Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Alla som gillar partiet på Facebook bör bli kontaktade och få en valsedel hemskickad på posten.

Väldigt simpelt och klokt faktiskt. Jag gillar även idén att skicka både valsedlar och informationsblad i ett och samma paket. Sedan kan sympatisörer beställa och sprida i sina områden. En valsedel ensamt är ju helt värdelöst om personen som får det i sin brevlåda aldrig hört talats om partiet tidigare.
Citera
2014-03-07, 21:33
Medlem
Grattis till valfonden!
Grymt jobbat!

Nu är ju frågan hur den används bäst?
Ska man lägga det på många små saker såsom flygblad, valsedlar etc, eller ska man satsa på stora aktioner/saker som skapar stora rubriker?

Gudrun Schyman lyckades ju få mycket uppmärksamhet för 100 000
Inte för att jag tycker SvP ska göra något sådant, absolut inte, men det tål att tänkas på.
Citera
2014-03-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Grattis till valfonden!
Grymt jobbat!

Ska man lägga det på många små saker såsom flygblad, valsedlar etc, eller ska man satsa på stora aktioner/saker som skapar stora rubriker?

Inte för att jag tycker SvP ska göra något sådant, absolut inte, men det tål att tänkas på.

Nej.

Pengar är alltid bättre än förstörda pengar. Dessutom blev reaktionen främst negativ från allmänheten om jag kommer ihåg det rätt? Visst man brukar tala om att all uppmärksamhet är av godo, men någon måtta får det ju vara. Man ska ju ändå sträva efter att få god uppmärksamhet så långt det går, annars kan Jacobsson ge Reinfeldt en rak höger vilket skulle få väldigt feta rubriker i varenda stor tidning, men lär knappast vara till SvPs fördel.
Senast redigerad av Feru 2014-03-07 kl. 21:41.
Citera
2014-03-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nej.

Pengar är alltid bättre än förstörda pengar. Dessutom blev reaktionen främst negativ från allmänheten om jag kommer ihåg det rätt? Visst man brukar tala om att all uppmärksamhet är av godo, men någon måtta får det ju vara. Man ska ju ändå sträva efter att få god uppmärksamhet så långt det går, annars kan Jacobsson ge Reinfeldt en rak höger, vilket knappast lär vara till SvPs fördel.

Om du läser meningen innan det du fetat så ser du att jag inte tycker SvP ska göra något sådant.
Med "tål att tänka på" menade jag någon form av insats där man lägger ett eller ett par hundra tusen på en aktion av något slag för att skapa uppmärksamhet.
Att media någonsin inom överskådlig framtid skulle ge SvP något som ens liknar neutral bedömning är ju bara att glömma.

Frågeställningen är alltså ifall man för dessa pengar kan få SvP att bli en "snackis" i åtminstone en vecka på något sätt?
Hur skulle man kunna göra?
Senast redigerad av RagnarLodbrok 2014-03-07 kl. 21:44.
Citera
2014-03-07, 21:46
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Grattis till valfonden!
Grymt jobbat!

Min tanke är att jag vill beställa valsedlar och betala för det. Att jag vill sprida partiets budskap kommer inte att kosta dem ett öre, utan jag vill stå för kalaset. Det enda jag vill be partiet om är att de ska underlätta för mig i spridandet av deras information. Detta är jag beredd att betala för..
Citera
2014-03-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Min tanke är att jag vill beställa valsedlar och betala för det. Att jag vill sprida partiets budskap kommer inte att kosta dem ett öre, utan jag vill stå för kalaset. Det enda jag vill be partiet om är att de ska underlätta för mig i spridandet av deras information. Detta är jag beredd att betala för..

Håller med.
Tänkte på det som stod i SvP artikeln:
Tack vare dessa pengar har nu partiet möjlighet att bedriva en effektiv valrörelse och det kommer kunna bekosta tryckning av valsedlar, valflygblad, plakat, valtidningar, valfilmer, marknadsföring och mycket mer.
Citera
2014-03-07, 21:49
Medlem
Citat:
Om du läser meningen innan det du fetat så ser du att jag inte tycker SvP ska göra något sådant.
Med "tål att tänka på" menade jag någon form av insats där man lägger ett eller ett par hundra tusen på en aktion av något slag för att skapa uppmärksamhet.
Att media någonsin inom överskådlig framtid skulle ge SvP något som ens liknar neutral bedömning är ju bara att glömma.

Jo jag läste det, dock tolkade jag det som att du antydde att just 100 000 var överdrivet mycket, och att det kunde vara mer okej med mindre pengar, men jag missförstod dig (vilket förvisso är lätt när man börjar bli trött).

Dock är det en väldigt stor skillnad mellan att massmedia skriver att SvP är nazister eller onda, och att SvP själva gör något helidiotiskt. SD är ju ett perfekt exempel på detta. SD har alltid så långt jag vet gynnats av all svartmålning från massmedia, men när de själva gör idiotiska saker så uppstår missnöje (exempelvis nolltoleransens vansinne och riksdagslistan).

