2014-03-18, 20:40
Medlem
SurfStars avatar
Din tjej ställer lite knasiga krav kan jag tycka men som sagt om du får stånd till och från när du ser tjejer på tvn kan jag förstå henne en aning..

Citat:
Ursprungligen postat av JBugster

Å andra sidan låter det inte heller riktigt hälsosamt att få stånd till halvnakna/nakna tjejer på TVn, känns inte det lite creepy?
Citera
2014-03-18, 20:41
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatiseringen
Dålig självförtoende? Hur kan det påverka? Har sagt ti henne 1000 gånger att hon är vacker/snygg/ser as bra ut, vilket hon gör inget snack om saken lxm.

Det spelar in i att hon är osäker på sig själv och sitt utseende och ser kvinnor som är (I hennes ögon) attraktivare, sexigare, utstrålar pondus och en självsäkerhet än sig själv och ser dom som ett hot mot henne i kampen för din uppmärksamhet.

Nästa gång hon ber dig titta undan så kan du säga till henne att hon beter omoget av sig. Vilket du följer upp med: ''Jag är inte med dig för ditt utseende, Jag är med dig för du har *Sätt fingret mot hjärtat* hjärta och *Sätt fingret mot pannan* hjärna vilket dom där på tv kommer aldrig kunna utmana dig på''. Ja eller nåt liknade, du får väl klura ut vad som skulle låta bäst i hennes öron. Glöm inte att titta djupt i hennes ögon samtidigt du säger det!
Citera
2014-03-18, 20:45
Medlem
Är tjej.

Man "låser" väl inte attraktion till en person om man inleder ett förhållande, vare sig man är kille eller tjej och det är inget fel med det så länge man inte lever ut detta och gör slag i saken = är otrogen eller liknande (om man inte har en annan överenskommelse).

Det verkar som din tjej tyvärr är osäker på sig själv eller har lite av ett kontrollbehov. Har hon blivit bränd tidigare? Kan bero på det i så fall. Det är skitbra att du lyssnar på henne men vissa saker måste man också kunna snacka om och man behöver ju inte acceptera allt om man ställer orimliga krav. Jag har inte gått med på allt mina ex har velat jag inte ska göra för att jag helt enkelt inte håller med dem, men det har jag också berättat.
Citera
2014-03-18, 20:52
Medlem
Tjej.
Klart att man inte gillar att bli jämförd med alla perfekta brudar som finns. Men enda sättet att förhindra att du ser halvnakna kvinnor är ju att riva ut ögonen på dig. Lite väl högt pris kan jag ju tycka.

Sedan verkar din brud vara i den aningen mer volatila hormonfasen (max 23 år troligtvis yngre). Då skulle jag för en gångskull rekommendera att du följer det traditionella FB-rådet:
Visa henne vart skåpet ska stå.
Det är stört orimligt att du ska anpassa dig till hennes osäkerhet på detta sätt. Och hon kommer inte bli mindre osäker i slutändan, för du ger henne ju nästan indirekt rätt i att du tänder på dem om du bara skulle se dem.

Men gör detta medan du ger henne lite perspektiv.
Exempelvis kan plocka ett par bilder på naturliga bröst(ur tråden som heter något i stil med normala bröst), förslagsvis de som knappt kvalificerar in sig i din smak och berätta för henne att till och med dessa är fina i dina ögon och att hennes uppenbarligen är finare. Lite risky kanske! Så du får känna av läget där!!!!!!
(Visserligen har jag inte har helt koll på exakt hur den där fifiluriga saken fungerar, men det är nog bra om du mentalt ryter åt den att ligga ner när du ser halvnakna andra kvinnor och din brud är med.... )

Alla dessa tjejer som vi ser omkring oss är ju perfekta och då får man lätt för sig att ni måste ha perfektion för att känna er attraherade. Jag är närmare 30 och har fattat först nu att mina bröst kan vara väldigt visuellt attraktiva för en kille trots noll likheter med Silvstedts pumpade patts. Hon är väl bara rädd att du ska luras att tro att det dem visar på tv är realitet och inte resultatet av retusch, ljussättning, smink och operation. Dvs gå på bluffen precis som hon har gjort.

Får du förövrigt egentligen hänga på flashback för din flickvän???
Citera
2014-03-18, 20:55
Medlem
Snoddlans avatar
Jag och min kille diskuterade en tjejs klyfta (i en film) idag (den VAR snygg), jag tror att hon är osäker bara
Citera
2014-03-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oinone
Får du förövrigt egentligen hänga på flashback för din flickvän???
Ingen kan förbjuda mig det. Aldrig.
Yeah hon vet att jag hänger här.

Men hur skall man göra så att hon känner sig mindre osäker?
Har sagt lite saker som skit i vad andra tycker det är ditt liv. Att hon ser as bra ut och att de flesta skulle vilja ha henna osv...
Hjälper inte.
Från mina ögon så måste det försvinna med hjälp av sitt egna ''jobb'' att få bort det. Men hur gör man då?

