det syns endast för dig själv om du väljer att få notiser om detta.
Citera
2014-03-22, 22:36
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Bump

Om du går in på din profil och väljer "visa som..." ser du tydligt vad du har postat som offentligt.
När du då ser vad som är offentligt, är det väldigt simpelt att ändra till "Bara vänner" eller vad du nu önskar.
Något lättare alternativ finns tyvärr inte 2014.
Citera
2014-03-22, 22:38
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronbe
Hej.
Jag vill inte att det ska synas varje gång jag kollar facebook på mobilen. Trots att jag har chatten avstängd så står det alltid hur många minuter sedan jag var online. Ser det när jag kollar sonens surfplatta. Hur får man bort detta? Har facebook för android

Tidsvisaren visas när personen använder någon applikation för Facebook eller Messenger.
Om en person endast använder Facebook via webben, visas inte någon tid bredvid namnet.
Citera
2014-03-22, 22:40
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togoodtobetrue
Har sekretessinställningarna ändrats Facebook? Förut kunde man välja att vara helt osynlig för alla utom ens vänner. Nu när man tex väljer vilka som kan skicka vänförfrågningar så kan man bara välja alla eller vänners vänner. Vill dessutom inte att någon förutom mina vänner ska kunna ens se att jag finns på Facebook, dvs profilbild eller namn ska inte vara sökbara för någon utom mina vänner. Kan jag fortfarande göra dessa inställningar? Facebook verkar otroligt måna om att man ska vara sökbar.

Facebook har under året uppdaterat sina sekretessinställningar och tillåter nu inte längre att användare döljs i Facebooks sökresultat. Med andra ord är vi alla nu sökbara på Facebook.
Senast redigerad av linesmangbg 2014-03-22 kl. 22:45.
Citera
2014-03-22, 22:43
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Kan jag fixa så att alla som inte är vänner med mig inte kan se min tidslinje allt? Det borde ju att hitta men hittar inget.

Det går att ändra. Bästa och enklaste alternativet är att begränsa vilka som ska kunna se äldre inlägg i din tidslinje.
Detta ändrar du via följande länk:
https://www.facebook.com/settings?tab=privacy&section=masher&view#
Senast redigerad av linesmangbg 2014-03-22 kl. 22:47.
Citera
2014-03-22, 23:45
Medlem
Wow, någon som kommer med vettiga svar istället för att tråden bara fylls på med frågor.
wp wp, fortsätt så
Citera
2014-03-23, 00:42
Medlem
ulvvfs avatar
Många sajter använder facebook plugin för låta besökare skriva kommentarer. Vad jag inte fattar är varför denna tjänst har en väldigt stor tendens att ta bort meddelande som jag och andra skriver. Jag också märkt att sajter som använder denna får direkt mycket mindre kommentarer än vad den tidigare fick, så det måste drabba ganska så många i stor utsträckning.

Jag kan inte se någon direkt koppling mellan det man skriver och det som tas bort, så det har förmodligen inget med att inlägget skulle vara ett övertramp. Betydligt snällare inlägg än detta har tagits bort på några sekunder, så det känns det är något inbyggt program som gör det svårt för inläggen att fastna så att säga.
Citera
2014-03-23, 14:00
Medlem
Elementarts avatar
En sak som jag tycker är konstigt med Facebook är att man inte fritt kan välja att ta bort vissa appar som man ser till vänster (pokes osv.) Men sen de appar som man väl får ta bort, kommer ju tillbaka när man loggar in på Facebook på nytt.

Någon som vet om man kan lösa detta på nå smidigt sätt?
Citera
2014-03-23, 21:08
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
En sak som jag tycker är konstigt med Facebook är att man inte fritt kan välja att ta bort vissa appar som man ser till vänster (pokes osv.) Men sen de appar som man väl får ta bort, kommer ju tillbaka när man loggar in på Facebook på nytt.

Någon som vet om man kan lösa detta på nå smidigt sätt?

Adblock ska fungera men annars får du leva med det.
Citera
2014-03-24, 02:25
Medlem
Hej ,

Mina polare får upp alla mina vänner som " Personer dom kanske känner" Fast att jag döljer mina vänner på min tidslinje?

Kan man ta bort denna funktionen så hon inte får upp dom? Jag döljer redan mina vänner om man går in på min profil.

Mvh Fredrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in