2014-03-09, 21:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Om det är sant så lär ju många oskyldiga drabbas , tänker mig en man med en svensk symbol på sig som går runt i malmö och sedan blir nedskjuten

Finns det några militanta nazi grupper i Sverige som har tillgång till vapen?

Påstås ju det. Sen vad sanningen är vet jag inte. Har spekulerats i om SMR har något vapenförråd osv i media minns jag.
Citera
2014-03-09, 21:14
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItalianSpiderman
Källa på att det var ''nationalister'' tack. Vittnesmål från en anonym person i skvallermedia räknas ej.

Polisen har gått ut och sagt att det var nazister. Räcker det som källa eller måste det vara Nordfront eller Avpixlat för att du ska tro på nånting?
Citera
2014-03-09, 21:16
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Polisen har gått ut och sagt att det var nazister. Räcker det som källa eller måste det vara Nordfront eller Avpixlat för att du ska tro på nånting?
Men va? Har polisen sagt att nationalisterna startade bråket?

Ingen har förnekat att nationalisterna i fråga har deltagit i en konfrontation. Med största sannolikhet var det självförsvar.

Dessutom skulle jude-Avpixlat aldrig skydda "nazister":
Citera
2014-03-09, 21:18
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Din jävla idiot.. Är du av den åsikten att alla personer som har hotat på internet förtjänar att bli knivhuggna? Då skulle halva flashback försvinna..

Han som blivit knivhuggen har ju bland annat hoppat på en polisbil om man kollar de klipp som länkats här. Ingen person som jag hyser några sympatier med direkt. Men visst, fördömer självklart all form av våld.

Ps Agenda tar upp ämnet just nu SVT 2
Citera
2014-03-09, 21:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Jag vet att det var sex stycken, det var därför jag skrev det.

Så du tycker att vi ska köpa rakt av vad den här killen uppger i ett förhör? http://www.youtube.com/watch?v=0KXsmWzY9Vk&t=2m15s
Känns det som han kommer ge polisen en korrekt redogörelse över vad som hände eller känns det som han kommer vinkla saker och ting till sin favör?

Du kan väl tänka efter lite innan du svarar nästa gång.
Det är en över nio minuter lång sekvens - vilken jävla kille pratar du om?

Gällande händelseförloppet så stämmer hans utsaga rätt väl överens med som tidigare framkommit - så hittills ser jag inget som talar mot den. Givet gruppens sammansättning så finner jag det också föga troligt att det handlade om vänsterextremister som efter avslutad fredlig demonstration gick på jakt efter oskyldiga rassar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Härlig slutkläm där när kameran zoomar in en petflaska i gröngräset med det moraliskt indignerade: motdemonstranterna har lämnat kvar skräp (!!!!!).
Extremt komiskt faktiskt .
Citera
2014-03-09, 21:23
Medlem
Citat:
Jag tror knappast att svenska folket skulle se nånting. Om det nu skulle hända att en massa kriminella blattar börjar skjuta ''nationalister'' och polisen skulle börja ingripa skulle svenskarna bara starta demonstrationer mot polisvåld

Touche ... kanske inte alla men många.. man hör hur snacket börjar gå på byggena och i stan på kvällarna... jag hör mer och mer människor som fördömer dom röda ... demonstrationerna är inget annat än visa vad man röstar på i min mening med osäkra människor och människor som vill känna en tillhörighet. av dom jag känner som är röda är alla utstötta och har ansetts var konstig i sin uppväxt och även som äldre med få vänner.

Jag tro vi dom kommande åren kommer få se en intressant händelseutveckling då måååånga börjar trötta ordentligt , men only time will tell
Senast redigerad av fluffarn 2014-03-09 kl. 21:25.
Citera
2014-03-09, 21:24
Bannlyst
Den svårt skadade "antirasisten" tillhör den mer våldsamma skitvänstern i Skåne och är öppen med sn syn på politiskt våld:
https://www.realisten.se/2013/11/07/showan-shattak-hyllar-politiskt-vald/
Citat:
Vad är det för fotbolls-huligan regler om att man inte ger sig på någon ensam? Vad blir nästa, jämna nummer och uppgjorda nummer? Dessa nazister mördar människor varje år i Sverige. Tänk två gånger innan ni kommer med ert moralgnäll om sparkar mot liggande.

