2014-03-20, 23:54
Bannlyst
Pinsamt hur föräldrar till helsvenskabarn i trollhättan lär sina barn att de inte får leka med barn till invandrare.

De skapar den rasism de säger sig stå emot
Citera
2014-03-20, 23:59
Medlem
SFC1977s avatar
Ja, förövrigt så är det här pinsamt agerande av föräldrarna. Jag tycker synd om dessa barn då dem tar ifrån dem deras barndom. Det här kan fan klassas som barnmisshandel!!
Citera
2014-03-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nellafantasia
Pinsamt hur föräldrar till helsvenskabarn i trollhättan lär sina barn att de inte får leka med barn till invandrare.

De skapar den rasism de säger sig stå emot

Nej, verkligheten skapar den "rasismen". Självklart ska inte föräldrar behöva finna sig i att se sina barn ledsna och otrygga i sin vardag, och det är egentligen sjukt att folk motsäger detta. Om nu integrationen är så viktig för dig så kan du väl ta med dina barn till Husbybadet och leka med invandrarbarnen?
Citera
2014-03-21, 00:05
Medlem
"Varför barnen kände sig otrygga framgår inte"
Ja, det är ju skitnödiga föräldrar som avbrutit. Barnen hade säkert inget emot det,
så föräldrarna sa bara till läraren "Nej, vi vill avbryta. Vi går inte in på detaljer, men
vi vill ändå avbryta".
Citera
2014-03-21, 00:06
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Hur gamla var invandrarbarnen egentligen? Var det skäggiga ynglingar som skrek högt på arabiska kan man förstå om de svenska småbarnen blev rädda.
Citera
2014-03-21, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
Det är till hundra procent skitnödiga föräldrar, då barn inte bryr sig om vem de leker med i den åldern.

Förklaringen kan antas vara detta: "Barnen delas in i två mixade grupper, där den ena börjar i badhuset och den andra i förskolelokalen. Grupperna växlar i halvtid och förmiddagen avslutas med gemensam lunch."

Beroende på hur uppdelnings görs och hur ensamma barnen är i från vardera skola så kan det blir otryggt med andra barn från ett helt annat område. Men som sagt, det är nog mer föräldrarna som känner sig otrygga än barnen.
Jag blev så förbannad av att läsa detta så jag var tvungen att logga in och skriva dig ett svar.

DIN FÖRBANNADE IDIOT, HUR KAN DU VETA TILL 100% ATT DET ÄR SKITNÖDIGA FÖRÄLDRAR?

DET ÄR PGA AV IDIOTER SOM DIG SOM BARN FAR ILLA.
Citera
2014-03-21, 00:22
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Dem flesta barn är lite busiga av sig och oftast är det omedvetet och de har ingen tanke på att skada eller såra någon.

Omedvetet eller inte så går arbetet mot mobbning och våld före integrationsprojektet. Det spelar ingen roll om det är WT-Benny eller Ahmed som mobbar, det ska stoppas i vilket fall. Det vore diskriminering att behandla dessa fall olika.

Citat:
Endast 49% kan ligga över medel.

Fel. Du blandar ihop medelvärde och median (källa).

Citat:
Ursprungligen postat av x-mohammad-x
Ja, vad tror du er stat säger till dem som ska invandra hit?

Jag trodde inte Sverige sa nånting alls ute i världen. Därför blev jag förvånad när du skrev så här:

Citat:
[...] för att ni tog emot oss, och lovade oss ett bättre liv osv. [...] Ni lurade hit oss med en paradisbild [...]

Vad menar du? Var säger Sverige detta nånstans? Källor och länkar?

Citat:
Vad är en vit person?

Tja, lägger du en magnecyl på min arm så ser den ut som en leverfläck.

Citat:
Invandring förr i tiden var naturligtvis mer komplicerad. Nu har ni mycket större möjligheter att hjälpa dem ni tar emot. Men inte blir ni mer produktiva för det.

Ni får redan gratis mat, boende, utbildning, socialbidrag, osv. Jag hade förstått klagomålen lite bättre om ni hade tvingats frysa och svälta i kåkstäder. Men nu får ni helt gratis en levnadsstandard som är bättre än den för de flesta på jorden. Det är rätt magstarkt att klaga i det läget.

