Citat:
Ursprungligen postat av
RagnarLodbrok
Om du läser meningen innan det du fetat så ser du att jag inte tycker SvP ska göra något sådant.
Med "tål att tänka på" menade jag någon form av insats där man lägger ett eller ett par hundra tusen på en aktion av något slag för att skapa uppmärksamhet.
Att media någonsin inom överskådlig framtid skulle ge SvP något som ens liknar neutral bedömning är ju bara att glömma.
Jo jag läste det, dock tolkade jag det som att du antydde att just 100 000 var överdrivet mycket, och att det kunde vara mer okej med mindre pengar, men jag missförstod dig (vilket förvisso är lätt när man börjar bli trött).
Dock är det en väldigt stor skillnad mellan att massmedia skriver att SvP är nazister eller onda, och att SvP själva gör något helidiotiskt. SD är ju ett perfekt exempel på detta. SD har alltid så långt jag vet gynnats av all svartmålning från massmedia, men när de själva gör idiotiska saker så uppstår missnöje (exempelvis nolltoleransens vansinne och riksdagslistan).
Jag är naturligtvis övertygad om att ledningen i SvP väldigt noga tänkt ut och planerat hur de ska spendera pengarna på absolut bästa sätt. Men det är en rätt intressant tanke att lägga extremt stora summor på en enda sak och hoppas att det får enorm genomslagskraft. Samtidigt är det väldigt riskabelt och om det misslyckas så har partiet kastat pengar i sjön, som hade kunnat utnyttjas på betydligt bättre sätt. Vad man än väljer så väljer man samtidigt bort något annat.