2014-02-18, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Återigen ett skäl till varför asylsökande inte borde få ha kontakt med samhället eller dess befolkning under asylprocessen.
Här handlar det om en kongoles som överhuvudtaget inte skulle fått uppehållstillstånd och t o m fått avslag i alla instanser men så kommer Linn där och kastar sig in med fittan före och komplicerar det hela.

Bisarrt. Absurt. Sjukt.

Hahahaha måste dock ha respekt för killen. Göra en korkad svenska på smällen, snabbt försöka gifta sig med henne. Respekt till den mannen!
Citera
2014-03-05, 21:19
Medlem
arboratoruss avatar
Asylskäl: Bor i Italien

Arbetarbladet: Jag kan inte leva utan min mamma

Han och hans äldre bror Nahom bor på en flyktingförläggning i Rom. De är så kallade Dublinfall och skickades från Sverige till Italien i slutet på september förra året.
– Vi får bara lite mat. Vi har inga pengar. Ingenting. Det är inte bra här. Vi kan inte göra någonting, inte gå i skolan. Ingenting, säger Efrem.
Citera
2014-03-05, 23:23
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus

Han och hans äldre bror Nahom bor på en flyktingförläggning i Rom. De är så kallade Dublinfall och skickades från Sverige till Italien i slutet på september förra året.
– Vi får bara lite mat. Vi har inga pengar. Ingenting. Det är inte bra här. Vi kan inte göra någonting, inte gå i skolan. Ingenting, säger Efrem.

Det där är ju rent skitsnack från deras sida. Kvinnan yrar om att hon förföljs för sin Kristna tro (har dock aldrig stött på en äkta Kristen från det landet, däremot en massa idoldyrkare som lögnaktigt kallar sig Kristna (idoldyrkan är strikt förbjudet enligt Bibeln, det gäller alla "Jesus"bilder som är strikt förbjudna, även krucifix är fördömda enligt Bibeln). Hade hon varit Kristen så hade folk i kyrkan tagit hand om henne, det är bara ännu ett försök att få en gratis tillvaro i Sverige.

Tredje världen folk är först och främst drivna av pengar och inget annat.
Att hon även väljer att bryta mot lagen visar tydligt att detta inte rör sig om Kristna människor, är lagen att de ska söka asyl i Italien så hade en äkta Kristen accepterat detta och sökt asyl i Italien, inte gått under jorden.

Förfarandet tyder på att de möjligtvis är muslimer som låtsas vara Kristna då de tror att det är en gratis väg in i de kravlösa Europa där man kan leva på andras arbete, även en till sak som är förbjuden i Bibeln, man ska arbeta först då får man äta, väljer man att inte arbeta som i detta fall så ska man inte heller äta.

Historien är så ihålig att jag hade skickat hem de efter 30 minuters intervju. De flesta asylfall kan ju avfärdas efter så lite som 5 minuter, synd att de som arbetar med dessa antingen är bakbundna eller så pass historiskt och religiöst okunniga att de inte kan avslöja såna här mammoniter.
Citera
2014-03-06, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus

Dessutom är de lyxflyktingar / ekonomiska flyktingar :

– Ibland hade jag inte pengar till mat och hyra. Jag fick bo hos mina föräldrar under vissa perioder men det var svårt med två barn.

Att vara fattig är inte skäl för att få söka asyl.

Dessutom skall vi nog vara glad om vi släpper får dem som medborgare här :

En dag hotar han sin mamma och bror med kniv. , det luktar nya kumla / hall / tidaholm kunder direkt om den där familjen.
Senast redigerad av Niggers 2014-03-06 kl. 07:44.
Citera
2014-03-07, 03:25
Medlem
joshua02s avatar
Alltså vad ni e korkade svenskar!

Jag är från Finland, här tar vi emot 300 flyktingar. Blev dock kalabaik då vi nu 2014 ska ta emot 500 flyktingar.

Men läs utländsk media, läs vad folk skriver om svensk massinvandringshysterin!

