2014-03-07, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Mm kanske... vad aftonbladet menar med "Utpekad" kan ju vara allt från att
ett vittne har pekat ut en 40årig man.....
en vittnes observation som liknar en man i 40års åldern....
en vittnes observation utredarna tycker påminner om en intressant man i 40års åldern...

Men har inte med saken att göra, spelar ingen roll !!!
GW "tror?" att det är en svensk man från Sverige med lokal kännedom, var 40år när det skedde och lever idag. Att säga så gör man inte om man inte syftar på en verklig person och sen om GW har fel eller inte är en annan sak. Men mig veterligen kan det ju inte finnas speciellt många i utredningsmaterialet som var i denna ålder ?

De flesta av alla tänkbara kandidater är yngre eller äldre, dock har vi Stellan åkebring som var 40 år då, Bertil Wedin 43 år, Alf Lundin 35år när är Kjell Arne Karlsson född, ?

Du har också Sonny Björk som var exakt 40 år när mordet skedde och som dessutom stämmer in på Leif GW's alla övriga attribut, gift med familj, körkort, tystlåten, vapenkunnig, jägare, "kännedom om vad som händer med människor när man skjuter dem" med mera.

Det var även Sonny Björks felaktiga slutsatser som fick utredningen att sluta leta efter den typ av vapen som sågs på Dekorimamannen.

Sen är ju även denna bild lite rolig, där Sonny står på mordplatsen i gärningsmannens exakta vinkel med gärningsmannens exakta mössa så som beskriven av flera vittnen.

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/412/1548664_520_292.jpg
Citera
2014-03-07, 14:34
Bannlyst
Jag är övertygad om att GW har en verklig person i åtanke. Hans profilering är mycket exakt om man läser mellan raderna och man kan inte hålla på med Palmemordet så länge som han har gjort utan att förr eller senare börja misstänka en specifik person.
Citera
2014-03-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callehs
Jag är övertygad om att GW har en verklig person i åtanke. Hans profilering är mycket exakt om man läser mellan raderna och man kan inte hålla på med Palmemordet så länge som han har gjort utan att förr eller senare börja misstänka en specifik person.

Hedberg beskrivs som en psykopat i 40-årsåldern som bor på en ö i medelhavet och extraknäcker för säpo.

Var har vi hört den förut?
Citera
2014-03-07, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Hedberg beskrivs som en psykopat i 40-årsåldern som bor på en ö i medelhavet och extraknäcker för säpo.

Var har vi hört den förut?

Han beskrivs också som iskall och tystlåten. Vilket inte passar lika bra ihop med Wedin
Citera
2014-03-07, 15:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Han beskrivs också som iskall och tystlåten. Vilket inte passar lika bra ihop med Wedin

Tror att GM är något av en "farbror grå", en som ingen skulle kunna tro att han har gjort det här. En som inte utmärker sig på något sätt , som är som vem som helst.
Citera
2014-03-07, 15:23
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Ja det är samma Ivan som redan på den tiden umgicks med min granne i lägenheten ovanpå (där min son sedan flyttade in och jag råkade få kontakt med v.Birchan) samtidigt som grannen inunder umgicks med Ausonius. Varför CGÖ hade blandat in mig som Ove M med verkstad i samma hus förklarades till slut av PG Näss underhuggare.
OK, själv träffade jag Giovanni i Luleå i slutet av 70 eller om det var i början på 80-talet... Han bodde tillfälligt hos en kvinna på Bergnäset i Luleå. Blev bjuden till Stockholm vid ett senare tillfälle. Han har berättat många historier om sitt liv som "mercenary" i Sydafrika. Men jag uppfattade honom som en person man ska ta med en nypa salt om det han berättar.. Utan tvekan har han varit med om mycket men kanske fått lite många förslag om olika kontrakt att utföra... När vi pratade så minns jag att han hade fått erbjudande om att Fimpa Idi Amin nåja, bra på att slåss och snabb var han i alla fall då.
Det stämmer att v.Birchan umgicks med en dam i italienska kolonin ett par månader -78 och där kallades Giovanni. Det var dock i Sydrhodesia han spelade tärning med Idi Amin. Ingenting förvånar när det gäller den mannen! Att han skulle ha varit i Sydafrika och träffat Bertil Wedin som andra vill göra gällande stämmer däremot inte. Minns du Peter som var en av grabbarna v.Birchan busade med?
Citera
2014-03-07, 15:27
Medlem
Intressant! Sonny Björk var den som på lördag morgon spärrade av området och hjälpte till att letade efter kulorna... Stellan Åkebring misstänker att "kulorna kan vara planterade". Kanske en hint ? Men i alla fall vet du eller någon när Kjell Arne Karlsson är född ?
Citera
2014-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vet du förresten något om tiden för promenaden? Det här är ju oerhört viktigt! Kan det vara 350- 400 meter mellan Grand och MP? Normal promenadtakt borde då ta ca 4-5 min. Om mordtiden är 23.21.30 så bör de ha gått 23.17.00. Har man då inte dröjt länge kvar vid Grand om man jämför med det som uppgivits om vad man gjorde innan man gick.
Är det så illa att det inte är utrett för att det då skulle bli uppenbart att promenaden har tagit mycket längre tid än vad som sägs? Bättre att låta frågan hänga i luften så att säga?

Du har kanske redan sett Heimers sida med olika "tidtabeller"? (Länk nedan) Det är en rätt bra början. Han utgick från 23:21:20 som skottögonblick. Finns smärre "felaktigheter" i vissa texter och tider, men som sagt det är en bra början. Har själv ägnat mig en hel del åt detta, lägger väl ut i tråden när jag känner mig "klar" nån gång... :-)

http://biphome.spray.se/palmemordet/tider.htm
Citera
2014-03-07, 15:41
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Helt säkert vet GW vem paret Palme pratade med på gatan före skotten men denne kan omöjligt ha varit den egentliga gm. Mest sannolikt skulle det vara ett löst skott som avlossades med vänsterhanden framför OP bakom ryggen på LP. Allt skulle fejkas för övnings skull. Att celler ur CIA med Baresic var invigda i planen och kunde sätta det avgörande skottet i just detta ögonblick kan man säkert från alla håll beskylla frimurarna för.
Citera
2014-03-07, 15:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Du har kanske redan sett Heimers sida med olika "tidtabeller"? (Länk nedan) Det är en rätt bra början. Han utgick från 23:21:20 som skottögonblick. Finns smärre "felaktigheter" i vissa texter och tider, men som sagt det är en bra början. Har själv ägnat mig en hel del åt detta, lägger väl ut i tråden när jag känner mig "klar" nån gång... :-)

http://biphome.spray.se/palmemordet/tider.htm

Jo har sett en del av de teorier om tidsschema men jag tycker att det är för stora variationer och ca tider. Det borde finnas någon mer bestämd tid.
Citera
2014-03-07, 15:51
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Intressant! Sonny Björk var den som på lördag morgon spärrade av området och hjälpte till att letade efter kulorna... Stellan Åkebring misstänker att "kulorna kan vara planterade". Kanske en hint ? Men i alla fall vet du eller någon när Kjell Arne Karlsson är född ?
Åtminstone den ena kulan måste vara planterad samtidigt som den starkt demolerade mordkulan blev utbytt mot en bättre matchande. Om kulorna ens kom från samma vapentyp gick sedan aldrig att bevisa.
Citera
2014-03-07, 15:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Sen är ju det ett problem just med AB som inte verkar ha varit vid Carterie utan stannade söder om vid bankomaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in