2014-03-15, 18:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Absolut ingenting. Det kommer lämnas helt utan avseende.

Det är också min uppfattning. Men om någon med hjälp av uppgiften lyckas forska vidare och hitta något som säger att WL kan ha med mordet att göra så kommer ett tips i annan dager.

Det oidentifierade spåret i huset, kan det handla om en militärkänga? WL var militär och brukade dessutom klä sig i sin uniform när han var ute i skog och mark, han tycker att det är bekväma lämpliga kläder.

Har polisen förhört de två personer som WL säger sig ha spelat datorspel med aktuell kväll, de var uppkopplade via Skype, stämmer detta alibi?
Citera
2014-03-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad skulle tipset om de olika datumen göra för skillnad i bedömningen av KJ skuld?

Det var inte det jag tänkte. Snarare fakta om annat.
Citera
2014-03-15, 19:53
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hur var det, den 17 maj var det ju fest hos KJ Altersjön. Var även WL på denna fest? PH, NS? KJs pappa hämtade väl honom på kvällen, men blev KJs bil kvar där då? Det var efter denna fest Ss täcke o kudde hamnade i kofferten och blodet bör rimligtvis kommit dit före det??? Alltså bör torso redan då befinna sig på fp2, bara benen kvar att flytta på. Då har flytt skett då KJ inte haft span på sig. Eller Har någon annan använt KJs bil? PH var Inte med vid Fallen Angel, han var hemma men var han hemma???? Har inte FUP här så kan inte kolla.

Du blandar ihop saker här.
Det var vid Aldersjön festen var och det var KJ och hans "Syrra" hennes kille och en vän till dom som firade JJ.

WL var nog inte på den festen. KJs pappa hade en släkting med sig så dom kunde ta hem KJs bil samtidigt.

Jag förstår inte din logik
Har PH ens körkort?
Citera
2014-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn2014
Det var inte det jag tänkte. Snarare fakta om annat.

WL har ju tidigare olovandes använt sig av KJs bil så nog vet han hur en bagagelucka på Sonatan öppnas. Efter som låset i bagageluckan var trasigt kan den enda öppnas inifrån kupen. WL var också den person - som enligt KJs mamma - var in och "rotade runt" i KJs garderob i hallen. Dessutom haft 4 samtalskontakter med MB den 4/5 ... (enligt tråden här?)

Han skulle åtminstone jag vilja syna lite. Får väl återvända till FUP igen.

Någon som vet vilken typ av tjänst han har i det militära?
Citera
2014-03-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
WL har ju tidigare olovandes använt sig av KJs bil så nog vet han hur en bagagelucka på Sonatan öppnas. Efter som låset i bagageluckan var trasigt kan den enda öppnas inifrån kupen. WL var också den person - som enligt KJs mamma - var in och "rotade runt" i KJs garderob i hallen. Dessutom haft 4 samtalskontakter med MB den 4/5 ... (enligt tråden här?)

Innan vi startar en trådsanning... det var den 1/5 som MB och WL hade kontakt enligt postaren här. Har inte kollat upp det i FUP själv dock.
Citera
2014-03-15, 20:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Soldat april-juli. Ägare av en vit skåpbil/kombi.
Citera
2014-03-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Av just den anledningen som du skriver... tror jag att AN skrev som hon gjorde... eftersom att många resonerar så som du gör. Jag tror att hon skrev så för att undkomma misstanke riktad mot henne själv....! Tror definitivt att AN är inblandad i det här....

och som OY skriver..... GM kan tyvärr mycket väl ha fått bra tips om var de skulle placera ut kroppsdelarna genom att läsa här i tråden- tror tyvärr att så är fallet!!! Fick en stark rysning genom hela min kropp när jag läste ditt inlägg OY!!

Jag förstår hur du tänker eftersom du så gärna vill att det ska vara MB/AN men om du VERKLIGEN tänker efter. Tror du verkligen att man gör så när polisen tidigt i utredningen (det var då hon skrev det) inte har nåt att gå på? Det finns ju en risk att de kollar upp henne. Och att då skriva en sådan sak som kan locka till sig polisen när man troligtvis inte hunnit städa undan alla bevis tror jag faktiskt inte ett bajs på. Din tanke funkar kanske i ett brädspel eller rollspel men en mördare eller medhjälpare till mord är inte så kalla så nära inpå mordet.

