2014-03-15, 18:53
Medlem
Pumzuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Deffa direkt efter en kur gör man inte om man inte vill tappa allt man byggt upp. Tycker du har två alternativ, antingen vänta med kuren tills efter du är klar med deffen. Eller förläng kuren så du även hinner med att deffa också.

Okej så man kan deffa under kur alltså, men jag antar att det inte är optimalt om man vill bygga maximalt med muskler. Hur gör man på bästa sätt för att behålla så mkt som möjligt efter kuren om man vill sluta rent utan pct?
Citera
2014-03-15, 20:00
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumzui
Okej så man kan deffa under kur alltså, men jag antar att det inte är optimalt om man vill bygga maximalt med muskler. Hur gör man på bästa sätt för att behålla så mkt som möjligt efter kuren om man vill sluta rent utan pct?

Gissa? Om deffa är dåligt vid avhopp.. kom igen.. du klarar det..
Citera
2014-03-15, 20:04
Medlem
Pumzuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Gissa? Om deffa är dåligt vid avhopp.. kom igen.. du klarar det..

Haha va söt du är. Jag menar lite mer specificerat. Ska man bara tänka på kosten? Ska man träna lika som förut eller ändra det? Någon ändring med cardio? Exakt HUR mkt bör man trycka i sig?
Och när vi ändå håller på, hur många kcal extra bör man äta om man vill få maximal effekt under kur?
Citera
2014-03-15, 20:09
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Haha va söt du är. Jag menar lite mer specificerat. Ska man bara tänka på kosten? Ska man träna lika som förut eller ändra det? Någon ändring med cardio? Exakt HUR mkt bör man trycka i sig?
Och när vi ändå håller på, hur många kcal extra bör man äta om man vill få maximal effekt under kur?

Du ska äta och träna på ett sådant sätt som resulterar i muskeltillväxt. Vet du inte hur man gör det så är nog inte prepp något för dig på ett tag.
Citera
2014-03-15, 20:16
Medlem
Pumzuis avatar
Citat:
Du ska äta och träna på ett sådant sätt som resulterar i muskeltillväxt. Vet du inte hur man gör det så är nog inte prepp något för dig på ett tag.

Bli inte neggo på en gång. Jag frågade om kur, inte om muskeltillväxt utan steroider. Det är nu jag lär mig. Så du säger att jag bör köra som vanligt ( off season) ? Ingenting utöver det? En till fråga: När kan man deffa efter en kur för att inte förstöra det man byggde? Jag tänker t ex på, när kroppen är i balans igen med den naturliga produktionen? Finns det några riktlinjer?
Citera
2014-03-15, 20:26
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Bli inte neggo på en gång. Jag frågade om kur, inte om muskeltillväxt utan steroider. Det är nu jag lär mig. Så du säger att jag bör köra som vanligt ( off season) ? Ingenting utöver det? En till fråga: När kan man deffa efter en kur för att inte förstöra det man byggde? Jag tänker t ex på, när kroppen är i balans igen med den naturliga produktionen? Finns det några riktlinjer?

Det bästa är att kolla värdena. Är de okej så är det bara att deffa på.

Men annars hade jag väntat minst 2 månader.
Citera
2014-03-15, 20:28
Medlem
Pumzuis avatar
Citat:
Det bästa är att kolla värdena. Är de okej så är det bara att deffa på.

Men annars hade jag väntat minst 2 månader.

Tack. Vet du var man kan kolla värdena? Eller vad man ska säga för att de ska göra det? Jag googlade lite förut men det verkade svårt?
Citera
2014-03-15, 21:54
Medlem
Citat:
Tack. Vet du var man kan kolla värdena? Eller vad man ska säga för att de ska göra det? Jag googlade lite förut men det verkade svårt?

Antingen kommer du på en lögn/vrider på sanningen etc etc, eller så går du bara till en privat klinik och säger till kärringen i receptionen TJENA ANNA GRETA JA VILL KOLLA DETTA OCH DETTA så får du göra det.
Citera
2014-03-16, 16:23
Medlem
Har en fråga här. Om man kör en deffkur med Winstrol och Testo p, kan man deffa hårdare utan att tappa så mycket muskelmassa, än om man kör en deffkur med bara Testo p?
Citera
2014-03-16, 18:01
Medlem
Wolverine6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Har en fråga här. Om man kör en deffkur med Winstrol och Testo p, kan man deffa hårdare utan att tappa så mycket muskelmassa, än om man kör en deffkur med bara Testo p?
Mest troligt. Gör högre doser ju mer behåller du sannolikt. Fast tro inte du behöver det faktiskt
Citera
2014-03-16, 19:45
Medlem
Tjenare, nybörjare inom AAS-området men kunnig inom den lagliga sidan av kost och träning här. Är 21 år nu och börjar tänka på att börja kura, men innan en eventuell kur skulle påbörjas vill jag såklart ha lite kött på benen innan jag ger mig ut på äventyr.

Ett par frågor:

1. Jag ser många blanda massor med olika preparat under kur, kan man minimera antalet produkter för att göra det lite mer simpelt utan att förlora stor effekt?

2. Jag har inte hittat så mycket om återhämtning, är det rimligt att under ett år köra låt oss säga kur från September-November (12v), vara av mellan December-Februari. Ny kur Mars-Maj(12v), av igen mellan Juni-Aug. Varannan kur är deff och bulk och fortsätta så?

3. Med snabbare återhämtning osv borde ju kroppen rimligtvis förbruka ganska mycket mer energi, finns det några uträkningar på hur mycket man borde öka sitt matintag med jämfört med att vara utan? Tänkte procentuellt då.

Hoppas inte frågorna låter alltför dumma nu
Citera
2014-03-16, 19:54
Medlem
Wolverine6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin1993
Tjenare, nybörjare inom AAS-området men kunnig inom den lagliga sidan av kost och träning här. Är 21 år nu och börjar tänka på att börja kura, men innan en eventuell kur skulle påbörjas vill jag såklart ha lite kött på benen innan jag ger mig ut på äventyr.

Ett par frågor:

1. Jag ser många blanda massor med olika preparat under kur, kan man minimera antalet produkter för att göra det lite mer simpelt utan att förlora stor effekt?

2. Jag har inte hittat så mycket om återhämtning, är det rimligt att under ett år köra låt oss säga kur från September-November (12v), vara av mellan December-Februari. Ny kur Mars-Maj(12v), av igen mellan Juni-Aug. Varannan kur är deff och bulk och fortsätta så?

3. Med snabbare återhämtning osv borde ju kroppen rimligtvis förbruka ganska mycket mer energi, finns det några uträkningar på hur mycket man borde öka sitt matintag med jämfört med att vara utan? Tänkte procentuellt då.

Hoppas inte frågorna låter alltför dumma nu

Du har inte läst på tillräckligt.

1: förstagångskurare använder oftast ett prepp. Allt annat är rätt idiotiskt.
2: Njae. Man brukar säga att du ska vänta kur+ pctlängd x2 innan nästa kur.
3: beror på vilka prepp o vilka doser. Du får helt enkelt testa dej fram.
Men +300 får du kanske räkna med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in