2014-03-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Ok du verkar ha koll på vad som har hänt, vad gjorde de andra från vänsterhållet när de stod och sparkade han flera gånger i huvudet? Hur många var de från "vänstern"? Varför hjälpte de inte sin kamrat?

Kan du berätta mer om exakt vad som hände, vad gjorde de vänsterextrema på den platsen vid denna tidpunkt? Varför var de just där? Nazisterna var ju där för att dricka men vad gjorde vänstern där?

Nazisterna var i baren för att spana på vänsterdemon som avslutades då. Inga nazister går "av misstag" och dricka till Möllan och samtidigt då feminister håller sin demo varje år.

Vänstern personerna gick från demon(5 pers) när nassarna överföll de, Showan blev liggande fick ta emot sparkar, när de andra från hans gäng försökte hjälpa honom så blev de knivhuggna. Två tjejer blev knivhuggna och dessa två tjejer var med Showman när de lämnade demonstrationen.

Jag tycker inte att nazister är idioter, därför så är det löjligt att säga att de vara bara där och titta på TV och dricka öl.
Citera
2014-03-09, 23:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Nja, skulle gissa att jag har ett genomsnittligt IQ minst.

Jo, jag vet. Extremister som du brukar ju alltid hävda just det. Att dom har en självklar sanning och att det är fakta, trots att man uppenbart kan tycka olika och det inte ens finns några faktasvar. Det är lite av ett sjukdomsdrag du uppvisar.

Citat:
Jag saknar fortfarande en trovärdig källa på att personen som svävat mellan liv och död efter att ha blivit knivhuggen är en känd vänsterextremist som begått allehanda våldsdåd. Domar och liknande. Tills du kan leverera det så tror jag dig helt enkelt inte. Det låter som att du försöker motivera för dig själv att dina kamrater har nästintill tagit livet av en person, och jag ställer mig frågan vem som är våldspsykopaten här egentligen?

Är man organiserad vänster och uppmuntrar till våld, misshandel och sparkar mot ensamma och liggande oliktänkande så är man en vänsterextremist. Helt uppenbart och utan tvivel.
Citera
2014-03-09, 23:08
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Pratar från erfarenhet. Har man 25 personer som slåss mot dig och man försvarar sig själv så är har man inte tid att börja sparka liggande i huvudet. Om du har varit i slagsmål så vet du hur det funkar. Alla skador denna gång tyder på att man kunde använda sig av övervåld.

Jag var med som tonåring i Eskilstuna när Eskilstuna Skins härjade i mitten av 90-talet. Minns speciellt en gång när vi(punkare, "alternativa", enstaka invandrare, ung vänster, vanliga svenskar) var ett rejält gäng och stormade ett tiotal skinheads vid Fristadstorget en sommarkväll(-94 eller -95). Det var inget fel på vår moral men det gick helt fel. Trots att vi måste ha vart 30 personer kändes det som om varje av oss slogs mot flera skins. Flera av oss blev skadade och fick uppsöka sjukvård. Minns inte vad det blev för skador på de andra men jag stukade fingrar, haltade och hade en rejäl bula mitt på huvudet.

Vilka vann då så här 20 år i efterhand. Vi, vad jag vet så har flera i det umgänget jag hade då bra jobb, hus/lägenheter, barn, driver frågor etc. De som förlorade var nassarna det blev ju ingen revolution i Sverige utan de slutade som knarkare, kriminella och drägg. Samma sak kommer att hända nu.

Du borde titta på huliganvideos när folk hamnar bakom fienden och får stryk.

Sen är det patetiskt att klaga på övervåld här men när nassarna råkar ut för övervåld är det ok.
Citera
2014-03-09, 23:10
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jo, jag vet. Extremister som du brukar ju alltid hävda just det. Att dom har en självklar sanning och att det är fakta, trots att man uppenbart kan tycka olika och det inte ens finns några faktasvar. Det är lite av ett sjukdomsdrag du uppvisar.

Är man organiserad vänster och uppmuntrar till våld, misshandel och sparkar mot ensamma och liggande oliktänkande så är man en vänsterextremist. Helt uppenbart och utan tvivel.

Okej, återigen är jag vänsterextremist. Det passar väl in i din världsbild förstår jag. Jag ser ingen poäng i att bemöta det men uppmuntrar dig att fundera lite över dina egna åsikter och varför du har dom, och vem av oss som har köpt "den enda sanningen".

Som sagt så har jag varken sagt bu eller bä utan väntar på trovärdiga uppgifter, något som du inte är kapabel att leverera.

I vilken organisation var brottsoffret organiserad? Du vet ju uppenbarligen svaret. Är genuint intresserad av ett svar.
Citera
2014-03-09, 23:12
Medlem
Att nassarna här inne ens försöker prata om att nassarna skulle agerat i självförsvar eller ha blivit attackerade... Den grupp som har tid att stå och sparka på folk i den andra gruppens huvuden är sällan i underläge.

