2014-03-20, 20:52
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-mohammad-x
Är det bara utländska barn som sparkas och slåss? Du måste inte ha haft några svenskar i din grund- eller förskola.

I det här fallet verkar det vara så, sen finns det naturligtvis busiga och våldsamma svenska ungar också, men det är helt klart att många krigstraumatiserade flyktingsbarn får ett utåtagerande beteende, detta är något det kan ta hela livet eller generationer att "jobba" bort, inget konstigt med det,bara ren grundpsykologi, och dom barnen kanske inte ska blandas med andra mera harmoniska barn, iaf inte för att uppnå integrering det är sas att börja i fel ände.
Citera
2014-03-20, 20:52
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Det börjar med föräldrarna.
Ja, det gör ju ofta det. Därför är dessa multikulti-påhitt fullkomligt poänglösa. Vad spelar det för roll att lilla AliBaba får skojdränka svenska flickor en timme i veckan? Hemma hos pappa-muslim får han ju ändå lära sig att flickor är värdelösa djur och att orena kristna inte förtjänar att finnas. De "värderingarna" tvättar man inte bort med lite klorerat vatten. Du kan ta kamelen ur öknen men inte öknen ur kamelen.
Citera
2014-03-20, 20:53
Medlem
Citat:
Det räcker med att läsa din signatur för att inse att jag diskuterar med en rasist.

Sen ser jag inte hur jag inte håller mig till ämnet.
Att blanda svenska med utlänningar är inget problem, så länge, som någon redan påstått, föräldrarna till de svenska barnen inte hjärntvättar dem med fördomar om invandrare. Exempelvis snacka skit om "den andra religionen", de "som täcker sig", eller stökiga araber. Istället måste de svenska barnen fyllas med positiva tankar angående detta, så de inte tänker på "vad mamma" sa när de ska umgås med utlänningarna i skolan. Det börjar med föräldrarna.

Du har ingen aning om hur de här föräldrarna resonerar. Snarare visar det sig att de resonerar på tvärtemot vad du påstår. De trodde att allt var frid och fröjd, och när "integrationsprojektet" med invandrarungarna sjösattes uppstod konflikt mellan barnen. De hade alltså lurat både sina barn och sig själva.

De svenska föräldrarna försöker undanhålla sina barn hur det förhåller sig i verkligheten, de skrev det själva. "Vi vill inte att de ska leka med invandrarbarnen för då kan de skapa fördomar och främlingsfientlighet". Det är ju så dumt att man tar sig för pannan. Om det skapas främlingsfientlighet när man leker med utländska barn, då är det väl rätt uppenbart att något inte funkar, eller hur?

"Om inte våra barn ser hur verkligheten ser ut kan vi lura i dem att det en förskönad verklighet istället".
Citera
2014-03-20, 20:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det kom precis till min kännedom att Sjuntorp är Trollhättans starkaste sd-fäste. Skrälltips.

Klart ungarna är skrämda för invandrarbarn när de matas med negativa värderingar hemifrån.
Inte heller förvånande att skolan ville satsa på intrgrationsprojekt. Mer förvånande att den flata rektorn fegade ur.

Under förutsättning att din uppgift är korrekt ... Vad kom först?

Ogillar barnen att bli slagna, sparkade och hotade av invandrarbarn, eftersom deras föräldrar har lärt dem att ogilla sådana upplevelser?

Eller blev föräldrarna SD-sympatisörer eftersom de ogillade att själva bli slagna, sparkade och hotade av invandrare?
Citera
2014-03-20, 20:55
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
I det här fallet verkar det vara så, sen finns det naturligtvis busiga och våldsamma svenska ungar också, men det är helt klart att många krigstraumatiserade flyktingsbarn får ett utåtagerande beteende, detta är något det kan ta hela livet eller generationer att "jobba" bort, inget konstigt med det,bara ren grundpsykologi, och dom barnen kanske inte ska blandas med andra mera harmoniska barn, iaf inte för att uppnå integrering det är sas att börja i fel ände.

Det är sant att flyktingbarn kan anses ha en mer "hotande" attityd än vanliga svenskar, men det betyder inte att det är något som kan arbetas bort. Oftast så är det utlänningarna som är hotade, och här gäller det för svenskarna att visa kärlek för oss. Dvs. att ni är välkomnande, trevliga och fredliga människor. Inte kolla snett på oss och snacka skit bakom våra ryggar.
Citera
2014-03-20, 21:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Är det bara utländska barn som sparkas och slåss? Du måste inte ha haft några svenskar i din grund- eller förskola.