I svensk media (kom till sverige - sen knuffas ni till en förort) medan övriga Norden är Sverige ett skräckexempel på misslyckad invandringspolitik.

Men ni svennar som läser bara aftonhoran & Expressen - skyll er själva. Ni matar in tusental varje månad - men bara samma kommuner tar emot = förorter.

Jag är glad att jag inte bor i Sverige, utan i Finland där 500 tas emot & de tvingas lära sig språket snabbt spåket & ut i för att få bidrag. Och där skolorna är top i världen & där läraryrket har hög status i landet.

Som "orspråk" & som alla säger i Finland - stick till Sverige!
Senast redigerad av joshua02 2014-03-07 kl. 03:27.
Citera
2014-03-14, 18:22
Medlem
Citat:
Läkarna säger att svårt sjuka Jasmin, 4, riskerar att dö utan rätt vård. Ändå ska hon utvisas – till en region där den livsviktiga behandlingen inte finns.
http://www.metro.se/nyheter/svart-sjuka-jasmin-4-ska-utvisas-som-att-skicka-henne-i-doden/EVHncm!AKFwxcnPX7Euo/
Citera
2014-03-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
http://www.metro.se/nyheter/svart-sjuka-jasmin-4-ska-utvisas-som-att-skicka-henne-i-doden/EVHncm!AKFwxcnPX7Euo/

En dumartikel. Flickan får vård i Ryssland. Finns ingen anledning att vi garanterar sjukvård åt alla ryssar eller fd sovjetmedborgare.
Citera
2014-03-16, 09:49
Medlem
spoilers avatar
"26-årige Mirsad har suttit snart fyra månader i en häktescell i Uddevalla.

Han väntar på att utlämnas till Bosnien-Hercegovina där han misstänks för att ha stulit 60 liter diesel och ett brunnslock för två och ett halvt år sedan.

Papperskvarnarnas långsamma malande har hittills kostat skattebetalarna långt över 400 000 kronor.

- Min gravida fru och mitt barn hemma i Bengtsfors får klara sig helt ensamma, suckar Mirsad.

Mirsad Korenjic är från en liten stad vid namn Brco i Bosnien. 2011 åtalades han och en kompis för stöld av 60 liter diesel och ett brunnslock av gjutjärn.

Mirsad deltog inledningsvis i rättegången men stack sedan till Sverige och sökte politisk asyl. Familjen hamnade i Bengtsfors.

När vi träffar Mirsad i häktet hävdar han att han är oskyldig till alla anklagelser och förföljd för att han är muslim."

http://www.expressen.se/gt/mirsad-har-kostat-sverige-400-000-kr/
Citera
2014-03-16, 09:55
Medlem
Dessa snyfthistorier.

Vill börja med att säga att jag inte är rasist. Har ett adopterat syskon från Asien som håller med mig i det här lika mycket som jag gör.

För 15 år sedan i grundskolan fanns det inte en enda somalier i svenska skolor. Idag har det fullständigt exploderat. I varenda skolklass, åtminstone i de lite större städerna är det somaliska ungar. Visste ärligt talat inte hur många det var förrän jag flyttade till det område jag bor i nu och fy fan. Mer högljudda, stökiga och trashigare folk får man leta efter. Området är i själva verket sjysst men somalierna och deras ungar har dragit ner standarden rejält. Ligger skräp på gården, leksaker och cyklar. Kolla bara på balkongerna. Man kan se i vilka få lägenheter det bor svenskar. Där står några slags utemöbler, gardiner i fönstren, kanske en blomkruka. Överallt annars är det först och främst stora fula paraboler, fördraget med trasiga persienner på halv flaggstång, skynken och lakan på halvtäckande för fönstren, mattor och kanske någon madrass som hänger på räcket, några somaliska ungar som hänger ut genom fönstret och gapar över halva gården på andra ungar, på deras eget språk, utan att föräldrar säger till, någon somalier står och glor rökandes på sin uteplats, ett tiotal somaliska kärringar sitter tjattrandes med sina 5 ungar vardera på innegårdens lekplats med nyadubbeldäckande BRIO-vagnar, somaliska ungar med nya fina barncyklar och somaliska herrar som sitter i en klunga på staketet och snackar. Jag som svensk känner mig fan som en alien i mitt eget land, som om jag inkräktar på deras mark!