Edit: Det är som att RF efter 14e september skulle suttit här o gråtit om att man agerat i självförsvar eller ha blivit attackerade... Suck, nassesvin slutar aldrig att förvåna.
Citera
2014-03-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Ok du verkar ha koll på vad som har hänt, vad gjorde de andra från vänsterhållet när de stod och sparkade han flera gånger i huvudet? Hur många var de från "vänstern"? Varför hjälpte de inte sin kamrat?

Kan du berätta mer om exakt vad som hände, vad gjorde de vänsterextrema på den platsen vid denna tidpunkt? Varför var de just där? Nazisterna var ju där för att dricka men vad gjorde vänstern där?

Läs gärna tråden innan ni kommenterar. Nobes (den obeskrivligt trashiga puben där nassarna hängde) ligger mittemot syndikalisternas lokal på Kristiandstadsgatan. Det var självklart inte någon slump att där satt ett gäng (beväpnade) nazister igår kväll. Detta var ett planerat överfall.

Huruvida nazisterna visste vem de skulle få tag i är så klart högst osäkert. Klart är i varje fall att de var ute efter bråk.
Senast redigerad av Constrictly 2014-03-09 kl. 23:17.
Citera
2014-03-09, 23:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Okej, återigen är jag vänsterextremist. Det passar väl in i din världsbild förstår jag. Jag ser ingen poäng i att bemöta det men uppmuntrar dig att fundera lite över dina egna åsikter och varför du har dom, och vem av oss som har köpt "den enda sanningen".

Som sagt så har jag varken sagt bu eller bä utan väntar på trovärdiga uppgifter, något som du inte är kapabel att leverera.

I vilken organisation var brottsoffret organiserad? Du vet ju uppenbarligen svaret. Är genuint intresserad av ett svar.

Du tar åtminstone aktivt ställning för extremvänstern och ifrågasätter dess motpart vid konfrontationer, inte tvärtom. Jag har länkat bild och utdrag från hans facebook, där han försvarar våld, misshandel och sparkar mot liggande och ensamma politiskt oliktänkande. Är man vänster och tycker så, då är man vänsterextrem. Absolut.
Citera
2014-03-09, 23:13
Medlem
Citat:
Nazisterna var i baren för att spana på vänsterdemon som avslutades då. Inga nazister går "av misstag" och dricka till Möllan och samtidigt då feminister håller sin demo varje år.

Vänstern personerna gick från demon(5 pers) när nassarna överföll de, Showan blev liggande fick ta emot sparkar, när de andra från hans gäng försökte hjälpa honom så blev de knivhuggna. Två tjejer blev knivhuggna och dessa två tjejer var med Showman när de lämnade demonstrationen.

Jag tycker inte att nazister är idioter, därför så är det löjligt att säga att de vara bara där och titta på TV och dricka öl.

Nu spekulerar jag bara såklart. Men det skulle kunna vara så att de valde den baren för att de ligger på Möllan och att de i vetskap om demonstrationen, efteråt skulle ut och sätta upp klistermärken från SvP. För att göra reklam för vad de står för och för att provocera. (läste något om att de gjorde det från någon sida)

Konfrontationen kan ju ha uppstått mer eller mindre av en tillfällighet! Någon kände igen någon annan osv. Var det inte ganska sent också? De behöver ju inte ha känt till att de fortfarande fanns demonstranter på plats. Det behöver alltså inte vara någon planerat nazistattack på det sättet.
Citera
2014-03-09, 23:15
Medlem
Citat:

Det är ju ren spekulation

Citat:

Vart var de på väg? Hade de något mål med sin promenad? Var på kroppen blev dessa tjejer knivhuggna? Det är 6 skadade var en av dessa "nazist" då de bara var 5 från vänstern?

Citat:

Ok så du vet inte utan du spekulerar?
Citera
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/politiska-motiv-bakom-mordforsok/

Varför blev det inte massiva protester när blattarna brände upp våra bilar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Nu spekulerar jag bara såklart. Men det skulle kunna vara så att de valde den baren för att de ligger på Möllan och att de i vetskap om demonstrationen, efteråt skulle ut och sätta upp klistermärken från SvP. För att göra reklam för vad de står för och för att provocera. (läste något om att de gjorde det från någon sida)

Konfrontationen kan ju ha uppstått mer eller mindre av en tillfällighet! Någon kände igen någon annan osv. Var det inte ganska sent också? De behöver ju inte ha känt till att de fortfarande fanns demonstranter på plats. Det behöver alltså inte vara någon planerat nazistattack på det sättet.

Igen.. SvP nazister är inga idioter.. Du går inte bara och hänger i ett område där dina fiender håller en årligt demonstration. Och om du ska hänga där så tar du med dig vapen och tar reda på när demonstrationen slutar.
Citera
2014-03-09, 23:16
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du tar åtminstone aktivt ställning för extremvänstern och ifrågasätter dess motpart vid konfrontationer, inte tvärtom. Jag har länkat bild och utdrag från hans facebook, där han försvarar våld, misshandel och sparkar mot liggande och ensamma politiskt oliktänkande. Är man vänster och tycker så, då är man vänsterextrem. Absolut.

Men du sa att personen var "organiserad vänster". Jag undrar vart personen är organiserad. För du hittade väl inte på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in