Men för din del låter det som det mer handlar om självförverkligande och att vara en del av nåt större. Det kan ingen lösa åt dig, den biten måste du ordna själv.

Tips: Skaffa ett jobb som du trivs med. Det är dessutom det bästa sättet att snabbt lära känna svenskar. På fikarasterna och afterworket öppnar man nämligen upp inför varandra. Men du måste bjuda till också, och inte bara sitta och blänga ilsket i ett hörn. Gör tvärtemot vad en "spännblatte" skulle göra, och berätta om nån gång när du gjort bort dig så ska du se att isen lossnar.
Citera
2014-03-21, 00:23
Moderator
Tinuviels avatar
Lärdomen är väl följande.

Om du som förälder agerar för att ditt barn far illa kommer detta knappast att uppmärksammas utanför skolans väggar SÅVIDA inte barnet far illa under ett pågående integrationsprojekt. Agerar du DÅ riskerar du att hängas ut i media som främlingsfientlig och rasist.
Citera
2014-03-21, 00:26
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lärdomen är väl följande.

Om du som förälder agerar för att ditt barn far illa kommer detta knappast att uppmärksammas utanför skolans väggar SÅVIDA inte barnet far illa under ett pågående integrationsprojekt. Agerar du DÅ riskerar du att hängas ut i media som främlingsfientlig och rasist.
När det händer mellan svenskar så är det mobbing eller WT/pundar unge.
Citera
2014-03-21, 00:38
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Omedvetet eller inte så går arbetet mot mobbning och våld före integrationsprojektet. Det spelar ingen roll om det är WT-Benny eller Ahmed som mobbar, det ska stoppas i vilket fall. Det vore diskriminering att behandla dessa fall olika.

Jag trodde inte Sverige sa nånting alls ute i världen. Därför blev jag förvånad när du skrev så här:

Ni får redan gratis mat, boende, utbildning, socialbidrag, osv. Jag hade förstått klagomålen lite bättre om ni hade tvingats frysa och svälta i kåkstäder. Men nu får ni helt gratis en levnadsstandard som är bättre än den för de flesta på jorden. Det är rätt magstarkt att klaga i det läget.

Men för din del låter det som det mer handlar om självförverkligande och att vara en del av nåt större. Det kan ingen lösa åt dig, den biten måste du ordna själv.

Tips: Skaffa ett jobb som du trivs med. Det är dessutom det bästa sättet att snabbt lära känna svenskar. På fikarasterna och afterworket öppnar man nämligen upp inför varandra. Men du måste bjuda till också, och inte bara sitta och blänga ilsket i ett hörn. Gör tvärtemot vad en "spännblatte" skulle göra, och berätta om nån gång när du gjort bort dig så ska du se att isen lossnar.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7043878.stm

Men det här är bara lögner. Det har majoriteten av utlänningarna som bor här tagit reda på...
Citera
2014-03-21, 00:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
När det händer mellan svenskar så är det mobbing eller WT/pundar unge.
Det kan väl vara mobbning eller en dysfunktionell klass oavsett inslag av hudfärg. Poängen är att jag tror inte att detta hade nått pressen om inte klagomålet skett i anslutning till ett integrationsprojekt.

Därmed har ett budskap sänts till alla föräldrar i Trollhättan som har barn som kommer att ingå i kommande integrationsprojekt - för ja, det blir flera.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-03-21 kl. 00:46.
Citera
2014-03-21, 00:43
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Har jag sagt att det inte ska stoppas. Men däremot verkar lösningen ske på två olika sätt. Jag tycker det är synd att man löser det på ett så perverst sätt än konstruktivt. Det var trots allt bara simundervisning en gång i veckan och det var 2 tillfällen kvar. Det är extremt perverst!!

Median är väl att man tar bort värdena som avviker för mycket från kurvan för annars ger det en skev medelvärde som inte stämmer så bra. För han kan ha varit sjuk typ den dagen, hade han inte varit det så hade han kanske gått 39 Km. All undersökningar sker på det sättet, där man tar ett par sampel och sen tar bort de värden som avviker för mycket från linjen. Sådan undersökningar är typiska inom medicin där urvalet kan variera och då är det viktigt att man tar bort dessa avvikande värden. Men i grundbotten är det samma sak det är ett medelvärde hur mycket han bör gå i snitt per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in