Han har flera gånger deltagit vid våldsamma "motdemonstrationer" mot nationalister och det finns videoklipp när han hoppar på en polisbil, bland mycket annat.

Egentligen pekar väl precis allting på att det var Showan Shattak och hans vänner som efter sin vänsterdemonstration kände igen några lokala nationalister utanför krogen och valde att konfrontera dessa. Tråkigt nog för Showan, så blev inte nationalisterna lika enkla byten som man hade tänkt sig, något som skadorna på Showan vittnar om.

Hittills tyder precis allting förutom Showans och de andra förljugna vänsterpsykopaternas "vittnesmål" på att det var rent självförsvar från nationalisterna och att dessa enbart fredade sig själva.
Citera
2014-03-09, 21:25
Medlem
ItalianSpidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Våld är ibland den enda lösningen på en konflikt. Ändamålen helgar alltid medlen. Det räcker inte alltid med skriva, prata och debattera, för att nå ett mål. Det är alltid målet som är det viktiga; inte vilken väg man väljer för att ta sig dit.

Med det sagt: om nationalisterna gav sig på fredliga demonstranter och knivade dem - vilket de givetvis inte gjorde - så var det givetvis fel på alla sätt och vis. Nationalisterna utövade självförsvar.

Visst kan man tycka så, men i det läget Sverige befinner sig idag så skulle jag påstå att våld inte är ett sätt att uppnå några som helst mål. Om nu inte målet är att döda, skrämma eller misshandla åsiktsmotståndare men då är våldet både ändamålet och medlen.
Citera
2014-03-09, 21:26
Medlem
videosvars avatar
https://www.realisten.se/2014/03/09/25-vansterextremister-overfoll-nationalister-i-malmo/
Citera
2014-03-09, 21:26
Avslutad
Om det här hände utanför en krog borde det väl finnas övervakningskameror som visade vad som hände?
Citera
2014-03-09, 21:27
Bannlyst
Citat:
Visst kan man tycka så, men i det läget Sverige befinner sig idag så skulle jag påstå att våld inte är ett sätt att uppnå några som helst mål. Om nu inte målet är att döda, skrämma eller misshandla åsiktsmotståndare men då är våldet både ändamålet och medlen.
Nu var målet med precis all sannolikhet att skydda sig själva från sinnessjuka och psykopatiska vänsterdrägg som tidigare både deltagit i våldsamma attacker på nationalistiska evenemang och dessutom uttalat att det är helt legitimt att ge sig på nationella med våld.
Citera
2014-03-09, 21:28
Medlem
BubbleRabbits avatar
Det verkar vara en otrolig förvirrad historia.
Först och främst så tycker jag inte våld är en bra lösning, sen så tycker jag att både extremvänstern & extremhögern är lika svagbegåvade. Med det sagt så anser jag att hela denna händelsen verkar ha blivit ett försök för politiska poäng.

Vem skiter inte i er jävla politik när människor dör, och vilka människor vill vinna poäng på en annan människas misär. Snacka om patetiskt från båda hållen.

Möllan så vitt jag minns är ett ställe för just vänsterfolk och halvkommunister. Det skulle förvåna mig om nazister skulle härja där om jag inte missat något genom åren. Samtidigt så är det lite oroande att inga vittnen vill träda fram. Lika oroande är det att under tiden en människa ligger på sjukhuset så tävlar de olika sidorna att scora poäng på detta, vilken underbar värld vi lever i.
Hade det inte varit underbart för en gångs skull om polisen skulle kunna få klara upp detta innan begåvningsreserver till media som sin vana trogen redan hunnit agera domare, juryn och bödeln.

Jag skänker i alla fall en tanke till den drabbade och skiter i vilken sida han stod på, hoppas du finns med oss när hela spektaklet är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in