2014-03-18, 09:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej du måste tillverka dem med rätt skador och det är en näst intill omöjligt uppgift även för en expert med oändliga resurser och skulle alltså ha avslöjats snabbt. Det är bara i filmer (av sämre kvalitet) som det går till så.
Vilket skitsnack! Menar du att det går att se på kulan att den har krossat ryggrad och bröstben? Jag ignorerar dig nu för att inte medverka till ditt nya angrepp på tråden.
Citera
2014-03-18, 10:28
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Det är just denna metod jag tillämpat helt konsekvent sedan Boboslacke på så märkligt sätt dragit in mig i denna trådhärva..
Kan du utveckla hur han dragit in dig i denna trådhärva ? Var det inte du själv som kastade dig in med diverse lösningar till alla scenarion ? FÖ så anser jag det bevisat att du är den Ove M. Som GGÖ sålde sin 38 till tills motsatsen är bevisad ....
Min märkliga antidialog med det gamla gråsosseoriginalet härstammar som sagt från tio år tillbaka ur ett annat forum. Här återknöts tråden kring namnet Morgan plötsligt som just Boboslacke särskilt fiskat efter och sedan haft den tydliga uppgiften att droppa falsk info kring. För att få tyst på mina invändningar tillämpar han knepet att droppa socialrapporter om mig som om dessa skulle ha någon betydelse. Hur hans socialfascistiska kollegor i huset där jag bor ägnat sig åt förtalskampanj så att min familj kunde vräkas till slut fann jag just mängder av styrelseprotokoll som visade. Det var nu ingen tillfällighet att Boboslacke samtidigt här påtalade min urgamla konflikt som om den fortfarande skulle pågå.
Att en murdo Morgan hela tiden legat bakom med frimurares hjälp från Operan och Engelska kyrkan för att sänka min trovärdighet och sedan på samma bedrägliga vis kunna sätta mig i samband med MOP hade jag annars nog aldrig räknat ut. Tack vare Boboslackes så tydligt undermedvetna trovärdighet överlevde jag dock även denna upptäckt med förståndet i behåll.
Citera
2014-03-18, 10:46
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
En intervju med Weinberger måste tvyärr ske m h a ett medium. CW har nämligen varit död sedan 2006. Men det hindrar säkert inte PU
För frimurare är det inget som helst problem att få ett medium till att skriva ut en dagbok från CW eller vem som helst. Vid lämpligt tillfälle sedan dyker anteckningar upp från ingenstans och blir tagna på högsta allvar. CW blev plötsligt inte längre kontaktbar efter att han i svensk tv erkänt ubåtsbluffen där Sverige hade vunnit över NATO. Tänk om det var detta man var mest rädd för att redan OP skulle kunna avslöja!
Citera
2014-03-18, 10:59
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG
...kom jag fram till att varför försöker inte någon ; Palme-utredningen t.ex,..göra lite frågor om det finns något i Shirley McLaines kvarlåtenskap som kunde kasta ytterligare ljus över Olof Palmes person (?!)...
Snart hittar man säkert en dagboksanteckning som säger att OP gärna hade önskat vara bisexuell.
Vem hade väl inte önskat dubbla chanser till både sex och karriär men ständigt blivit hindrad av en ännu djupare rotad hederskänsla?
Citera
2014-03-18, 11:26
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Heheho tycks mena att fel man med fel vapen kom att skjuta OP, så som Lingärde skrev i sitt PM......
Man skall komma ihåg att även Lingärde var frimurare och det var tydligen detta som blev hans död. I de kretsarna får man i värsta fall ta del av hemliga uppgifter som både GRU och CIA vill ventilera för att själva slippa bli granskade. Om man intet ont anande lyckas plantera uppgifterna i mindre trovärdiga sammanhang eller dito sällskap och sedan själv kan skoja bort alltihop så får man chans att klättra i graderna och ta del av än värre hemligheter. En frimurarwannabe som VG är värst utsatt. Precis som Lingärde blev han dödad så fort han med trovärdighet hade kunnat vända sig till media för att få upprättelse.
Senast redigerad av tv4ove 2014-03-18 kl. 11:44.
Citera
2014-03-18, 13:38
Medlem
brukerinnes avatar
iesho har mye kunnskap om saken, så hvorfor fokusere på kun de delene av hans innlegg dere finner meningsløse? Synes det har blitt et dårlig debattklima her nå, og ser at mange av de "gamle" ikke deltar.
Citera
2014-03-18, 17:45
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Eller så är det ni på andra sidan av den "proverbiala ån" som är "överkonspiratoriska"?

