Citat:
Ursprungligen postat av
SFC1977
Dem flesta barn är lite busiga av sig och oftast är det omedvetet och de har ingen tanke på att skada eller såra någon.
Omedvetet eller inte så går arbetet mot mobbning och våld före integrationsprojektet. Det spelar ingen roll om det är WT-Benny eller Ahmed som mobbar, det ska stoppas i vilket fall. Det vore diskriminering att behandla dessa fall olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
SFC1977
Endast 49% kan ligga över medel.
Fel. Du blandar ihop medelvärde och median (
källa).
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
Ja, vad tror du er stat säger till dem som ska invandra hit?
Jag trodde inte Sverige sa nånting alls ute i världen. Därför blev jag förvånad när du skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
[...] för att ni tog emot oss, och lovade oss ett bättre liv osv. [...] Ni lurade hit oss med en paradisbild [...]
Vad menar du? Var säger Sverige detta nånstans? Källor och länkar?
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
Vad är en vit person?
Tja, lägger du en magnecyl på min arm så ser den ut som en leverfläck.
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
Invandring förr i tiden var naturligtvis mer komplicerad. Nu har ni mycket större möjligheter att hjälpa dem ni tar emot. Men inte blir ni mer produktiva för det.
Ni får redan gratis mat, boende, utbildning, socialbidrag, osv. Jag hade förstått klagomålen lite bättre om ni hade tvingats frysa och svälta i kåkstäder. Men nu får ni helt gratis en levnadsstandard som är bättre än den för de flesta på jorden. Det är rätt magstarkt att klaga i det läget.
Men för din del låter det som det mer handlar om självförverkligande och att vara en del av nåt större. Det kan ingen lösa åt dig, den biten måste du ordna själv.
Tips: Skaffa ett jobb som du trivs med. Det är dessutom det bästa sättet att snabbt lära känna svenskar. På fikarasterna och afterworket öppnar man nämligen upp inför varandra. Men du måste bjuda till också, och inte bara sitta och blänga ilsket i ett hörn. Gör tvärtemot vad en "spännblatte" skulle göra, och berätta om nån gång när du gjort bort dig så ska du se att isen lossnar.