2014-03-10, 01:45
Medlem
Va f*n gjorde någon avart av nazister på Möllevångstorget (inte för att spelar någon roll, men direkt efter vänsterfolkets demonstration)? Dom var ute efter att skada någon. Alla som inte har en aning om vad Möllan är för sorts stadsdel och vilka människor som vistas där och som sedan 'yrkar' självförsvar från nazisternas sida diskvalificerar sig själv från någon sorts diskussion som lägger sig på normalbegåvad nivå.
Citera
2014-03-10, 01:46
Medlem
fan jag ber verkligen om ursäkt för mina långa inlägg som är lite rörigt skrivna. hoppas ni kan ha hänsyn till det samt att jag inte alltid formulerar mig så väl men jag hoppas ni förstår min poäng att jag är inte en svensk arg vit man utan jag har verkligen fått uppleva kommunismens baksida på myntet och den är lika illa som nazism.
Citera
2014-03-10, 01:46
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunken1
Jag såg inte när själva tumultet utbröt men jag hann att se att där stod ovanligt många människor som inte direkt såg ut att vara stammisar på nobes där det mest hänger avdankade alkisar och en del mff-supportrar. Kan helt enkelt varit så att nazisterna varit på nobes, jag vet inte var dom kom ifrån men jag vet att där var en hel del människor varav de flesta såg ut att tillhöra vänsterfalangen.
Nej självklart tycker jag inte det är okej att knivhugga någon enbart för att personen är feminsim även om jag är strängt emot feminism då man väljer att ta kvinnors parti. Jag är för jämställdhet, inte feminsim och inte för att männen ska ha mer lön än kvinnor och hela den diskussionen.
Jag menar bara att om en av högermänniskorna hade blivit knivhuggen så tror jag inte att många av er vänsterfolk hade sympatiserat med killen utan ni gör det ENBART för att det är en av era egna. Ni bryr er bara om era egna och inte om människan rent allmänt oavsett åsikter, bakgrund och politiskt tillhörighet. Jag var inte så pass nära för att höra vad bråket handlade om men jag tyckte faktiskt att det verkade som att högerfolket kände sig inpressade och desperata då dom var krafitigt i underläge. antagligen därför dom kastade cyklar och hade sig. Jag tycker showan verkar va en hemsk människa som är alldeles för stor i truten för sitt eget bästa och jag tar mig gärna personligt ansvar på att täppa igen den så fort han är på benen igen. Det är bara för hans eget bästa, han är bara inte medveten om det. På hans namn låter det som snubben är iranare och jag tycker han skämmer ut iranare så hans glåpord och uttalanden varken är mogna eller direkt sakliga. killen vill uppenbarligen bara provecera och när det väl kommer till krita så tror jag han lägger benen på ryggen, denna gången kom han inte så långt bara hehe. Men hur som helst så tycker jag det är över gränsen att knivhugga någon men som sagt det kan vara i rent självförsvar och jag tror personerna från den andra sidan kände sig hotade till livet. jag sitter inte och försvarar dom andra. Jag försöker bara tänka mig två grupper som avskyr varandra, varpå den enda gruppen är fler än den andra. försök er själva att sätta er i den sitsen. klart man tar till tillhyggen då man fruktar för sitt liv. jag skulle inte tveka att sätta en kniv i någon om jag fruktar för mitt liv och dessutom är i kraftigt underläge. Så min fråga är; om det hade varit en nazist som blivit knivhuggen. hade han då förtjänat det pga sina åsikter? för ni sa mer eller mindre "tycker inte att någon förtjänar att bli knivhuggen för deras politiska åsikter". Folk här är experter på att yttra sig om något dom inte vet ett skit om. Men eftersom offret är en av era egna så vet ni ju bäst såklart för ni är så subjektiva så de stänker om det. Sveriges hot är aggressiva högerfolk för det är en utdöende ras. Dom har skiftat tillvägagångssätt för att få sin röst hörd genom att ge sig in i riksdagspolitik och medan vänstern mer än gärna tar till våld när argumenten börjar ta slut, vilket dom gör snabbare än snabbast oftast. Kommunism är lika hemsk och har krävt lika många liv som högerextrema har, om inte mer. Den andra är extrereligiösa grupper och då pratar jag inte om judar, inte om kristna för den delen. Jag är född muslim men anser mig själv inte va religiös längre för islam är inte samma idag som det var när mina föräldrar växte upp även om mycket var mer konservativt på 40-50 talet men det är inte samma sak som idag. mina föräldrar skäms över hur sveriges muslimer beter sig och bara ska ha ha och ha utan att anpassa sig ett skit. precis som jag kan känna att alla muslimer som påstår sig vara det dricker, beter sig allmänt illa, använder tyngre droger (förutom heroin, det är våran alkohol i mellanöstern heheh ) Lika mycket som mina föräldrar skäms över sina landsmän, bägge muslimer och PKK så tycker jag att ni borde skämmas över hur era kommunister beter sig här för det är under all kritik, på gränsen till skrämmande. hur man kan utsätta folkvalda politiker för grovt våld, hot och förföljelse och vandaliserar deras bostäder. självklart finns det högerfolk som gör samma sak. men man måste generalisera för att visa på skillnaden, annars är vi alla lika stora idioter i detta landet. så när jag ger en negativ kommentar om kommunister så menar jag självklart inte att alla är idioter men när är många och fler blir ni medan nazisterna är en utdöende ras tack och lov. Men många av dessa rasistiska åsikter grundar sig på fakta, sen att dom lätt överdriver kan man inte rå för då dom inte är de vassaste knivarna i lådan. men det grundar sig på något iaf. Ni är dom värsta hycklarna där finns och jag har sett den sanna kommunism både på kuba, ryssland och i kina. samt att jag bott granne med Fredrik "finken" jönsson och har släktingar som varit aktiva inom PKK så jag vet mer än vad dom flesta här gör som hämtar sina åsikter från fakta. mina kommer från det riktiga livet, inte en datorskärm och foruom som detta.
Högerfolket var i ett trängt läge, dom var betydligt färre vad jag kunde se men det försvarar inte att knivhugga någon såvida det inte var den sista utvägen för att få slut på tumultet. tråkigt men ibland behövs det en kula i någons skenben eller några knivstick för att få slut på det.