Och relevansen är vilken??

Om det inte hade fungerat att sammanföra barn från två skolor med svenska barn, så hade svenska journalister knappast ansett, att det var något att uppmärksamma eller fördöma - och DU skulle förmodligen inte heller ha ansett, att föräldrar, som inte accepterar, att deras barn blir slagna, sparkade eller hotade utgjorde något problem.

Men du kanske anser, att etniska svenskar som inte accepterar att de själva och deras barn blir slagna, sparkade och hotade av icke-etniska svenskar... de platsar inte i ditt "framtida, kulturrika Sverige"?
Citera
2014-03-20, 21:03
Medlem
Citat:
Det räcker med att läsa din signatur för att inse att jag diskuterar med en rasist.

Sen ser jag inte hur jag inte håller mig till ämnet.
Att blanda svenska med utlänningar är inget problem, så länge, som någon redan påstått, föräldrarna till de svenska barnen inte hjärntvättar dem med fördomar om invandrare. Exempelvis snacka skit om "den andra religionen", de "som täcker sig", eller stökiga araber. Istället måste de svenska barnen fyllas med positiva tankar angående detta, så de inte tänker på "vad mamma" sa när de ska umgås med utlänningarna i skolan. Det börjar med föräldrarna.

Men att blanda kvinnor och män under bönen kan lätt leda till oroligheter. Kanske borde ni muslimer fyllas med lite positiva tankar om att blanda kvinnor och män i er religion.
Citera
2014-03-20, 21:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Att det kan skapas främlingsfientlighet ens överhuvudtaget i en sådan tidig ålder, beror på inget annat än föräldrarna. Så jag anser att det är föräldrarna som har gjort fel, och bör förbättra sig.

Det är alltså enl. dig "främlingsfientligt" att inte acceptera, att barnen blir slagna, sparkade och hotade av invandrarbarn eller invandrare?
Citera
2014-03-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Kan vi inte ta några muslimska skolklasser och se till att en grupp med tjejer och en grupp med pojkar simmar lite tillsammans?

Du vet att lära muslimska föräldrar att inte vara så rädda och intoleranta? Om man lär muslimska barn i tidig ålder att det går bra att simma med barn av ett annat kön så växer de upp till mer toleranta människor. Eller?
Citera
2014-03-20, 21:16
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Under förutsättning att din uppgift är korrekt ... Vad kom först?

Ogillar barnen att bli slagna, sparkade och hotade av invandrarbarn, eftersom deras föräldrar har lärt dem att ogilla sådana upplevelser?

Eller blev föräldrarna SD-sympatisörer eftersom de ogillade att själva bli slagna, sparkade och hotade av invandrare?

Hehe ja du. Det var värst vad det råder inflation i gärningsbeskrivningarna som invandraren ska ha utsatt infödingarna för.
Lustigt att ingen av föräldrarna själva påstår att våldsamma handlingar ligger till grund. Sedan trådstarten, nästan, har jag sökt förklaringar som ger stöd för föräldrarnas agerande men kammat noll.

Jag ser ingen annan förklaring än att detta bara handlar om rent och skärt ogillande. Gemensamma -duschförklaringen eller att inte ungarna kände varann först borde inte tänkande människor ens köpa som förklaring. Bättre kalla saker för sitt rätta namn. Främlingsfientlighet.
Citera
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det kom precis till min kännedom att Sjuntorp är Trollhättans starkaste sd-fäste. Skrälltips.

Klart ungarna är skrämda för invandrarbarn när de matas med negativa värderingar hemifrån.
Inte heller förvånande att skolan ville satsa på intrgrationsprojekt. Mer förvånande att den flata rektorn fegade ur.

Hm, hur menar du nu, menar du att barnen blir misshandlade för att dom kommer från en kommundel där SD har många väljare eller menar du att föräldrarna har en större benägenhet att reagera....Tror du verkligen att invandrarbarnen medvetet mixas med barn från ett SD-tät omr, det är ju riktigt taskigt mot alla barnen.....Hur tycker du att den "fege" rektorn skulle agerat?? En del barn var ju rädda och vägrade gå till skolan. Skulle han begärt polishandräckning för att få barnen till (sim)skolan.???
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Är det bara utländska barn som sparkas och slåss? :rolleyes: Du måste inte ha haft några svenskar i din grund- eller förskola.

Det är väl inget svar på min fråga? Eller menar du att bara för att det finns svenska barn som slåss så får man som förälder inte ta sina svenska barn bort från en miljö där invandrarbarn slåss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in