2012-02-26, 22:03
Medlem
SkitAnonyms avatar
Jag har skrivit ett plugin för anteckningar som verkar fungera ganska bra.
Ska testa det i några dagar i olika webbläsare och förbättra det lite, men kommer att slänga ut det sen.

Det finns ingen import- eller exportfunktion ännu, men det kanske kommer.
Jag sparar anteckningarna i webbläsarens lokala databas, så de kommer inte att försvinna efter en viss tidsperiod eller om man rensar historik/cookies

Vad jag menar med plugin är inte ett plugin i "riktig" mening, utan snarare ett javascript som man installerar enkelt i webbläsaren.
I firefox måste man installera Greasemonkey först, men i Google Chrome går det direkt utan ett riktigt plugin.
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-02-26 kl. 22:11.
Citera
2014-03-11, 22:35
Medlem
Anteckningsblock på flashback

Hej!

Tycker ni att det vore en vettig idé att ha någon form av anteckningsblock på flashback? Det skulle till exempel syfta till att göra det möjligt att skriva och spara utkast till trådar man planerar att skriva. Visst kan man även göra detta i en texteditor på sin dator, men det kunde kanske vara trevligt att integrera funktionen i forumet så att man slipper flytta med sig filerna om man byter terminal. Man kan förvisso skapa sig en primitiv form av anteckningsblock genom att skicka meddelanden till sig själv, men det är ju inte en särskilt snygg lösning på problemet.
Citera
2014-03-11, 22:52
Medlem
thejams avatar
Låter som en kul grej som skulle kunna passa in här. Vet inte varför men det känns lite flashbackigt. Ser ingen nackdel med det, låter inte som en svår grej att koda eller vad nu som kan stå i vägen för funktionen. Tummen upp!
Citera
2014-03-11, 22:53
Medlem
kinesarsles avatar
Ser faktiskt inte riktigt behovet.

Däremot skulle jag vilja ha möjlighet att ha någon liten anteckning för varför man lagt till någon i ignore.
Citera
2014-03-12, 00:03
Medlem
Kaustis avatar
Skaffa en Dropbox. Då kan du göra exakt det du vill, även på olika enheter.

Däremot kanske det skulle vara någonting att kunna skriva anteckningar om andra användare? T.ex. att markera folk i stil med "Vettig snubbe", "Helt bakom flötet" osv.
Citera
2014-03-12, 00:43
Medlem
Jonas182s avatar
Jag tycker det skulle vara en bra grej o ha på FB har sätt på vissa amerikanska forum där har dom det
Citera
2014-03-12, 09:36
Medlem
Kasperskys avatar
Jag anser inte heller att det behövs, finns det ett stort behov av det?
Fixa anteckningar på datorn så är det ju klart.

Går ju självklart att fixa skulle jag tro, men om det inte är nödvändigt så skall inte teknikerna behöva fixa det. Finns ju andra mer viktiga funktioner också som kanske behöver prioriteras.
Citera
2014-03-12, 09:41
Medlem
zorzes avatar
Börja använda datorns ordbehandlingsprogram,dess egna Anteckningsblock.

Copy and paste.
Citera
2014-03-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Låter som en kul grej som skulle kunna passa in här. Vet inte varför men det känns lite flashbackigt. Ser ingen nackdel med det, låter inte som en svår grej att koda eller vad nu som kan stå i vägen för funktionen. Tummen upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas182
Jag tycker det skulle vara en bra grej o ha på FB har sätt på vissa amerikanska forum där har dom det

Ja, då får man väl hoppas att admins tar förslaget under betänkande alternativt förklarar varför det är en god idé
Citera
2014-03-12, 10:27
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Däremot kanske det skulle vara någonting att kunna skriva anteckningar om andra användare? T.ex. att markera folk i stil med "Vettig snubbe", "Helt bakom flötet" osv.
Det skulle jag också gilla. Men jag tror inte att det skulle införas, eftersom det skulle underlätta betydligt även för den som vill kartlägga andra användare.

"Skrivit i 3 trådar om Jönköping. Säger sig jobba som brevbärare. 30-35 år gammal. Har två barn."

Ja, sådana anteckningar kan man föra själv också men det är betydligt krångligare.
Citera
2014-03-12, 10:35
Medlem
epost72s avatar
Man kan dock skriva trådstarten i ett PM och skicka till sig själv.
Förvisso kan man då inte hålla på och redigera.
Vidare kan man vid den metoden skapa mappar i PM-boxen och sedan flytta sina trådstarter dit om man vill.

Kanske inte optimalt men åtminstone en lösning.
Ser inget jättestort behov av en sådan funktion.

EDIT:
(FB) Anteckningar
Senast redigerad av epost72 2014-03-12 kl. 10:37.
Citera
2014-03-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Ser faktiskt inte riktigt behovet.

Däremot skulle jag vilja ha möjlighet att ha någon liten anteckning för varför man lagt till någon i ignore.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Skaffa en Dropbox. Då kan du göra exakt det du vill, även på olika enheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Jag anser inte heller att det behövs, finns det ett stort behov av det?
Fixa anteckningar på datorn så är det ju klart.

Går ju självklart att fixa skulle jag tro, men om det inte är nödvändigt så skall inte teknikerna behöva fixa det. Finns ju andra mer viktiga funktioner också som kanske behöver prioriteras.

Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Börja använda datorns ordbehandlingsprogram,dess egna Anteckningsblock.

Copy and paste.

Syftet skulle vara att få ett system som är "self-contained" (bra översättning?) så att eventuella anteckningar inte behöver skrivas i andra program. Jag tycker själv att detta vore praktiskt, men det är naturligtvis inte jätteviktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in