Folk gör ett stort misstag i denna typ av trådar när de tror mördarna ALLTID är iskalla masterminds som har alla steg planerade. Och att då hennes post på FB skulle vara en del av detta platsar inte ens i en dålig film.

Hon skrev det för att hon hatade VB. Så mycket kan jag ge dig. Det var en av de osmakligaste kommentarerna jag någonsin läst om en försvunnen person. Men mer än så var det inte. Inte en del av en masterplan.
Citera
2014-03-15, 20:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Innan vi startar en trådsanning... det var den 1/5 som MB och WL hade kontakt enligt postaren här. Har inte kollat upp det i FUP själv dock.
Den gemensamma person kanske är T*ss Lindb*rg (e,e)? Kanske något rörande henne som gjorde att WL kontaktade MB?
Citera
2014-03-15, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den gemensamma person kanske är T*ss Lindb*rg (e,e)? Kanske något rörande henne som gjorde att WL kontaktade MB?

En av KJ närmsta vänner har upprepade kontakt med MB försvinnandedygnet, och MB kännde inte till KJ som person, det är ju så skrattretande. För mig är det totalt uteslutet att MB inte kände till KJ före mordet. Här ligger en hund begraven oavsett vad KJ gjorde med sin fyrbenta kompis.

Höftskada, visst, klarar inte av fortsatt tjänstgöring i Försvarsmakten, men reppelerar och klättrar är vad han ägnar sin tid åt efter avslutad tjänstgöring.
Citera
2014-03-15, 20:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Det framgår inte att det var WL, det är en slutsats som Foreigner drar själv. Den 1 maj förekom 3 kontakter mellan en El*sab*t L*und och herr Berg (I övrigt fanns inte denna kontakt med på "topplistan" över de personer som hade mest kontakter med Berg under mätperioden febr-maj). WL använde vid tillfället i fråga en telefon som stod på mamman med detta namn, så det är tänkbart att det kan ha varit han. Å andra sidan så har ju mamman en egen telefon också och dessutom finns enligt Hitta.se 101 personer med namnet. Däribland en som är bosatt i Älvsbyn, dit väl herr Berg brukade styra kosan ibland?

Ni ska aldrig ta för något som "the Foreigner" skriver för givet. Hen är en pajas med total avsaknad av kritiskt tänkande som bara sitter och minar på nätet efter "in-te-re-sa-nte" samband mellan personer och saker som hen tror sig se. Någon faktakoll värd namnet eller något kritiskt tänkande till informationen hen gräver fram finns inte.
Citera
2014-03-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det framgår inte att det var WL, det är en slutsats som Foreigner drar själv. Den 1 maj förekom 3 kontakter mellan en El*sab*t L*und och herr Berg (I övrigt fanns inte denna kontakt med på "topplistan" över de personer som hade mest kontakter med Berg under mätperioden febr-maj). WL använde vid tillfället i fråga en telefon som stod på mamman med detta namn, så det är tänkbart att det kan ha varit han. Å andra sidan så har ju mamman en egen telefon också och dessutom finns enligt Hitta.se 101 personer med namnet. Däribland en som är bosatt i Älvsbyn, dit väl herr Berg brukade styra kosan ibland?

Ni ska aldrig ta för något som "the Foreigner" skriver för givet. Hen är en pajas med total avsaknad av kritiskt tänkande som bara sitter och minar på nätet efter "in-te-re-sa-nte" samband mellan personer och saker som hen tror sig se. Någon faktakoll värd namnet eller något kritiskt tänkande till informationen hen gräver fram finns inte.

Hehe, okej tack. Jo, ska vara ärlig och säga att hade jag orkat kolla upp att det var han som skrivit att det hänt den 1/5 så hade jag nog nämnt det för Remark också. Men nu blev jag bara orolig att Zemi... och resten av MB-hatarna som inte läst FUP skulle hoppa på att WL kontaktat MB den 4/5 och så hade det blivit en trådsanning med hela svenska folket.
Citera
2014-03-15, 21:21
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Ja man ska nog inte riktigt lita på namnen i MBs mobil, EL kan ju vara någon helt annan
Vi kan hoppas på att polisen ändå har kollat detta.

Vart har du läst att MB brukar åka till Älvsbyn?

För er som inte vet vad det är vi pratar om så på sida 918 i FUP så står det i MBs samtalslista att han har haft kontakt med en Elis*bet L*nd (a u) 1/5.
WL mob är skriven på hans mamma EL.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-15 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in