Börja anamma den goda vanan att ange dina källor, för du dömer själv ut din trovärdighet med din usla attityd!

Varför använder du mina ord när du replikerar boboslacke? Beklagar anglicismen ovan, men hoppas meningen gick fram. Vad gäller de "överkonspiratoriska" teorierna skulle "galna" fungera lika väl.

För övrigt försöker jag inte alls kväsa någon diskussion här inne. Jag anser emellertid att kulspekulationerna är långsökta, ologiska och en smula galna.

Det är, vill jag påstå, betydligt mer sannolikt att vi når fram till säker kunskap om Palmemordet om vi praktiserar kritiskt tänkande, logik och fakta än om vi kastar dessa verktyg i sjön och istället använder numerologi, kometbanor och andra fantasier som vägledning. Håller inte herr Grobladsredaktören med om det?
Citera
2014-03-18, 19:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
iesho har mye kunnskap om saken, så hvorfor fokusere på kun de delene av hans innlegg dere finner meningsløse? Synes det har blitt et dårlig debattklima her nå, og ser at mange av de "gamle" ikke deltar.
Jag trodde inte att det fanns så mycket kunskap om MOP som det finns i tråden. Nu för tiden läser jag mest för att försöka lära mig något av kunniga användare som dig. Egentligen sökte jag upp tråden för några år sedan för att informera om några företag...
... men ingen var intresserad och nu heter det att jag är numerolog m.m.

Om man inte ser något intressant i en uppgift så lämnar man den bara därhän, om man har ett ärligt syfte. Försöker man sabotera tråden och sprida dålig stämning så gör man på ett annat sätt.
Senast redigerad av iesho 2014-03-18 kl. 19:47.
Citera
2014-03-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne

Han här så lite insatt att han kunde argumentera i 27 år utan att ens läsa förhör och ändå bildade sig en uppfattning grundat på rent trams och flummeri. Han ansåg det också befogat att ha flera olika nic i denna tråd och andra palmemordstrådar på forumet varav han förde monolog i en. När han till slut var tvungen att överge den totala nonsensargumentationen tolkar han fritt och påstår saker rakt ut i luften.

Dig ignorerar jag men finner svensknorskan i dina inlägg lika underhållande som dina argument är igenkännbara från förr.
Citera
2014-03-18, 19:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Kvantifiera olika nivåer på sannolikheter: Ej uteslutet, tänkbart, troligt, mycket troligt etc för olika skeenden före, vid tidpunkt för, efter MOP med förgreningar/Bifurkationer. En väg framåt för att:

* Rensa i väven för att få fram de rimligaste scenarierna
* Vägledande för faktasök

Användbart eller måste fakta fram först?
Citat:
Syftet är att få fram de mest sannolika scenarierna för den inofficiella historieskrivningen och som är saklig, där spekulationer/antagande är klart redovisade. Att man skulle få fram sanningen ser jag som uteslutet.
Om vi gemensamt kunde utarbeta en rekonstruktion, t.ex. från det LOP kommer ut från biografen tills dess att ambulansen åker mot Sabbatsbergs sjukhus, markera alla oklarheter i skeendet och lista alla tänkbara alternativ, så skulle vi få ett scenario vilket skulle kunna sammanfatta läget och med sannolikhetsbedömningar visa var tråden står för tillfället.

Mellan de avsnitt där skeendet tycks vara klarlagt (motsvarar linjer) listas de alternativ som anses vara möjliga (om än med låg sannolikhet) för de oklara skeendena (motsvarar förgreningar). Användarna bedömer sedan sannolikheterna för olika alternativ kanske i någon sorts omröstning.