Det tjattras, gapas, skriks och det pratas somaliska Inte den minsta hänsyn visas till andra i området. De slänger skräp, leksaker, handdukar, fimpar, cigarettpaket och annat skit överallt, men fina Brio-vagnar kan de flasha med, Kalla mig inte rasist, handlar inte om det, utan om verkligheten. Jag trodde inte det var såhär, men det har jag själv fått uppleva.

Ser dessa somaliska kärringar på bussen varje dag med sina barnvagnar och de umgås bara med sina egna landsmän och tjattrar glatt och högt på sitt eget språk. Alltid är det några som är gravida med barn nr 4 eller 5. Det är få svenskar på bussen som har månadskort, (förutom skolungdomar då de blir sponsrade) då det kostar 1500 spänn i månaden. Men ALLA icke-arbetande somalier som kliver på bussen har dyra periodkort som de glatt håller fram och det piper till. Hur har de råd med detta, jo för att socialen sponsrar alla socialbidragstagare med månadskort till bussåkande! Själv sitter vi alla svenskar som får punga ut med tusentals kronor alternativt kör med värdekort, fy fan. Svenskar som måste lägga ned tusentals kronor på barnvagn medan somaliska kärringar få sponsrade ekipage av soc. Ska det vara så?

Med tanke på hur många hundratusentals somalier det är i Sverige så skulle man kunna tänka sig att det vore överflöd av somaliska kvinnor på arbetsmarknaden till förfogande inte sant?!! Men ALDRIG aldrig har jag i mitt liv sett en enda somalisk kvinna arbeta!!! Har ni sett det? Bortsett från somaliska ungdomar som går i skolan och enstaka somalier som är busschaffis, men det är en droppe i havet i förhållande till hur många det finns. Är det rätt att soc lägger ut tusentals kronor till alla dessa somalier medan svenskar kämpar, arbetar, sliter och får inkört i huvudet att ska man klara sig och bli något så måste man ha ambition!! Inte fan behövs det för dessa somalier. De kommer hit som vuzna och skaffar sig ungar på löpande band utan att behöva ekonomi till det, för de VET att det svenska samhället bekostar dem allt de behöver! Har det svenska välfärdssamhället kommit gratis??? Dessa somaliska kvinnor lever i lyx. Jag betonar lyx. För dem är det lyx att bo i Sverige. De kommer hit, får uppehållstillstånd, får FÖRTUR i de flesta sammanhang, får svenskundervisning som de medvetet traggalar med år ut och år in då de på så sätt slipper arbeta. De skaffar sig unge efter unge, inte en enda nöjer sig med två, åtminstone 3-4 ska de ha. De behöver inte bekymra sig över något.
Soc betalar varje månad för varje familj: hyra, el, bredband, hemförsäkring, busskort, och utöver det ja som ni vet: barnvagnar, cyklar, mobiler, tv-apparater, dammsugare, datorer, tandläkarkostnader (som för svenskar är dyrt som stryk) och andra vårdkostnader. Till och med på vårdcentralerna är det numera textat och skyltat på både somaliska och arabiska. Ska de inte lära sig svenska? Genom att vi fullkomligt matar dem med att de får leva och vara somalier i Sverige så kommer de aldrig anpassa sig till det svenska samhället.

