Citat:
Ursprungligen postat av
Snauhi
Pratar från erfarenhet. Har man 25 personer som slåss mot dig och man försvarar sig själv så är har man inte tid att börja sparka liggande i huvudet. Om du har varit i slagsmål så vet du hur det funkar. Alla skador denna gång tyder på att man kunde använda sig av övervåld.
Jag var med som tonåring i Eskilstuna när Eskilstuna Skins härjade i mitten av 90-talet. Minns speciellt en gång när vi(punkare, "alternativa", enstaka invandrare, ung vänster, vanliga svenskar) var ett rejält gäng och stormade ett tiotal skinheads vid Fristadstorget en sommarkväll(-94 eller -95). Det var inget fel på vår moral men det gick helt fel. Trots att vi måste ha vart 30 personer kändes det som om varje av oss slogs mot flera skins. Flera av oss blev skadade och fick uppsöka sjukvård. Minns inte vad det blev för skador på de andra men jag stukade fingrar, haltade och hade en rejäl bula mitt på huvudet.
Vilka vann då så här 20 år i efterhand. Vi, vad jag vet så har flera i det umgänget jag hade då bra jobb, hus/lägenheter, barn, driver frågor etc. De som förlorade var nassarna det blev ju ingen revolution i Sverige utan de slutade som knarkare, kriminella och drägg. Samma sak kommer att hända nu.
Du borde titta på huliganvideos när folk hamnar bakom fienden och får stryk.
Sen är det patetiskt att klaga på övervåld här men när nassarna råkar ut för övervåld är det ok.