2014-03-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskadlig
Någon som har tips/länk på ett par brillor i wayfarerdesign men mer kantiga?

Coolness.se har en del solglasögon i wayfarerdesign. http://coolness.se/wayfarer
Citera
2014-03-12, 16:08
Medlem
Hajafintens avatar
Kör på dessa i år igen:http://www.ray-ban.com/sweden/products/sun/icons/RB2140?var=902

Pilot och wayfarer är tidlösa bågar som alltid funkar.
Farsan hade ett par på 80 och 90-talet och jag har det nu, det funkar.
Citera
2014-03-12, 16:21
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Kör på dessa i år igen:http://www.ray-ban.com/sweden/products/sun/icons/RB2140?var=902

Pilot och wayfarer är tidlösa bågar som alltid funkar.
Farsan hade ett par på 80 och 90-talet och jag har det nu, det funkar.
Får man fråga varför du köper dyra solglasögon? Du får kopior som är nästan exakt likadana, med UV-skydd, för 10 dollar/styck från kina. Du kan ha sönder/tappa bort 15 st och det är ändå billigare än att köpa "original".

(antar att du köper den "äkta" versionen då du länkade till sidan)
Citera
2014-03-12, 16:31
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Får man fråga varför du köper dyra solglasögon? Du får kopior som är nästan exakt likadana, med UV-skydd, för 10 dollar/styck från kina. Du kan ha sönder/tappa bort 15 st och det är ändå billigare än att köpa "original".

(antar att du köper den "äkta" versionen då du länkade till sidan)

Har dom jag länkade. Investerar hellre i ett par med högre kvalitet som jag provat ut i en affär än ett par som tappat sitt uv-skydd efter en säsong och som inte alls håller lika bra.

Tycker att det är värt att investera i ett par än att köpa behöva köpa nya hela tiden.
Citera
2014-03-12, 19:19
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Har dom jag länkade. Investerar hellre i ett par med högre kvalitet som jag provat ut i en affär än ett par som tappat sitt uv-skydd efter en säsong och som inte alls håller lika bra.

Tycker att det är värt att investera i ett par än att köpa behöva köpa nya hela tiden.
Att köpa glasögon är inte en investering.

Ett billigt par glasögon från kina "tappar" verkligen inte UV-skyddet, du får gärna gå in på vad du menade där. Sen är de gjorda av nästan exakt samma material, skillnaden är att de är "fake" och därför är de billigare.

Du behöver fortfarande förstöra/tappa bort 15stycken billiga kopior före dina blir mer "lönsamma", så du måste verkligen hålla bra koll på dem då. Själv lyckas jag alltid söndra/tappa bort dem inom 2 somrar .
Citera
2014-03-13, 14:05
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Att köpa glasögon är inte en investering.

Ett billigt par glasögon från kina "tappar" verkligen inte UV-skyddet, du får gärna gå in på vad du menade där. Sen är de gjorda av nästan exakt samma material, skillnaden är att de är "fake" och därför är de billigare.

Du behöver fortfarande förstöra/tappa bort 15stycken billiga kopior före dina blir mer "lönsamma", så du måste verkligen hålla bra koll på dem då. Själv lyckas jag alltid söndra/tappa bort dem inom 2 somrar .

Tvivlar starkt på att dina barn arbetandes Kina kopior har lika bra filter/glas som äkta RB.

Själv har man 2 par RB, ett från 80-talet (Wayfarer) och ett nyare par Aviator, självklart äkta!
Citera
2014-03-13, 14:08
Medlem
JBugsters avatar
RB Aviator, tidlösa. Köpte dem förra året, har dock redan slitit på dem ordentligt.. får börja ta det lite lugnt med dem.
Citera
2014-03-13, 14:12
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Tvivlar starkt på att dina barn arbetandes Kina kopior har lika bra filter/glas som äkta RB.

Själv har man 2 par RB, ett från 80-talet (Wayfarer) och ett nyare par Aviator, självklart äkta!
De må inte ha exakt lika bra material, men skillnaden är minimal. Du betalar fortfarande för märket, inte för kvalitèn.
Citera
2014-03-13, 14:35
Medlem
Jimposs avatar
Dom billiga har framförallt inte samma optik så det är en jävla skillnad. Antar att du aldrig haft ett par polariserande solglasögon på dig någon gång! Ett råd är att testa Det ska vara spegelglas i år även om jag inte tycker det är skitsnyggt.
Citera
2014-03-13, 15:16
Medlem
Någon snäll människa med lite större koll på solbrillor som skulle orka kika på denna videon och berätta vad för brillor han har på sig?

http://www.youtube.com/watch?v=gnIeeSEVWwM#t=8
Citera
2014-03-13, 16:27
Medlem
Jimposs avatar
Ingen aning. Kan ju vara vad som helst tyvärr
Citera
2014-03-13, 18:07
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Dom billiga har framförallt inte samma optik så det är en jävla skillnad. Antar att du aldrig haft ett par polariserande solglasögon på dig någon gång! Ett råd är att testa Det ska vara spegelglas i år även om jag inte tycker det är skitsnyggt.
Jag har haft polariserade solglasögon och ser inte poängen med dem. Dyra är de åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in