Vad exakt var det du såg?

Har du haft kontakt med polisen?
Citera
2014-03-10, 01:53
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Håller med dig om att jag tillfört noll i denna debatt. Det har du också. Anledningen till mina inlägg är att jag blir trött på att pseudovetenskapliga resonemang blir till fakta. Rykten och färgande av sanningen är så vanligt förekommande bland nazistiska skribenter att det är löjligt. Jag har efterfrågat källor till flera av påståendena här i tråden men inte fått något svar, antingen väljer skribenten att inte svara på frågorna eller så flyr den tråden. Min avsikt är att uppgifter som framkommer i tråden ska kunna säkerställas på något meningsfullt sätt så att inte fantasier och halvsanningar blir till fakta.

Men nej, det stämmer att jag inte har tillfört någon fakta till tråden.

Rykten och färgade sanningar för alla sidor sig med. Man bör granska sin egen innan man anklagar andra, på så vis inser man snabbt vilka lögnare alla är. Jag som person har ingen tolerans för nazister, men samtidigt har jag heller ingen tolerans för de som vill föra över alla till just "nazister" p.g.a. att man kritiserar invandringspolitiken. Kort och gott så avskyr jag båda lägren.

Min kritik till dig var behövlig, och du har samtidigt rätt, jag tillför heller inget inom ämnet. Men jag har inte ens försökt. Jag tror polisen har en fördel gentemot oss alla här för att finna sanningen. Min kritik gick endast ut på att spegla er tävling om vänster vs höger. Och just ni två gjorde inte ett speciellt bra jobb för att utmana diskussionen, även om den i grund och botten bör handla om en skadad människa. Se hur lätt det är att försvara mord eller liknande genom att föra en diskussion vidare tills man glömt vad den från första början handlade om.
Citera
2014-03-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakan13
Va f*n gjorde någon avart av nazister på Möllevångstorget (inte för att spelar någon roll, men direkt efter vänsterfolkets demonstration)? Dom var ute efter att skada någon. Alla som inte har en aning om vad Möllan är för sorts stadsdel och vilka människor som vistas där och som sedan 'yrkar' självförsvar från nazisternas sida diskvalificerar sig själv från någon sorts diskussion som lägger sig på normalbegåvad nivå.

dom kan lika bra ha varit ute för att provecerat. och återigen så tar jag inte deras parti för jag ogillar nazister skarpt med men det känns väl inte så troligt att 6-8 grabbar ska ge sig ut för att puckla på 20-30st. det låter inte rimligt i mina öron. Kan va så att dom satt på nobes och drack en öl varav någon kommunist kände igen dom, vice versa och sedan var allt igång. Jag tror inte att dom gick ut i syfte med att misshandla eller knivhugga utan det urartade helt enkelt och bägge sidor trissade upp varandra. du är subjektiv så din åsikt är lika trovärdig som att dom var där i syfte att misshandla och utföra dråpförsök. Alternativt att nazisterna satte upp klistermärken och kommunisterna gick på dom. som sagt jag hörde inte vad dom pratade om och jag såg heller inte när bråket (EJ misshandeln) då bägge sidor var minst lika aktiva så den delen kan jag inte yttra mig om. Men jag får det inte att gå ihopa att dom va där för att skada kommunisterna utan kanske enbart provecera.
har du inget vettigt att säga så va tyst istället eller ännu bättre, gå o lägg dig. du ska väl upp tidigt och söka bidrag för du anser att det är fel att jobba för då måste man betala skatt och staten ska minsann inga pengar ha.
Citera
2014-03-10, 01:55
Medlem
iSees avatar
Citat:

Varför skulle man tycka synd om någon som stödjer beteendet han själv råkar ut för? Han kanske inte är så modig trots allt, men då är han i fel bransch.
Citera
2014-03-10, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Vad exakt var det du såg?