Jag är naturligtvis övertygad om att ledningen i SvP väldigt noga tänkt ut och planerat hur de ska spendera pengarna på absolut bästa sätt. Men det är en rätt intressant tanke att lägga extremt stora summor på en enda sak och hoppas att det får enorm genomslagskraft. Samtidigt är det väldigt riskabelt och om det misslyckas så har partiet kastat pengar i sjön, som hade kunnat utnyttjas på betydligt bättre sätt. Vad man än väljer så väljer man samtidigt bort något annat.
Citera
2014-03-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jo jag läste det, dock tolkade jag det som att du antydde att just 100 000 var överdrivet mycket, och att det kunde vara mer okej med mindre pengar, men jag missförstod dig (vilket förvisso är lätt när man börjar bli trött).

Dock är det en väldigt stor skillnad mellan att massmedia skriver att SvP är nazister eller onda, och att SvP själva gör något helidiotiskt. SD är ju ett perfekt exempel på detta. SD har alltid så långt jag vet gynnats av all svartmålning från massmedia, men när de själva gör idiotiska saker så uppstår missnöje (exempelvis nolltoleransens vansinne och riksdagslistan).

Jag är naturligtvis övertygad om att ledningen i SvP väldigt noga tänkt ut och planerat hur de ska spendera pengarna på absolut bästa sätt. Men det är en rätt intressant tanke att lägga extremt stora summor på en enda sak och hoppas att det får enorm genomslagskraft. Samtidigt är det väldigt riskabelt och om det misslyckas så har partiet kastat pengar i sjön, som hade kunnat utnyttjas på betydligt bättre sätt. Vad man än väljer så väljer man samtidigt bort något annat.

Jag föreslår naturligtvis inte att de ska göra något idiotiskt.

I övrigt håller jag med dig och hyser fullt förtroende för ledningen.
Citera
2014-03-07, 22:10
Medlem
Citat:
Jag föreslår naturligtvis inte att de ska göra något idiotiskt.

I övrigt håller jag med dig och hyser fullt förtroende för ledningen.

Jag försökte bara tydliggöra min poäng. För ibland känns det som att många verkar tro att verkligen all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, vilket inte är fallet.

Tydligen kommer SvP göra minst en valfilm. Jag undrar vad det är som de tänker sig, och hur ska de sprida den mer än att lägga upp den på Realisten och på deras hemsida? Här borde de göra lite som Sverigedemokraterna gjorde 2010. Alltså en rätt provokativ och "radikal" film (inte överdrivet naturligtvis) som rör upp känslor hos folk (särskilt motståndare). En film som förhoppningsvis kommer att leda till uppmärksamhet i massmedia där alla proffstyckare "fördömer" och beklagar sig över det "fruktansvärda" och "skrämmande" budskapet.

Dock får de naturligtvis inte gå över gränsen. Men en film där de är brutalt ärliga med situationen och hur de vill konkret lösa det utan att de lindar in det i ett rosa paket.
Citera
2014-03-07, 22:15
Medlem
praeles avatar
Citat:
Grattis till valfonden!
Grymt jobbat!

Uppmärksamhet kommer vi nog få hjälp med av medierna när valet närmar sig. Annars får vi det på 1:a maj och på Visby. För att få så många röster som möjligt bör vi satsa fullt ut på ställen där vi har potential. Vi bör satsa på att visa svagheterna i SD:s politik och försöka få över deras väljare till oss.

Man bör göra en rejäl satsning med informationsspridning, torgmöten, marknader, banderoller osv i hela Skåne förutom Malmö och Lund. Satsa mest på orterna med 2000-10.000 invånare där SD hade skyhöga resultat 2010. Sätt upp en annons här på Flashback från och med imorgon och fram till valet. (En sån som piratpartiet har/hade)

Gör vi dessa två saker får vi 20.000 röster
Citera
2014-03-07, 22:18
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det kommer garanterat behövas internationella valobservatörer i Sverige.
Citera
2014-03-07, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
...

Var det där ett halvhjärtat försök till politisk satir, eller vad var poängen? Gällande kopplingen kommunism-kapitalism kan man väl bara konstatera att vänstern liksom den globala storfinansen kämpar för att upplösa världens nationer, med allt vad det innebär. Vare sig storkapitalet eller den kommunistiske "arbetaren" har något fosterland. Som ett exempel kan man nämna det du skrev om, nämligen att de "ryska" revolutionärerna sponsrades diverse äckelkapitalister (för att dessa sedan skulle kunna exploatera och suga ut befolkningen), och även att den förste chefen för Ruskombank var finansjuden Olof Aschberg. Jag orkar inte komma med någon längre utläggning, men de sunda människor som vill fördjupa sig borde läsa böckerna "Revolution from above" och "The banking swindle" av Kerry Bolton. God kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in