Jag kan säga att jag var osäker innan med. Men tiden gick och jag förstog att andras åsikter eller vad som skall ej påverka mig. Jag vill leva mitt liv och inte typ tryckas ner pga osäkerheten och begränsas av den. Det kom lixom av sig själv.

Vet inte exakt exakt hur det försvann & vad jag gjorde, men lyckades eller så.
Fast va ju ändå inte osäker, bara i vissa sammanhang o så...

En av de bättre saker som har hänt vilket jag vill att det skall hända alla.
Senast redigerad av Privatiseringen 2014-03-18 kl. 21:05.
Citera
2014-03-18, 21:01
Medlem
annasmulans avatar
Vad säger din tjej om de nakna killarna på film då? Eller ja, de med bar överkropp? Tittar hon bort?
Citera
2014-03-18, 21:02
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vi är fullt överens i mitt förhållande, om hon inte behöver se någonting så är det fritt fram att titta på.

Hade hon dock sagt att hon absolut inte accepterar att jag ser på porr överhuvudtaget så hade jag fnyst åt henne och frågat vem fan hon tror att hon är.
Så tur att hon inte har den inställningen
Precis, i huset skall mannen styra och ställa
Citera
2014-03-18, 21:02
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Behöver ju inte vara så.

Jasså. Intressant. Har alltid tyckt att det är ok, eller normalt, respekt till dig

Men kolla här varför kollar du på porr då? Om du har en brud?

Ja men varför säger hon så till mig?
Om jag säger att jag skiter i de brudarna på TVn så kan hon inte acceptera svaret lxm, varför?
Där ställer du en bra fråga.
Jag vet faktiskt inte varför jag kollar på porr.
Kan spekulera lite.
I tidigare relationer har det varit förbjudet o då har man maniskt kollat på porr. Nu har jag tillåtelse med små restriktioner. Det är numer ytterst sällan jag kollar på porr. Frågar du när det hände senast så vet jag inte.
Så min spekulation är att man kollar på porr för att det är förbjudet. Nu när förbudet är borta så försvann även spänningen.
Vad gäller din tjej lider hon garanterat av dålig självkänsla. Spelar ingen roll hur ofta du ljuger om att hon är vackrast av alla. För lögn är det, det vet både du o jag. Så länge hon är osäker på sig själv kan du inte göra ett skit åt den genom ord.
För att hylla min tjej lite till. Ser jag en snygg tjej på stan så kan hon för att markera, sucka lite demonstrativt när hon set att jag kollar.

Men för att ge dig ett råd som kan sluta med att du är singel.
Kolla på brudar på tv. Kolla demonstrativt på mjukporr på internet. Ser du en snygg tjej på stan när hon är med så kolla på henne ordentligt.
Varje gång hon blir sur så svarar du henne med att hon är inte ensam tjej på denna planet. Men hon är ändå unik då hon är den enda tjej du älskar. Då ljuger du iaf inte
Citera
2014-03-18, 21:07
Medlem
Citat:
Vill gärna ha svar från tjejer.
Hur gör ni, tycker ni som hon?

@ Ensamhet.

Jag skiter ju i om jag får eller inte får titta. Tittar ju inte bort om jag sitter hemma utan henne. Ser inte anledningen.

Jag är tjej så jag väljer att svara, det roliga är att jag hade samma problem som dig - fast lite mer extremt. Killen jag var med hade kontrollbehov, så fort det var någon snubbe som var kändis i tvrutan o och jag tittade på filmen så började han fråga "du tycker att han är snygg va, snyggare än mig eller?" Detta blev störande efter ett tag som du kanske förstår. Men det ironiska var att när han satt och kollade på porr på tv precis framför mig, så sa jag ej ett piss att jag tyckte det var lite stötande, men annars kommenterade jag aldrig när han tittade på snygga tjejer på tv. Jag kände mig inte hotad eftersom jag själv ser väldigt bra ut för att vara tjej. Din tjej verkar ha låg självkänsla och det kan hon bara ensam bygga upp.
Senast redigerad av Lakarstudent 2014-03-18 kl. 21:09.
Citera
2014-03-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annasmulan
Vad säger din tjej om de nakna killarna på film då? Eller ja, de med bar överkropp? Tittar hon bort?
Att hon inte vill ha dem.
Nej det gör hon inte.

Tror att jag sa att hon inte heller får titta bara för att jag inte får titta, men jag orkar inte göra så för jag skiter i egentligen...
För mig kan hon tycka andra e snygga o så inga probs...
Citera
2014-03-18, 21:12
Medlem
jojjnes avatar
Sådan hycklare hon är!!!, kan lova dig att hon tänkte "oh what i would do to him" när hon sett någon snygging på tv eller i vardagen en eller två gånger, de gånger jag märkt att någon kille jag dejtat har reagerat lite extra pg någon tjej så har jag skämtat/små retat han om det. Ge henne ett ultimatum eller vänta på att hon ska växa ifrån det beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in