De får bo här, oförtjänt ta del av våra skattepengar hela deras liv som socialbidragstagare och även få svenska pensioner! Man får höra att man måste arbeta för att få pension, nej för somalierna räcker det med att ansöka om uppehållstillstånd, sedan är de kvar här för alltid. De får allt serverat. De får bostad, betalt leverne, pengar som trillar in på deras konton varje månad, de får gratis svenskundervsining, de får tolkar, stödpersoner, de får vara hemm apå deras högtider, de får gå före i bostadsköer och andra fördelar. Jag själv pungade ut 1700 spänn för att laga 1 hår i en tand, medan somalierna går dit och får munnarna sanerade med en räkning på tusentals kronor de skickar till soc!!!! De utnyttjar vårt land, vårt värlfärdssystem och de lär sig knappt svenska. De tar hit anhöriga efter några år då de själva fått det så bra och det var deras plan från början. Ska det vara såhär??????? Det är orättvist. Somalier och liknande pack är ett folkslag utan klass, stil, ambitioner och är ett parasiterande folkslag. Även om de sitter tysta med sina barnvagnar och unga somalier med iphones så känns det absurt. De lever på våra skattepengar och vi serverar dem utan att d ebehöver anstränga sig. En somalisk kvinna med 4 ungar som inte lärt sig svenska än kommer iNGEN att tvinga ut i arbete, för de har ju haft det så hemskt i sina hemländer. Pffft, hundratusentals somalier som kommit till Sverige kan inte vara traumatiserade. De verkar klara sig fint här, inte undra på. De drar ner vår standard och att vissa ska kämpa i vårt land, medan andra är parasiter det är fel. Varför öppnar ni inte ögonen? Har jag fel?
Citera
2014-03-16, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"26-årige Mirsad har suttit snart fyra månader i en häktescell i Uddevalla.

Han väntar på att utlämnas till Bosnien-Hercegovina där han misstänks för att ha stulit 60 liter diesel och ett brunnslock för två och ett halvt år sedan.

Papperskvarnarnas långsamma malande har hittills kostat skattebetalarna långt över 400 000 kronor.

- Min gravida fru och mitt barn hemma i Bengtsfors får klara sig helt ensamma, suckar Mirsad.

Mirsad Korenjic är från en liten stad vid namn Brco i Bosnien. 2011 åtalades han och en kompis för stöld av 60 liter diesel och ett brunnslock av gjutjärn.

Mirsad deltog inledningsvis i rättegången men stack sedan till Sverige och sökte politisk asyl. Familjen hamnade i Bengtsfors.

När vi träffar Mirsad i häktet hävdar han att han är oskyldig till alla anklagelser och förföljd för att han är muslim."

http://www.expressen.se/gt/mirsad-har-kostat-sverige-400-000-kr/
Måste ses som ett felsteg att han valde Sverige, ett land ökänt för sin utbredda islamofobi.
Citera
2014-03-16, 11:56
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Måste ses som ett felsteg att han valde Sverige, ett land ökänt för sin utbredda islamofobi.

Man tycker ju att en muslim skulle fly till det förlovade landet Saudiarabien, nära till Medina, nära till Mecca, men nej istället flyr man till fienden Sverige.

Någon är troligtvis inte läskunnig om sin egna religion, varenda muslim som lever här verkar inte ens ha läst koranen, vilket iofs inte är så konstigt då de alla verkar vara analfabeter.

Vidare vem faan gav uppehållstillstånd till en familj som är del i en rättegång?
Vidare känns inte 60 liter diesel som världens allvarligaste brott direkt, de lär ju inte kapa huvudet av honom för det.

Det är fantastiskt hur äcklig folk på Migrationsverket är, hoppas någon bombar skiten snart.
Citera
2014-03-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
http://www.bt.se/nyheter/boras/vantar-barn-tvingas-ut-ur-sverige(4144928).gm

Linn är gravid i fjärde månaden. Men Steve, hennes man och pappa till barnet – får inte stanna kvar i Sverige. Nu måste han återvända till hemlandet Kongo för att söka uppehållstillstånd därifrån. Något som för honom är förenat med livsfara.
Liten uppdatering http://www.expressen.se/gt/gravida-linns-kamp-i-kongo-omanskligt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in