Jag såg inte när själva tumultet utbröt men jag hann att se att där stod ovanligt många människor som inte direkt såg ut att vara stammisar på nobes där det mest hänger avdankade alkisar och en del mff-supportrar. Kan helt enkelt varit så att nazisterna varit på nobes, jag vet inte var dom kom ifrån men jag vet att där var en hel del människor varav de flesta såg ut att tillhöra vänsterfalangen.
Nej självklart tycker jag inte det är okej att knivhugga någon enbart för att personen är feminsim även om jag är strängt emot feminism då man väljer att ta kvinnors parti. Jag är för jämställdhet, inte feminsim och inte för att männen ska ha mer lön än kvinnor och hela den diskussionen.
Jag menar bara att om en av högermänniskorna hade blivit knivhuggen så tror jag inte att många av er vänsterfolk hade sympatiserat med killen utan ni gör det ENBART för att det är en av era egna. Ni bryr er bara om era egna och inte om människan rent allmänt oavsett åsikter, bakgrund och politiskt tillhörighet. Jag var inte så pass nära för att höra vad bråket handlade om men jag tyckte faktiskt att det verkade som att högerfolket kände sig inpressade och desperata då dom var krafitigt i underläge. antagligen därför dom kastade cyklar och hade sig. Jag tycker showan verkar va en hemsk människa som är alldeles för stor i truten för sitt eget bästa och jag tar mig gärna personligt ansvar på att täppa igen den så fort han är på benen igen. Det är bara för hans eget bästa, han är bara inte medveten om det. På hans namn låter det som snubben är iranare och jag tycker han skämmer ut iranare så hans glåpord och uttalanden varken är mogna eller direkt sakliga. killen vill uppenbarligen bara provecera och när det väl kommer till krita så tror jag han lägger benen på ryggen, denna gången kom han inte så långt bara hehe. Men hur som helst så tycker jag det är över gränsen att knivhugga någon men som sagt det kan vara i rent självförsvar och jag tror personerna från den andra sidan kände sig hotade till livet. jag sitter inte och försvarar dom andra. Jag försöker bara tänka mig två grupper som avskyr varandra, varpå den enda gruppen är fler än den andra. försök er själva att sätta er i den sitsen. klart man tar till tillhyggen då man fruktar för sitt liv. jag skulle inte tveka att sätta en kniv i någon om jag fruktar för mitt liv och dessutom är i kraftigt underläge. Så min fråga är; om det hade varit en nazist som blivit knivhuggen. hade han då förtjänat det pga sina åsikter? för ni sa mer eller mindre "tycker inte att någon förtjänar att bli knivhuggen för deras politiska åsikter". Folk här är experter på att yttra sig om något dom inte vet ett skit om. Men eftersom offret är en av era egna så vet ni ju bäst såklart för ni är så subjektiva så de stänker om det. Sveriges hot är aggressiva högerfolk för det är en utdöende ras. Dom har skiftat tillvägagångssätt för att få sin röst hörd genom att ge sig in i riksdagspolitik och medan vänstern mer än gärna tar till våld när argumenten börjar ta slut, vilket dom gör snabbare än snabbast oftast. Kommunism är lika hemsk och har krävt lika många liv som högerextrema har, om inte mer. Den andra är extrereligiösa grupper och då pratar jag inte om judar, inte om kristna för den delen. Jag är född muslim men anser mig själv inte va religiös längre för islam är inte samma idag som det var när mina föräldrar växte upp även om mycket var mer konservativt på 40-50 talet men det är inte samma sak som idag. mina föräldrar skäms över hur sveriges muslimer beter sig och bara ska ha ha och ha utan att anpassa sig ett skit. precis som jag kan känna att alla muslimer som påstår sig vara det dricker, beter sig allmänt illa, använder tyngre droger (förutom heroin, det är våran alkohol i mellanöstern heheh

) Lika mycket som mina föräldrar skäms över sina landsmän, bägge muslimer och PKK så tycker jag att ni borde skämmas över hur era kommunister beter sig här för det är under all kritik, på gränsen till skrämmande. hur man kan utsätta folkvalda politiker för grovt våld, hot och förföljelse och vandaliserar deras bostäder. självklart finns det högerfolk som gör samma sak. men man måste generalisera för att visa på skillnaden, annars är vi alla lika stora idioter i detta landet. så när jag ger en negativ kommentar om kommunister så menar jag självklart inte att alla är idioter men när är många och fler blir ni medan nazisterna är en utdöende ras tack och lov. Men många av dessa rasistiska åsikter grundar sig på fakta, sen att dom lätt överdriver kan man inte rå för då dom inte är de vassaste knivarna i lådan. men det grundar sig på något iaf. Ni är dom värsta hycklarna där finns och jag har sett den sanna kommunism både på kuba, ryssland och i kina. samt att jag bott granne med Fredrik "finken" jönsson och har släktingar som varit aktiva inom PKK så jag vet mer än vad dom flesta här gör som hämtar sina åsikter från fakta. mina kommer från det riktiga livet, inte en datorskärm och foruom som detta.
Högerfolket var i ett trängt läge, dom var betydligt färre vad jag kunde se men det försvarar inte att knivhugga någon såvida det inte var den sista utvägen för att få slut på tumultet. tråkigt men ibland behövs det en kula i någons skenben eller några knivstick för att få slut på det.