Har du haft kontakt med polisen?

Jag såg inte när själva brottet begicks så jag har inte så mycket att tillföra. jag tror polisen har rätt bra koll på hur många människor som befann sig på platsen och vem som tillhör vem. Och vi blattar har helst inte med polisen att göra. Du vet, vi och polisen gillar varandra ungefär lika mycket som ni höger/vänster gillar varandra. Men hade jag känt något som jag kände kunde tillföra något under utredningen så hade jag självklart hört av mig. det är min plikt som medborgare i detta landet. Hade det varit där jag kommit ifrån så hade vi löst detta på ett helt annat sätt.
Citera
2014-03-10, 02:06
Medlem
Jag såg en samling människor men reagerade inte direkt på det då nobes har en del folk som hänger där. och dessa nazister såg ut som vanliga svenskar medan vänsterfolket såg ut som folk som hänger på möllan. Jag går inte runt o tror att det ska bli bråk med knivar så fort det är en samling människor utanför en pub där det brukar va samlingar av människor.
med andra ord, inget som är av intresse för polisen
Citera
2014-03-10, 02:08
Medlem
TheBurdens avatar
SvP kommenterar nattens händelse i Malmö:
Citat:
Under lördagen hade ett sällskap på sex personer sammanstrålat på en restaurang i centrala Malmö för att äta och titta på en sportgala. Några ur sällskapet är medlemmar i Svenskarnas parti.

När sällskapet skulle bege sig hemåt attackerades de med flaskor och stenar av en grupp på cirka 25 vänsterextremister som kände igen nationalisterna. Sällskapet försökte först avlägsna sig från platsen men en i gruppen hamnade på efterkälken och blev misshandlad av vänsterextremisterna med flaskor och andra tillhyggen.

När resten i sällskapet upptäckte att deras kamrat var i fara så vände man tillbaka för att skydda honom och man lyckades till slut få loss honom från vänsterpöbeln. Efter det så avlägsnade sig sällskapet från den numerärt överlägsna gruppen vänsterextremister. Kort därefter såg sällskapet en polispatrull. De sökte upp poliserna och bad om hjälp med vård av kamraten som råkat illa ut.

De våldsamma vänsterextremisterna ska enligt egen utsago ha deltagit på en feministdemonstrationen tidigare under kvällen. En vänsterextrem hemsida rapporterar att man sett nationalisterna sprida material varpå man ”reagerat” på detta. Enligt uppgifter i media ska de vänsterextrema demonstranterna även varit inblandade i andra våldsamheter under kvällen. Bland annat ska de ha attackerat en butik under demonstrationen.

Det är en grundläggande rättighet att få försvara sig och sina kamrater under pågående angrepp. Svenskarnas parti fördömer det politiskt motiverade våldet och ser allvarligt på att samhället inte har viljan eller kapaciteten att stoppa vänstervåldet. Vi ser det som en plikt som svenskar att ingripa till skydd av folkkamrater som utsätts för våld.
https://www.svenskarnasparti.se/2014/03/09/svp-kommenterar-nattens-handelse-i-malmo/
Citera
2014-03-10, 02:11
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:

Om högerextremister inte får vara på Möllan; är det okej om jag spöar upp invandrare och vänsterfolk jag ser på Östermalm?

Tänkte om vi nu ska bli renodlat stenåldersmänniskor med klantänk osv.?
Citera
2014-03-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Om högerextremister inte får vara på Möllan; är det okej om jag spöar upp invandrare och vänsterfolk jag ser på Östermalm?

Tänkte om vi nu ska bli renodlat stenåldersmänniskor med klantänk osv.?

Jag skrev aldrig att dom inte får vara där, men att det är konstigt att dom väljer att vara där med tanke på vilket område Möllan är. Lika lite som en grupp på 4-5 vänsterfolk åker till en av högerextremismens högborgar (vart det nu kan vara, inte så insatt) och säger typ 'shit, vi skulle bara ta en öl'.
Citera
2014-03-10, 02:19
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
SvP kommenterar nattens händelse i Malmö:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/03/09/svp-kommenterar-nattens-handelse-i-malmo/

Att länka till Svp eller Aftonbladet är ju kanske inte den bästa idéen, då de båda är ganska så kända för att föra sig med en hel del osanningar. Men om det gäller en ny tv-show som kan roa den svenska befolkningen så hade jag starkt röstat "JA" för att båda deltog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in