Det vore nog konstruktivt.
Citera
2014-03-18, 20:28
Medlem
mvagrippas avatar
I GK finns ganska utförliga fakta om de uppgifter Bertil Wedin påstår sig ha om MOP.

"På lediga stunder hade Bertil Wedin därefter förberett en uppsats om otillbörliga sovjetiska aktiviteter i Sverige. Detta hade kommit till en KGB-chefs kännedom. Under sommaren 1985 hade utkastet till hans uppsats om otillbörliga sovjetiska aktioner stulits i hemmet. Han och hans fru hade därefter bestämt sig för att flytta till Cypern, vilket de gjort i slutet av 1985. Efter mordet
Olof Palme hade BW kontaktats av journalisten Jan M(osander?) som frågat honom om han hade någon idé om varför Olof Palme mördades.

Därefter startade BW med egna medel en egen undersökning i denna fråga. W kom en engelsman och två tyskar på spåren. Engelsmannen hade vid flera tillfällen kontaktat Anders Larsson och enligt säkra uppgifter skulle de båda ha arbetat för den sovjetiska underrättelsetjänsten. Då BW
samlat in ett omfattande material ville han lämna över detta till svenska myndigheter. Detta hade emellertid förvägrats honom av en mängd olika myndigheter.

Han hade dessutom blivit uppsökt av en person verksam inom svensk underrättelseverksamhet som varnat honom för att besöka Sverige eftersom någon skulle försöka mörda honom. BW hade därefter utsatts för ett mordförsök. Hans blodtryck hade plötsligt blivit farligt högt och han hade förts medvetslös till sjukhus, där hans hustru fått beskedet att hans liv inte kunde räddas. W:s brittiske vän, som han hållit informerad för det fall något skulle hända honom, hade avlidit ett par veckor senare på grund av högt blodtryck."

BWs påstående att Anders Larsson skulle vara sovjet-agent är intressant. AL är en av dom som lämnar förvarning till OP att ett attentat kan vara förestående. En annan som ska ha haft kännedom som att något var på gång mot OP var sjökaptenen och SSI/IB informatören Joel Haukka.
Även han har liksom AL pekats ut som KGB-tillgång.

En av källorna mot JH är iofs utförlig men härrör från en EAP-bulletin ,vilket manar till försiktighet.
Där anges att avhopparen Alex Milits är den som pekat ut JH som tjeka-tillgång. Handläggare för Haukka ska enligt samma tidskrift varit KGB-officeren Toivo Voit.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1987/eirv14n38-19870925/eirv14n38-19870925_044-find_soviet_moles_in_swedish_int.pdf
Citera
2014-03-18, 21:07
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Om man inte ser något intresse i en uppgift så lämnar man den bara därhän, om man har ett ärligt syfte. Försöker man sabotera tråden och sprida dålig stämning så gör man på ett annat sätt.

Låter ju vackert och självklart ska det vara högt i tak här, vi befinner oss trots allt i konspirationstrådarna. Med det innebär ändå inte att logik, saklighet och systematik upphör att existera. En viss seriositetsnivå kan vi väl ändå försöka upprätthålla, eller hur? Prickskyttar, knallpulverpistoler, HIV/aids, bröstskott, knarkaffärer, hemliga bögsällskap och dylikt är exempel på spörsmål som definitivt inte hör hemma i en seriös diskussion.

Sen så beror det helt på vad det är för uppgift så klart. Jag menar, varför ska uppenbara lögner, skrönor, förtalskampanjer och trams få stå helt oemotsagda och bara lämnas därhän? Vem tjänar på absurda resonemang och vidlyftiga spekulationer med uppgifter tagna ur luften om inte de skyldiga? Ta två adekvata exempel: Att de finska flickorna skulle ha pekat ut AA och att AK var HH:s älskarinna. Jag vet inte hur länge dessa båda lögner har cirkulerat i tråden, och de dyker fortfarande upp titt som tätt. Framför allt är det tråkigt för dem som kanske precis börjat intressera sig för mordet att direkt behöva mötas av strid ström av lögner och skitsnack.
Senast redigerad av OilersFan 2014-03-18 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in